Bannerlord zmienia się na lepsze - zobacz nowe tryby, mapy i poprawki

Twórcy gry Mount & Blade 2: Bannerlord przedstawili szczegóły zmian, które planują wprowadzić do swojej produkcji w niedalekiej przyszłości. Na liście znalazło się kilka ciekawych pozycji, takich jak tryb pojedynkowy, moduł sandboksowy oraz nowy system generowania lokacji, na które trafiamy w trakcie bitew.

Bartosz Świątek

Bannerlord zmienia się na lepsze - zobacz nowe tryby, mapy i poprawki.
Bannerlord zmienia się na lepsze - zobacz nowe tryby, mapy i poprawki.

W SKRÓCIE:

  1. M&B2 otrzyma tryb pojedynkowy oraz moduł sandboksowy;
  2. pierwszy pozwoli rywalizować z innymi graczami w starciach 1 vs 1, zaś drugi umożliwi granie bez wątku fabularnego, z większą liczbą opcji dostosowania rozgrywki;
  3. pojawią się też znaczące poprawki systemu odpowiadającego za generowanie map w czasie bitew oraz kilka nowych lokacji, na których będą toczyły się oblężenia.

W marcu zeszłego roku we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Mount & Blade II: Bannerlord. Od tego czasu twórcy ze studia TaleWords intensywnie pracują nad rozwijaniem swojego dzieła, co jakiś czas wydając kolejne spore aktualizacje. W opublikowanym na platformie YouTube kolejnym filmie z serii Development Update przedstawiono szczegóły zmian, które niedługo zajdą w produkcji – na czele z systemem terenu oraz trybem pojedynkowym.

Najciekawszą nowością będzie chyba ostatnia ze wspomnianych rzeczy, czyli tzw. Duel Mode. Gracze będą mogli dołączyć do serwera, który pozwoli toczyć pojedynki z innymi użytkownikami. By zwyciężyć w całym starciu, trzeba będzie wygrać trzy rundy. Będziemy mogli wybrać uzbrojenie, a także zdecydować, czy chcemy walczyć na piechotę, czy na grzbiecie konia. Co ważne, nasze wyniki będą zestawiane z rezultatami innych osób na specjalnej tablicy, dzięki czemu wszyscy będą wiedzieli, kto radzi sobie najlepiej.

Deweloperzy zapowiedzieli też klasyczny tryb sandboksowy, który pozwoli cieszyć się rozgrywką bardziej dopasowaną do naszych oczekiwań i pozbawioną głównego wątku fabularnego.

Planowana jest również duża zmiana w systemie odpowiedzialnym za generowanie terenu w czasie bitew. Mapa zostanie podzielona na kilkadziesiąt regionów, które będą powiązane z określonym typem terenu. Gra weźmie też pod uwagę specyfikę konkretnego miejsca (np. obecność rzek lub morza) oraz to, gdzie znajdują się wszystkie strony konfliktu. Efektem ma być znacznie lepsze powiązanie trójwymiarowych lokacji, na których walczymy, z punktami na mapie, po której wędruje nasza postać.

Bannerlord zmienia się na lepsze - zobacz nowe tryby, mapy i poprawki - ilustracja #1
Mapa zostanie podzielona na kilkadziesiąt regionów. Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=lQse5KhT1Ng&feature=emb_title

Bannerlord otrzyma sześć nowych map oblężniczych, przy czym cztery z nich przedstawią miasta, a dwie zamki. Dostaniemy również nowe opcje Pillage i Devastate, z których będziemy mogli skorzystać w podbitych twierdzach lub miastach. Pierwsza z nich pozwoli zdobyć dodatkowe pieniądze, zaś druga poprawi morale naszych żołnierzy.

Dodatkowo w grze pojawi się też dziewięć nowych hełmów inspirowanych uzbrojeniem celtyckim oraz bardziej rozbudowany kreator postaci pozwalający na dostosowanie m.in. wagi i budowy ciała bohatera (skorzystamy z niego zarówno w kampanii fabularnej, jak i trybie sandboksowym). Posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia zapewne ucieszy też wsparcie dla DLSS 2.0.

  1. Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!
  2. Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik
  3. Mount & Blade II: Bannerlord – strona oficjalna
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2022

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

8.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

55

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-02-22
12:24

Le Loi Generał

Cyberszczur Moim zdaniem właśnie największym problemem jest mała ilość terenów bitew. Większa ilość terenów bitew, ich rozmaitość i różnorodność to to czego trzeba aby gra się nie nudziła zbyt szybko graniem na 2/3 terenach jak jest dotychczas.

Komentarz: Le Loi
2021-02-22
12:26

diabolo777 Chorąży

Przydałaby się opcja eksport/import postaci.

Komentarz: diabolo777
2021-02-22
13:10

Gh_H4h Konsul

Czas najwyższy na pojedynki, bo mam już dość użerania się z hordą graczy.

Komentarz: Gh_H4h
2021-02-22
13:44

Faelus Legionista

Meh. Rozwój tej gry się wlecze za długooo i przez to nie można zacząć robić sensownych modów na których stoi ta marka. DAJCIE MNIE gekokujo, third age albo gre o tron zebym mogl to skonsumowac juz. :C
EDIT: Biorac pod uwage, ze za miesiac juz miala ta gra wyjsc w pelnej wersji, to jestem rozczarowany, bo nie chce budowac swojej postaci do end game'a, skoro zaraz moze wyjsc jakis patch ktory zrypie mi savy, a aktualny stan gry wydaje sie mimo wszystko caly czas dosyc ubogi.

Komentarz: Faelus
2021-02-22
15:12

zanonimizowany1343642 Generał

Kiedy to wogole bedzie mialo premierę?
Wersje early mnie nie interesuja, nie zamierzam płacić za cos, co nie jest gotowe, nalezycie wytestowane i zoptymalizowane.

Komentarz: zanonimizowany1343642

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl