„Nie traktujemy naszych pracowników jak dzieci” Spotify nie widzi powodu, dla którego pracownicy mieliby wracać do biura
Spotify nie ma zamiaru zwoływać swoich pracowników z powrotem do biur.

Niedawno dyrektorka ds. zasobów ludzkich firmy Spotify, Katarina Berg, wzięła udział w wywiadzie dla serwisu Raconteur, gdzie wypowiedziała się na kilka interesujących tematów. Wśród dyskusji o zwolnieniach i znaczeniu HR w branży, padło również pytanie o politykę powrotu do biur, którą stosują obecnie setki przedsiębiorców na całym świecie. Okazuje się, że przedstawiciele Spotify nie będą mieli konieczności dojeżdżać do miejsca pracy, bo muzyczny gigant „nie traktuje swoich pracowników jak dzieci”. Niezależnie od powodu, zaufanie do zatrudnionych jest jak najbardziej w cenie.
Decyzja Spotify za utrzymaniem pracy zdalnej, przynajmniej zdaniem Katariny Berg, wynika z faktu, że nie przełożyła się ona negatywnie na produktywność i efektywność pracy zespołu. Zaznaczyła natomiast, że wystąpiły trudności we współpracy i ewentualnych innowacjach. Dyrektorka komentuje jednak sprawę w kilku słowach:
Współpraca w środowisku wirtualnym jest dla nas trudna. Ale czy to oznacza, że zmuszamy ludzi do przychodzenia do biura, tylko dlatego, że jest na to aktualnie moda? Nie
Spotify pozostaje zatem firmą otwartą do pracy z dowolnego miejsca na świecie, niezależnie od tego, czy jest to home office, kawiarnia czy plaża na Hawajach. Dla muzycznego giganta taką przestrzenią jest również biuro, z którego nie chce rezygnować, nawet mimo braku obecności pracowników na miejscu. Skąd taka decyzja? Najwidoczniej z troski o zdrowie psychiczne zatrudnionych. Berg skomentowała temat następująco:
Wiemy, co się dzieje, gdy ludzie mogą usiąść i spojrzeć sobie w oczy. To coś innego, niż patrzenie w monitor. Dlatego niektórzy ludzie lubią przychodzić do biura, aby spotykać się z innymi
Dlatego też Spotify nie zdecydowało się zamknąć swoich biur całkowicie, aby zredukować koszta. Firma rozważa zmniejszenie powierzchni biurowej, ale mimo wszystko chcą dostarczać swoim pracownikom miejsce spotkań. Najprawdopodobniej pozytywnie wpływa to również na wizyty biznesowe partnerów.
Obecna moda na powrót pracowników do biur jest dla wielu demotywatorem do pracy, więc postawa Spotify wydaje się być godna do naśladowania. Być może więcej firm spojrzy w stronę pozytywnych aspektów pracy zdalnej i zdecyduje się wycofać z konieczności obecności w miejscu pracy.
Więcej:„Naucz się wdrażać AI w firmach”. Mark Cuban wskazuje GenZ nową ścieżkę kariery