Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2020, 12:36

autor: Paweł Woźniak

Nowa bohaterka LoL-a po prostu masakruje; Riot znowu przesadził [aktualizacja]

Wczoraj do League of Legends trafiła nowa bohaterka Samira. Od tego czasu gracze donoszą, że jest ona zdecydowanie zbyt silna i potrzebuje poprawek, a Riot po raz kolejny przesadził przy projektowaniu postaci.

Nowa bohaterka LoL-a po prostu masakruje; Riot znowu przesadził - ilustracja #1
Samira – nowa bohaterka w League of Legends.

Aktualizacja

Negatywne opinie graczy o nowej postaci w League of Legends nie okazały się bezpodstawne i deweloperzy ze studia Riot Games już teraz postanowili osłabić bohaterkę (warto pamiętać, że rzadko wprowadza się zmiany tak szybko, więc wychodzi na to, iż faktycznie były potrzebne). Tym samym Samira straciła nieco startowych punktów życia, a także znacznie zmniejszono obrażenia jej superumiejętności. Ma to sprawić, że będzie słabsza we wczesnym etapie gry.

Oryginalna wiadomość

Wczoraj na serwery League of Legends trafiła nowa postać – Samira. Już po jej niedawnej zapowiedzi oraz wczesnych testach gracze spodziewali się, że bohaterka będzie niezwykle silna i jednocześnie irytująca, ale jej oficjalne przybycie okazało się znacznie gorsze, niż przypuszczano. Wiele osób twierdzi nawet, że Samira jest jedną z najmocniejszych postaci w historii LoL-a (oceniając ich stan w dniu premiery). Aby jednak zrozumieć, co jest z nią nie tak, trzeba najpierw bliżej przyjrzeć się jej umiejętnościom oraz możliwościom podczas rozgrywki.

Samira docelowo grana będzie na dolnej alei na pozycji strzelca. Niezwykle ciekawa jest jej umiejętność pasywna, dzięki której każdy wykonany unikalny atak bohaterki zapewnia jej punkt stylu (np. auto-atak, użycie umiejętności, auto-atak wykonane po sobie zapewnią łącznie trzy punkty stylu). Style natomiast zapewniają dodatkową prędkość ruchu, a także po uzyskaniu maksymalnego (tj. „S”, na którego potrzeba sześciu kombinacji) pozwalają na użycie superumiejętności zadającej ogromne obrażenia na danym obszarze. Warto także wiedzieć, że zdolność ta ma tylko trzy sekundy czasu odnowienia, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby po jej pierwszym użyciu ponownie nabić punkty stylu i wykorzystać ją ponownie.

Dodatkowo Samira dzięki swoim umiejętnościom może m.in. przemieszczać się na krótkim dystansie (resetuje się to przy udziale w zabójstwie), a także odbijać wrogie umiejętności. Wszystko to sprawia, że bohaterka podczas walki w późniejszych etapach gry może po prostu pozwolić sobie na zbyt wiele. W teorii powstrzymanie jej powinno być względnie proste, aczkolwiek Samira może uciec z niewygodnej sytuacji, wyczekać odpowiedni moment i ponownie wkroczyć do akcji. Idealnie prezentują to zresztą poniższe filmiki. Nie dziwi więc fakt, że gracze nie szczędzą negatywnych opinii w stronę twórców.

Na obecny stan Samiry zwracają uwagę również profesjonalni gracze, według których postać powinna szybko otrzymać odpowiednie poprawki. Całej sytuacji nie poprawia również fakt, że zaledwie kilka miesięcy temu deweloperzy z Riot Games w oficjalnej wiadomości informowali, iż „nowi bohaterowie udostępniani będą z parametrami, które odzwierciedlają ich długoterminowy stan wyważenia” i nie powinni oni od początku dominować w grze. Jak widać niekoniecznie się to udaje. Więcej o tym przeczytacie tutaj. A jaka jest wasza opinia na temat nowej bohaterki League of Legends? Również uważacie, że Samira jest obecnie zbyt silna?