Bannerlord zmienia się na lepsze - zobacz nowe tryby, mapy i poprawki
Twórcy gry Mount & Blade 2: Bannerlord przedstawili szczegóły zmian, które planują wprowadzić do swojej produkcji w niedalekiej przyszłości. Na liście znalazło się kilka ciekawych pozycji, takich jak tryb pojedynkowy, moduł sandboksowy oraz nowy system generowania lokacji, na które trafiamy w trakcie bitew.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- M&B2 otrzyma tryb pojedynkowy oraz moduł sandboksowy;
- pierwszy pozwoli rywalizować z innymi graczami w starciach 1 vs 1, zaś drugi umożliwi granie bez wątku fabularnego, z większą liczbą opcji dostosowania rozgrywki;
- pojawią się też znaczące poprawki systemu odpowiadającego za generowanie map w czasie bitew oraz kilka nowych lokacji, na których będą toczyły się oblężenia.
W marcu zeszłego roku we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Mount & Blade II: Bannerlord. Od tego czasu twórcy ze studia TaleWords intensywnie pracują nad rozwijaniem swojego dzieła, co jakiś czas wydając kolejne spore aktualizacje. W opublikowanym na platformie YouTube kolejnym filmie z serii Development Update przedstawiono szczegóły zmian, które niedługo zajdą w produkcji – na czele z systemem terenu oraz trybem pojedynkowym.
Najciekawszą nowością będzie chyba ostatnia ze wspomnianych rzeczy, czyli tzw. Duel Mode. Gracze będą mogli dołączyć do serwera, który pozwoli toczyć pojedynki z innymi użytkownikami. By zwyciężyć w całym starciu, trzeba będzie wygrać trzy rundy. Będziemy mogli wybrać uzbrojenie, a także zdecydować, czy chcemy walczyć na piechotę, czy na grzbiecie konia. Co ważne, nasze wyniki będą zestawiane z rezultatami innych osób na specjalnej tablicy, dzięki czemu wszyscy będą wiedzieli, kto radzi sobie najlepiej.
Deweloperzy zapowiedzieli też klasyczny tryb sandboksowy, który pozwoli cieszyć się rozgrywką bardziej dopasowaną do naszych oczekiwań i pozbawioną głównego wątku fabularnego.
Planowana jest również duża zmiana w systemie odpowiedzialnym za generowanie terenu w czasie bitew. Mapa zostanie podzielona na kilkadziesiąt regionów, które będą powiązane z określonym typem terenu. Gra weźmie też pod uwagę specyfikę konkretnego miejsca (np. obecność rzek lub morza) oraz to, gdzie znajdują się wszystkie strony konfliktu. Efektem ma być znacznie lepsze powiązanie trójwymiarowych lokacji, na których walczymy, z punktami na mapie, po której wędruje nasza postać.

Bannerlord otrzyma sześć nowych map oblężniczych, przy czym cztery z nich przedstawią miasta, a dwie zamki. Dostaniemy również nowe opcje Pillage i Devastate, z których będziemy mogli skorzystać w podbitych twierdzach lub miastach. Pierwsza z nich pozwoli zdobyć dodatkowe pieniądze, zaś druga poprawi morale naszych żołnierzy.
Dodatkowo w grze pojawi się też dziewięć nowych hełmów inspirowanych uzbrojeniem celtyckim oraz bardziej rozbudowany kreator postaci pozwalający na dostosowanie m.in. wagi i budowy ciała bohatera (skorzystamy z niego zarówno w kampanii fabularnej, jak i trybie sandboksowym). Posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia zapewne ucieszy też wsparcie dla DLSS 2.0.
- Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!
- Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik
- Mount & Blade II: Bannerlord – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Le Loi Generał
diabolo777 Chorąży
Przydałaby się opcja eksport/import postaci.
Gh_H4h Konsul
Czas najwyższy na pojedynki, bo mam już dość użerania się z hordą graczy.
Faelus Legionista
Meh. Rozwój tej gry się wlecze za długooo i przez to nie można zacząć robić sensownych modów na których stoi ta marka. DAJCIE MNIE gekokujo, third age albo gre o tron zebym mogl to skonsumowac juz. :C
EDIT: Biorac pod uwage, ze za miesiac juz miala ta gra wyjsc w pelnej wersji, to jestem rozczarowany, bo nie chce budowac swojej postaci do end game'a, skoro zaraz moze wyjsc jakis patch ktory zrypie mi savy, a aktualny stan gry wydaje sie mimo wszystko caly czas dosyc ubogi.
zanonimizowany1343642 Generał
Kiedy to wogole bedzie mialo premierę?
Wersje early mnie nie interesuja, nie zamierzam płacić za cos, co nie jest gotowe, nalezycie wytestowane i zoptymalizowane.