Twórcy kosmicznego RPG Exodus zdradzili nieco więcej na temat decyzji, jakie przyjdzie nam podejmować w grze. Odegrają one istotną rolę i znacząco wpłyną na opowiadaną historię.
Pod koniec zeszłego roku zapowiedziano Exodus, czyli kosmiczne RPG akcji, za którym stoją dawni pracownicy studia BioWare, mający w swoim dorobku najpopularniejszą grową space operę – Mass Effecta. Tytuł zaoferować ma „najlepsze możliwe uniwersum sci-fi”, a przy jego produkcji biorą udział także współtwórcy serii Halo czy Call of Duty. Teraz opublikowany został nowy materiał wideo, w którym deweloperzy rzucili nieco więcej światła na m.in. system decyzji.
Współzałożyciele studia Archetype Entertainment, Chad Robertson oraz James Ohlen, wyjaśnili, jak istotną rolę odgrywać będą decyzje w Exodus. Wszyscy chyba pamiętamy, iż były one kluczowe w serii Mass Effect i nie inaczej będzie w tym przypadku, gdyż wpłyną na opowiadaną historię na wiele sposobów.
Twoje wybory będą miały konsekwencje dla Twoich bliskich w domu. Zobaczysz ich wpływ na fajne sposoby, których niestety nie możemy jeszcze zdradzić, ale wpłyną one również na wiele innych rzeczy. Na opcje rozwoju postaci w miarę postępów w grze, Twój rodzinny świat i Twoją cywilizację w ogóle. To będzie dość ogromne, jesteśmy tym bardzo podekscytowani.
Niestety, słowa twórców są bardzo ogólnikowe i brakuje w nich konkretnych przykładów. Przypomnijmy, że Exodus ma wziąć pod uwagę zjawisko tzw. „dylatacji czasu”, przez które dokonywane wybory mogą nieść za sobą skutki obejmujące nawet dziesiątki lat w przód. Więcej na ten temat przeczytacie w poniższym tekście.
Deweloperzy wypowiedzieli się także na kilka innych tematów, z których szczególnie ciekawa jest kwestia kosmitów. Ich definicja w Exodus będzie bowiem nieco inna niż w innych grach science fiction, ponieważ u podstaw nie są oni „pozaziemscy”. Porównano to do tego, jak ludzie „zmienili wilki w psy rasy chihuahua”.
Wszystko ma ziemskie pochodzenie. Wszystko pochodzi z Ziemi i ewoluowało przez ponad 40 tysięcy lat. To może prowadzić do bardzo dziwnych cywilizacji i wersji ludzkości albo zwierząt.
Exodus zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Data premiery gry nie jest jeszcze znana.
Więcej:Pełna wersja Path of Exile 2 będzie wybrakowana? Reżyser gry o smutnym scenariuszu dla klas postaci
3

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).