Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2002, 08:39

Nieoficjalny sequel System Shocka 2. Kto jest właścicielem praw do serii System Shock?

Kilka dni temu spekulowaliśmy, iż jest wielce prawdopodobne, że zespół Irrational Games rozpoczyna prace nad trzecią częścią serii znanej serii System Shock. Dziś serwis Computer and Video Games powołując się na doniesienia nieoficjalnych, aczkolwiek pewnych źródeł, podał, iż Irrational Games faktycznie planuje stworzyć grę opartą na poprzednich częściach System Shocka, nie będzie to jednak oficjalna trzecia część cyklu. Czemu? Mówiąc dosłownie sprawa praw do serii System Shock wygląda dość dziwnie.

Kilka dni temu spekulowaliśmy, iż jest wielce prawdopodobne, że zespół Irrational Games rozpoczyna prace nad trzecią częścią serii znanej serii System Shock. Dziś serwis Computer and Video Games powołując się na doniesienia nieoficjalnych, aczkolwiek pewnych źródeł, podał, iż Irrational Games faktycznie planuje stworzyć grę opartą na poprzednich częściach System Shocka, nie będzie to jednak oficjalna trzecia część cyklu. Czemu? Mówiąc dosłownie sprawa praw do serii System Shock wygląda dość dziwnie.

Dziwnie, ponieważ tak naprawdę nikt nie wie, kto jest właścicielem owych praw (lub też nikt nie chce się do tego przyznać). Grę System Shock 2 wydał w 1999 roku koncern Electronic Arts, jednak w chwili obecnej oddział brytyjski tejże firmy twierdzi, iż nie jest już właścicielem licencji na System Shocka. Wydaje się też, iż zespół Irrational Games również nie posiada praw do tej serii, i właśnie dlatego nie pracuje nad jej oficjalną trzecią częścią, tylko nad nazwijmy to „nieoficjalnym sequelem System Shocka 2”.

Tak czy inaczej, fani tej serii mogą zacząć wyczekiwać oficjalnej zapowiedzi nowej produkcji Irrational Games, ściśle bazującej na kultowym System Shocku.

Oficjalna strona zespołu Irrational Games.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej