Odpowiedzialne za Mount & Blade II: Bannerlord studio TaleWorlds podsumowało zmiany, które zostały wprowadzone do gry w ciągu roku jej obecności we wczesnym dostępie. Twórcy podali również informację na temat premiery wersji 1.0.
Mount & Blade II: Bannerlord miał premierę we wczesnym dostępie na Steamie 30 marca 2020. Ponad rok temu – a choć według wstępnych założeń twórców ze studia TaleWorlds właśnie po takim czasie mieliśmy otrzymać wersję 1.0, prace nad grą wydłużyły się. Deweloperzy jednak wierzą, że uda im się ukończyć produkcję jeszcze w tym roku (w czwartym kwartale), a pierwszą rocznicę postanowili wykorzystać jako pretekst do podsumowania zmian z ostatnich dwunastu miesięcy.
A co z wersją konsolową?
Studio TaleWorlds nie zapomniało o obiecanym fanom serii Mount & Blade wydaniu gry na konsole. Priorytetem wciąż jednak pozostaje wersja na PC-ty. Posiadacze PS4 i XONE (można chyba założyć, że tytuł wyjdzie także na PS5 i XSX|S, ale póki co nie ma na ten temat żadnych informacji) muszą więc uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż edycja na „blaszaki” nabierze ostatecznego kształtu.
Jeśli graliście w Bannerlorda w okolicy premiery w Early Accessie, to wiecie, że tytuł miał liczne mniejsze i większe usterki. Już wtedy można było spędzić przy nim dziesiątki godzin i czerpać masę frajdy z wielkich, krwawych bitew, które – jeśli zwyciężyliśmy – przybliżały nasze królestwo do dominacji w świecie Calradii. Zarówno twórcy, jak i gracze zdawali sobie jednak sprawę, że średniowieczny sandbox może być dużo, dużo lepszy. Ci pierwsi wzięli się za pracę, ci drudzy natomiast – za zgłaszanie swoich sugestii. W efekcie Mount & Blade 2 dostał ponad sto aktualizacji, które usprawniły wiele aspektów produkcji.

Deweloperzy z TaleWorlds dość szczegółowo opisali wszystkie zmiany w komunikacie zamieszczonym na Steamie. Jeśli nie macie jednak czasu lub ochoty na tak długą lekturę, a ciekawi Was, co i w jaki sposób w Bannerlordzie zmodyfikowano, możecie zapoznać się z poniższą listą, która powinna dać Wam wyobrażenie o dokonanych poprawkach.
To oczywiście nie wszystkie zmiany, jakie zaszły w Bannerlordzie na przestrzeni ostatniego roku – wydaje mi się jednak, że nie ominąłem nic szczególnie ważnego. Deweloperzy chcą doprowadzić swoje dzieło do stanu, który zadowoliłby wszystkich graczy, więc wciąż możecie spodziewać się regularnych aktualizacji. Twórcy obiecali, że będą pracować nad grą, dopóki nie wydobędą z niej pełnego potencjału. Może to oznaczać, że nie uda im się wydać wersji 1.0 Mount & Blade II w zapowiedzianym terminie, ale licznym fanom produkcji nie powinno to przeszkadzać.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
51

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.