Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2019, 17:24

autor: Bartosz Świątek

Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends

Według agencji Reuters, firma Electronic Arts zapłaciła streamerowi Tylerowi „Ninja” Belvinsowi milion dolarów za promocję strzelanki battle royale Apex Legends. Wydawca potwierdza, że opłacił niektórych twórców w ramach krótkotrwałej akcji promocyjnej.

Electronic Arts zapłaciło sporo pieniędzy za promocję Apex Legends. - Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends - wiadomość - 2019-03-14
Electronic Arts zapłaciło sporo pieniędzy za promocję Apex Legends.

W SKRÓCIE:

  1. Producent: Respawn Entertainment
  2. Wydawca: Electronic Arts
  3. Gatunek: FPS (battle royale)
  4. Platformy: PC, PS4, Xbox One
  5. Data premiery: 4 lutego 2019 r.

Zgodnie z doniesieniami agencji Reuters, firma Electronic Arts zapłaciła streamerowi Tylerowi „Ninja” Blevinsowi milion dolarów za promowanie sieciowej strzelanki Apex Legends. Przedmiotem umowy miało być strumieniowanie rozgrywki na platformie Twitch (gdzie Ninję obserwuje przeszło 13 mln osób), a także wpis na Twitterze, dzień po premierze omawianego tytułu.

Sytuacje takie jak ta nie są obecnie niczym nadzwyczajnym, jednak kwota może robić wrażenie nawet w przypadku Ninjy, będącego jednym z najpopularniejszych streamerów na świecie. W wywiadzie udzielonym jakiś czas temu stacji CNN Tyler Belvins przyznał, że jego przeciętne miesięczne zarobki wynoszą około 500 tys. dolarów, choć zdarzają się miesiące, w których kwota ta jest zdecydowanie wyższa. Warto w tym miejscu odnotować, że redaktorom Kotaku nie udało się potwierdzić doniesień Reutersa. Dwie anonimowe osoby powiązane ze streamerem przyznały natomiast, że w zeszłym roku otrzymał on 600 tys. dol. za „udział w pojedynczym wydarzeniu”, więc milion od EA również zdaje się być możliwy.

Tyler „Ninja” Belvins. Źródło: Allstarbio.com.
Tyler „Ninja” Belvins. Źródło: Allstarbio.com.

W wypowiedzi dla serwisu Kotaku, przedstawiciel Electronic Arts potwierdził, że firma zapłaciła niektórym twórcom zawartości za promocję swojej gry, podkreślając równocześnie, że – zgodnie z zasadami programów partnerskich EAwszystkie materiały sponsorowane musiały być odpowiednio oznaczone. Należy też zaznaczyć, że akcja była krótkotrwała – wszystkie streamy Apex Legends, które miały miejsce od popołudnia 5 lutego, trafiły do sieci z inicjatywy samych twórców.

Niezależnie od tego, ile „zielonych” EA rzeczywiście wydało na umowy ze streamerami, jedno zdaje się być pewne – przyjęta przez firmę strategia promocyjna była skuteczna. W pierwszych dniach od premiery Apex Legends dosłownie znokautowało konkurencję na Twitchu, osiągając wyniki znacznie lepsze nawet od Fortnite, o mniej popularnych grach nie wspominając. Według danych z początku marca, produkcja Respawn Entertainment przyciągnęła do siebie już 50 mln graczy.

Przypominamy, że Apex Legends to darmowa strzelanka battle royale, osadzona w uniwersum znanym z serii Titanfall. Tytuł jest dostępny na PC (Origin), PlayStation 4 oraz Xboksie One.

  1. Apex Legends – strona oficjalna