Nowe studio Microsoftu ściąga talenty pracujące dla Rockstara, Sony, Crystal Dynamics oraz Respawn

Założone niedawno przez Microsoft studio deweloperskie The Initiative intensywnie rozwija się i ściąga branżowych profesjonalistów. Mają oni na swoim koncie gry takie jak God of War, Red Dead Redemption czy Tomb Raider i pracowali w studiach Sony Santa Monica, Rockstar, Crystal Dynamics oraz Respawn Entertainment.

Michał Kułakowski

The Initiative to zupełnie nowe studio deweloperskie Microsoftu, które ma zajmować się produkcją wysokobudżetowych tytułów przeznaczonych na konsole z rodziny Xbox oraz komputery PC. Zespół został przedstawiony po raz pierwszy podczas tegorocznych targów E3. Na jego czele stoi Darrell Gallagher, branżowy weteran, który wcześniej pracował m.in. nad grami z serii Tomb Raider w Crystal Dynamics. Gallagher potwierdził jakiś czas temu w wywiadzie, że dostał zielone światło od Microsoftu, by ściągać do siebie jak największą liczbę talentów i branżowych profesjonalistów. Jak wskazują na to jego ostatnie tweety, zarchiwizowane na forum ResetERA, udało mu się zebrać już całkiem sporą grupkę doświadczonych deweloperów.

Gallagher pochwalił się, że członkami The Initiative zostali:

  1. Brian Westergaard (Sony Santa Monica) – producent najnowszego God of War
  2. Christian Cantamessa (Rockstar) – projektant i wiodący scenarzysta Red Dead Redemption
  3. Daniel Neuburger (Crystal Dynamics) – jeden z reżyserów gier Tomb Raider oraz Rise of the Tomb Raider
  4. Lindsey McQueeney (Crystal Dynamics) – specjalistka od HR
  5. Annie Lohr (Respawn Entertainment) – doświadczona specjalistka od rekrutacji i HR
  6. Blake Fischer (Microsoft) – specjalista odpowiadający za gamingowe portfolio Microsoftu, który przez lata przyciągnął do Xboksa 360 wielu zewnętrznych deweloperów i producentów.

The Initiative będzie się w najbliższym czasie stale powiększało. Gallagher poszukuje obecnie głównego dyrektora artystycznego oraz technicznego. Pierwsze efekty pracy zespołu poznamy jednak dopiero za parę lat i to zapewne już po premierze następcy Xboksa One. W czerwcu Microsoft ogłosił także, że kupił w sumie aż czterech istniejących deweloperów, którymi są studia Ninja Theory, PlayGround Games, Undead Labs, Compulsion Games.

O istnieniu studia dowiedzieliśmy się podczas tegorocznych targów E3

Podobało się?

19

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-08-10
20:05

vorimenn Generał

vorimenn

Jak wskazują na to jego ostatnie tweety, zarchiwizowane na forum ResetERA, udało mu się zebrać już całkiem sporą grupkę doświadczonych deweloperów.

A może po prostu jak wskazuje bezpośrednie źródło, czyli wpis samego Gallaghera na LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6433463746622029824/.

Komentarz: vorimenn
2018-08-10
22:17

Troprzem Konsul

Troprzem

Microsoft takes the initiative.

Komentarz: Troprzem
2018-08-10
22:31

WolfDale Legend

WolfDale
😜

Grupa złożona z samych talentów wcale nie jest równa sukcesowi. Już wielokrotnie powstawały takie kolaboracje w sporcie, muzyce czy filmach. Niestety bardzo często oznaczało to kompletną klapę z różnych powodów. Nigdzie nie może być przesytu, a do tego jak charaktery zaczną się ze sobą ścierać to może być słabo. Zbyt wiele wizji wróży tylko problemy. Zobaczymy czy tym razem wyjdzie z tego coś dobrego zamiast tarć i wzajemnie obrażania z zawieszeniem projektu.

Komentarz: WolfDale
2018-08-11
00:26

Rabbitss Generał

😉

No dobra, może powstanie coś epickiego skoro taka ekipa.

Komentarz: Rabbitss
2018-08-11
09:14

haqer Legionista

Brawo Wy !
Microsoft: A teraz zabieramy się za robienie kolejnej części Halo, z tymi samymi przeciwnikami, w tym samym środowisku, z takimi samymi schematami misji jak kiedyś... ...dacie radę - przecież jesteście profesjonalistami. Najważniejsze - wprowadzamy innowację: Master Chief Petty Officer John-117 Ultra Hiper Soldier będzie przemieszczał się sam - gracz będzie mógł jedynie skakać, zmieniać broń i strzelać! Usuniemy również pauzę w grze. Usuniemy save'y. Wprowadzimy lootboxy 2.0. Dodamy za to wsparcie dla Ligth gun'a z Pegasusa... ...dacie radę - przecież jesteście profesjonalistami.

Komentarz: haqer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl