28 kwietnia 2015
Akcji
State of Decay: Year-One Survival EditionAmerykańskie studio deweloperskie, skoncentrowane na tworzeniu gier przeznaczonych na konsole Xbox oraz komputery osobiste. Filarem działalności firmy jest seria State of Decay, zapoczątkowana w 2013 roku. W czerwcu 2018 roku Undead Labs przeszło pod skrzydła firmy Microsoft i trafiło w szeregi Xbox Game Studios.
W 2009 roku Jeff Strain, czyli były pracownik firmy Blizzard Entertainment oraz jeden z założycieli studia ArenaNet, postanowił założyć własną firmę. Jak sugerowała wybrana przez niego nazwa, celem Undead Labs było tworzenie gier osadzonych w czasach apokalipsy zombie (ang. undead – nieumarły). W stosunkowo krótkim czasie rozpoczęto przygotowywanie debiutanckiego projektu. Deweloperzy próbowali nawiązać współpracę z rozmaitymi wydawcami, aczkolwiek bezskutecznie; jak później przyznali, poszczególne firmy wymagały od nich stworzenia „klona World of Warcraft”. Ostatecznie Undead Labs dobiło targu z Microsoft Studios; gigant z Redmond miał sprawować pieczę wydawniczą nad pierwszym dziełem studia, które zmierzało na konsole Xbox oraz komputery osobiste.
Ową produkcją okazało się State of Decay, które w czerwcu 2013 roku pojawiło się na Xboksie 360, a po kilku miesiącach trafiło również na PC. Mowa o sandboksowej grze akcji wzbogaconej o elementy survivalowe, przenoszącej gracza do świata opanowanego przez hordy zombiaków. Tytuł odniósł sukces, a w ciągu roku doczekał się dwóch rozszerzeń: Breakdown oraz Lifeline. Rok 2015 przyniósł natomiast premierę wersję Year-One Survival Edition, czyli remastera przygotowanego z myślą o konsoli Xbox One.
W międzyczasie autorzy przygotowywali grę RPG zatytułowaną Moonrise, która miała trafić na komputery osobiste i urządzenia mobilne jako pozycja free-to-play. Po jej krótkim pobycie w steamowym Wczesnym Dostępie oraz po tak zwanym soft-launchu na platformie Apple iOS twórcy postanowili anulować projekt i skupić się na opracowaniu pełnoprawnej kontynuacji State of Decay.
State of Decay 2, projektowane z myślą o komputerach osobistych i konsoli Xbox One, zadebiutowało dopiero w 2018 roku. Tytuł stanowił naturalne rozwinięcie pomysłów przedstawionych w poprzedniku, a największą nowością wprowadzoną przez deweloperów był tryb multiplayer, umożliwiający współpracę czterech graczy.
W czerwcu 2018 roku firma Microsoft ogłosiła, że nabyła studio Undead Labs. Rok później State of Decay 2 otrzymało rozszerzenie pod tytułem Heartland, z kolei dwa lata później opisywany zespół zapowiedział swój następny projekt, którym było State of Decay 3.
Premiera tego ostatniego była jednak pieśnią przyszłości. W międzyczasie druga odsłona cyklu zdążyła trafić na Xboksy Series X/S (w grudniu 2020 roku), a samo studio – rozrosnąć się o nowy oddział w Orlando na Florydzie (lipiec 2021 roku). W październiku 2021 roku gruchnęła natomiast wieść o tym, że szeregi Undead Labs opuścił jego założyciel – Jeff Strain, który założył nową firmę – Possibility Space. Na stanowisku szefa opisywanego zespołu zastąpił go Philip Holt.
Niedługo później dochodzenie przeprowadzone przez redakcję serwisu Kotaku wykazało, że w studiu miała panować „seksistowska kultura”, do czego miał przyczynić się zarówno Philip Holt, jak i Anne Schlosser, czyli szefowa działu HR. Nawet po zwolnieniu tej ostatniej przez Microsoft, pracownicy nadal skarżyli się na toksyczną atmosferę prowadzącą do zwiększenia rotacji pracowników, a w konsekwencji – opóźnień w pracach nad State of Decay 3.
Mimo wszystko z czasem Undead Labs udało się wyjśc z tego wszystkiego obronną ręką. Symbolicznym „nowym otwarciem” dla studia była zmiana logotypu – nowy ujrzał światło dzienne 9 czerwca 2024 roku.
Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Undead Labs.
State of Decay 3 - 2026 - XONE, PC, XSX
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Undead Labs.
State of Decay 3 - 2026 - XONE
State of Decay 2: Heartland - 9 czerwca 2019 - PC, XONE, XSX
State of Decay 2 - 22 maja 2018 - XSX, PC, XONE
State of Decay: Year-One Survival Edition - 28 kwietnia 2015 - XONE, PC
State of Decay: Lifeline - 30 maja 2014 - PC, X360
State of Decay - 5 czerwca 2013 - X360, PC
Zombie MMO (Undead Labs) - Anulowana - XONE, PS4
Moonrise - Anulowana - iOS, AND, PC
Amerykańskie studio deweloperskie, skoncentrowane na tworzeniu gier przeznaczonych na konsole Xbox oraz komputery osobiste. Filarem działalności firmy jest seria State of Decay, zapoczątkowana w 2013 roku. W czerwcu 2018 roku Undead Labs przeszło pod skrzydła firmy Microsoft i trafiło w szeregi Xbox Game Studios.
W 2009 roku Jeff Strain, czyli były pracownik firmy Blizzard Entertainment oraz jeden z założycieli studia ArenaNet, postanowił założyć własną firmę. Jak sugerowała wybrana przez niego nazwa, celem Undead Labs było tworzenie gier osadzonych w czasach apokalipsy zombie (ang. undead – nieumarły). W stosunkowo krótkim czasie rozpoczęto przygotowywanie debiutanckiego projektu. Deweloperzy próbowali nawiązać współpracę z rozmaitymi wydawcami, aczkolwiek bezskutecznie; jak później przyznali, poszczególne firmy wymagały od nich stworzenia „klona World of Warcraft”. Ostatecznie Undead Labs dobiło targu z Microsoft Studios; gigant z Redmond miał sprawować pieczę wydawniczą nad pierwszym dziełem studia, które zmierzało na konsole Xbox oraz komputery osobiste.
Ową produkcją okazało się State of Decay, które w czerwcu 2013 roku pojawiło się na Xboksie 360, a po kilku miesiącach trafiło również na PC. Mowa o sandboksowej grze akcji wzbogaconej o elementy survivalowe, przenoszącej gracza do świata opanowanego przez hordy zombiaków. Tytuł odniósł sukces, a w ciągu roku doczekał się dwóch rozszerzeń: Breakdown oraz Lifeline. Rok 2015 przyniósł natomiast premierę wersję Year-One Survival Edition, czyli remastera przygotowanego z myślą o konsoli Xbox One.
W międzyczasie autorzy przygotowywali grę RPG zatytułowaną Moonrise, która miała trafić na komputery osobiste i urządzenia mobilne jako pozycja free-to-play. Po jej krótkim pobycie w steamowym Wczesnym Dostępie oraz po tak zwanym soft-launchu na platformie Apple iOS twórcy postanowili anulować projekt i skupić się na opracowaniu pełnoprawnej kontynuacji State of Decay.
State of Decay 2, projektowane z myślą o komputerach osobistych i konsoli Xbox One, zadebiutowało dopiero w 2018 roku. Tytuł stanowił naturalne rozwinięcie pomysłów przedstawionych w poprzedniku, a największą nowością wprowadzoną przez deweloperów był tryb multiplayer, umożliwiający współpracę czterech graczy.
W czerwcu 2018 roku firma Microsoft ogłosiła, że nabyła studio Undead Labs. Rok później State of Decay 2 otrzymało rozszerzenie pod tytułem Heartland, z kolei dwa lata później opisywany zespół zapowiedział swój następny projekt, którym było State of Decay 3.
