Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2021, 20:56

autor: Tomek Borys

Następna gra Quantic Dream w drodze. David Cage o nowym oddziale studia

David Cage, szef paryskiego Quantic Dream odpowiedzialnego za takie gry jak Heavy Rain czy Beyond: Two Souls, podzielił się przemyśleniami na temat następnej produkcji studia, rewolucji next-genów i zapowiedzianego drugiego oddziału firmy w Montrealu.

O grach paryskiego studia Quantic Dream słyszał chyba każdy gracz na świecie. Heavy Rain, Beyond: Two Souls czy Detroit: Become Human wyrobiły Francuzom opinię producentów obdarzonych prawdziwym zmysłem deweloperskim, zwłaszcza w dziedzinie kreowania wciągających, niemalże filmowych historii i bohaterów z krwi i kości.

Teraz studio stawia na rozwój. Zapowiedziano otwarcie drugiego oddziału firmy w kanadyjskim Montrealu, którym pokieruje weteran branży gamingowej Stéphane D’Astous. W portfolio D'Astousa znajduje się m.in. zbudowanie od zera studia Eidos Montreal, odpowiedzialnego za docenioną przez krytyków grę Deus Ex: Human Revolution. W zarządzaniu nowym oddziałem Quantic Dream pomoże mu Yohan Cazaux, mający na koncie jedną z wiodących ról przy produkcji bestsellerowego Assassin's Creed: Valhalla od Ubisoftu.

Następna gra Quantic Dream w drodze. David Cage o nowym oddziale studia - ilustracja #1
Stéphane D’Astous stanie na czele Quantic Dream Montreal

David Cage, CEO Quantic Dream, w wywiadzie udzielonym IGN zaznaczył, że studio nie zamierza wykorzystywać montrealskiego oddziału wyłącznie do przyspieszenia produkcji nowych tytułów:

Wraz z tym otwarciem [studia w Montrealu, przyp. tłum.] podążamy za długofalową wizją, aby szukać najlepszych i najbardziej doświadczonych talentów, posiadających specjalistyczną wiedzę, ludzi, którzy są pasjonatami i chcą pracować nad innowacyjnymi i ambitnymi grami AAA. Naszym celem nie jest przyspieszanie ani stawanie się „fabryką" wraz z tym nowym studiem.

Montreal znany jest jako stolica developingu gier komputerowych, z takimi studiami jak Ubisoft, EA czy Eidos posiadającymi filie w mieście. Nowe studio Quantic Dream będzie więc służyło jako sposób na rekrutację pracowników, którzy nie chcieliby przeprowadzać się do Paryża, gdzie mieści się główna siedziba studia.

Następna gra Quantic Dream w drodze. David Cage o nowym oddziale studia - ilustracja #2
Heavy Rain zachwycał kreacjami bohaterów i trzymającą w napięciu historią

Cage skomentował także rewolucję nadchodzącą w świecie gamingu w związku z pojawieniem się konsol dziewiątej generacji. Według niego zupełnie nową rolę zacznie odgrywać oświetlenie w grach.

Jak pokazało kino, światło może być językiem samo w sobie. Jakość promieni renderowanych w czasie rzeczywistym zawsze napotykała na ograniczenia sprzętowe. Obecna generacja konsol może dokonać w tej dziedzinie prawdziwego przełomu, wykorzystując technologie takie jak ray-tracing.

W wywiadzie nie zabrakło także kilku słów na temat nowej gry Quantic Dream. David Cage zadeklarował, że choć studio posiada już wypracowany model twórczy, chciałoby rozszerzyć pole kreatywnych poszukiwań o nowe gatunki i rozwiązania.

Jako projektant, podczas mojej zawodowej podróży odkryłem, że naprawdę uwielbiam opowiadać interaktywne historie, w których gracze są bohaterami, że wypełnienie gry emocjami jest fascynującym wyzwaniem, że kocham kreować głębokie doświadczenia kwestionujące moralne systemy wartości graczy... Ale wierzę także, że jest wiele innych sposobów na opowiedzenie poruszających historii, których jeszcze nie wypróbowaliśmy, i jestem bardzo zainteresowany prowadzeniem poszukiwań w tych nowych kierunkach.

Nowy projekt studia zapowiada się zatem jako dzieło oryginalne i ambitne. Oddział w Montrealu na pewno pomoże lepiej urzeczywistnić wizję zespołu. Potwierdzono już, że o efektach będą mogli przekonać się zarówno posiadacze PS5, jak i Xboxa Series X/S. Będzie to pierwsza produkcja Quantic Dream na konsolę Microsoftu od 2005 roku. Nie pozostaje nic innego, jak czekać na więcej informacji.