Studio Team Ninja i firma Koei Tecmo poinformowały, że gra NiOh rozeszła się w już w ponad 3 mln egzemplarzy. Deweloperzy zdradzili również, że chcą opracować nową markę na PlayStation 5.

W piątek trzecie urodziny obchodziło RPG akcji NiOh. Z tej okazji autorzy, czyli ludzie ze studia Team Ninja, pochwalili się, że gra rozeszła się w ponad 3 milionach sztuk. Na ten wynik składa się sprzedaż w dystrybucji cyfrowej oraz egzemplarze wysłane do sklepów. W lutym 2019 roku będąca wydawcą produkcji firma Koei Tecmo informowała o przekroczeniu progu 2,5 mln sztuk. Tym samym przez rok tytuł znalazł dodatkowe pół miliona nabywców.
Przypomnijmy, że NiOh zadebiutowało 7 lutego 2017 roku, wyłącznie na PlayStation 4. Pecetowcy musieli poczekać na swoją wersję dziewięć miesięcy dłużej. W maju 2018 roku wydawca chwalił się, że produkcja rozeszła się w 2 mln egzemplarzy. Tempo sprzedaży wyraźnie więc spadło, co nie jest żadnym zaskoczeniem, ale mimo to produkcja wciąż przekonuje do siebie nowych graczy.
Produkcja nie tylko okazała się sukcesem kasowym, ale spotkała się również z ciepłym przyjęciem. Wydanie na PlayStation 4 może się pochwalić średnią ocen na poziomie 88% według serwisu Metacritic. NiOh przypadł do gustu również naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 9.0/10.
Powodzenie gry sprawiło, że Team Ninja rozpoczęło prace nad kontynuacją zatytułowaną po prostu NiOh 2. Na razie potwierdzono jedynie wersję na PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na 13 marca tego roku.
Warto na koniec wspomnieć, że Team Ninja wyraziło chęć opracowania nowej marki na PlayStation 5. NiOh zaprojektowane zostało w ten sposób z myślą o PS4 i okazało się sukcesem, więc twórcy chcą to powtórzyć przy kolejnej generacji konsoli firmy Sony.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
20

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.