Premiera tego ostatniego była jednak pieśnią przyszłości. W międzyczasie druga odsłona cyklu zdążyła trafić na Xboksy Series X/S (w grudniu 2020 roku), a samo studio – rozrosnąć się o nowy oddział w Orlando na Florydzie (lipiec 2021 roku). W październiku 2021 roku gruchnęła natomiast wieść o tym, że szeregi Undead Labs opuścił jego założyciel – Jeff Strain, który założył nową firmę – Possibility Space. Na stanowisku szefa opisywanego zespołu zastąpił go Philip Holt.
Niedługo później dochodzenie przeprowadzone przez redakcję serwisu Kotaku wykazało, że w studiu miała panować „seksistowska kultura”, do czego miał przyczynić się zarówno Philip Holt, jak i Anne Schlosser, czyli szefowa działu HR. Nawet po zwolnieniu tej ostatniej przez Microsoft, pracownicy nadal skarżyli się na toksyczną atmosferę prowadzącą do zwiększenia rotacji pracowników, a w konsekwencji – opóźnień w pracach nad State of Decay 3.
Mimo wszystko z czasem Undead Labs udało się wyjśc z tego wszystkiego obronną ręką. Symbolicznym „nowym otwarciem” dla studia była zmiana logotypu – nowy ujrzał światło dzienne 9 czerwca 2024 roku.
Lista wszystkich gier wydanych przez Undead Labs.
State of Decay: Year-One Survival Edition - 28 kwietnia 2015 - XONE, PC
State of Decay: Lifeline - 30 maja 2014 - PC, X360
State of Decay - 5 czerwca 2013 - PC
State of Decay 3 miało zostać opóźnione. Według najnowszych informacji wewnętrzną datę premiery gry przesunięto na 2026 rok.
gry
Marcin Bukowski
31 grudnia 2024 09:03
Zadebiutowała ostatnia, 38. aktualizacja do State of Decay 2. Przywrócono limitowane czasowo przedmioty, a także dodano nowe ciuchy i kilka zmian w rozgrywce.
gry
Marcin Bukowski
22 października 2024 20:38
State of Decay 2 otrzyma już tylko jedną, ostatnią aktualizację, po której przestanie być wspierane. Studio Undead Labs zamierza w pełni skupić się na State of Decay 3.
gry
Marcin Bukowski
4 września 2024 21:41
Na Xbox Games Showcase 2024 wreszcie dostaliśmy nowy zwiastun State of Decay 3. To pierwszy materiał pokazujący sceny na silniku gry.
gry
Adrian Werner
9 czerwca 2024 19:19
State of Decay 3 nadal jest w fazie przedprodukcyjnej. Powodem są wewnętrzne problemy Undead Labs, które ma być toksycznym miejscem pracy.
gry
Patryk Kubiak
2 kwietnia 2022 12:20
Phil Spencer oznajmił, że Xbox Game Studios ma wielu utalentowanych deweloperów, i wyraził pragnienie, aby firma zapewniała stały dopływ świetnych gier.
gry
Dawid Wanat
14 marca 2022 18:10
Studio Undead Labs ogłosiło tegoroczne plany rozwoju gry State of Decay 2. Przede wszystkim mocno ulepszony zostanie system Infestacji, pozwalający zombiakom na przejmowanie kontroli nad budynkami.
gry
Adrian Werner
12 stycznia 2022 10:50
Studio Undead Labs zapowiedziało dużą aktualizację do State of Decay 2, która przyniesie ze sobą m.in. nową mapę oraz ulepszoną grafikę. Ogłoszono także, że tytuł w końcu pojawi się na Steamie.
gry
Bartosz Krawcewicz
15 lutego 2020 13:33
W czasie konferencji Microsoftu na E3 2019 ujawniono State of Decay 2 – Heartland, czyli dodatek do przygodowej gry akcji autorstwa studia Undead Labs. DLC jest już dostępne na komputerach i konsoli Xbox One.
gry
Bartosz Świątek
9 czerwca 2019 23:23
Od dziś na Xboksie One oraz komputerach PC dostępne jest State of Decay 2: Daybreak Pack – drugie rozszerzenie do kontynuacji survivala z zombie od studia Undead Labs.
gry
Bartosz Świątek
13 września 2018 15:07