Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 października 2017, 18:05

autor: Entelarmer

Mount & Blade II: Bannerlord – znamy szczegóły dotyczące systemu Wpływu

Studio TaleWorlds ujawniło kolejne informacje na temat Mount & Blade II: Bannerlord. Tym razem otrzymaliśmy informacje na temat jednego z nowych systemów, pozwalającego na rekrutację innych lordów do naszej armii.

Kiedy pod koniec wakacji studio TaleWorlds ostatecznie pogrzebało nadzieje fanów na rychłą premierę Mount & Blade II: Bannerlord, wydawało się, że w najbliższym czasie nie będziemy zbyt często słyszeć o kontynuacji nietypowej produkcji tureckiego studia. Jednak w ostatnich miesiącach twórcy nieustannie dostarczali nam kolejnych materiałów lub ogłoszeń poświęconych grze. Dziś, po niedawnym FAQ na temat modów, TaleWorlds podzieliło się szczegółami dotyczącymi Wpływu – nowej mechaniki, o której po raz pierwszy usłyszeliśmy w marcu 2016 roku.

  - Mount & Blade II: Bannerlord – znamy szczegóły na temat systemu Wpływu - wiadomość - 2017-10-05
 

Wcześniejsze doniesienia opisywały Wpływ jako walutę służącą do rekrutacji postaci niezależnych do naszych armii. Dzisiejsze ogłoszenie na Steamie precyzuje, że chodzi o pozyskiwanie wsparcia innych lordów, co pozwoli na wzmocnienie armii o dowodzone przez nich oddziały. Koszt zrekrutowania każdego możnowładcy będzie zależny od siły jego oddziałów, przy czym nie będzie to jednorazowa opłata, co wymusi zapewnienie stałego dopływu waluty. Wpływ będzie zdobywany za „służbę królestwu”, na przykład pokonywanie wrogów (bandytów i obcych wojsk) oraz najeżdżanie i zdobywanie wiosek. Ponadto cena utrzymania oddziałów ma zależeć od takich czynników, jak morale wojsk, odległość od posiadłości poszczególnych lordów oraz czas jaki minął od ich zrekrutowania. Oczywiście istotną rolę odegra też stosunek poszczególnych możnowładców do postaci gracza i można się domyślić, że pozyskanie sympatii wszystkich nie będzie łatwym zadaniem.

Pomimo tych problemów rekrutacja przy pomocy Wpływu będzie bardzo przydatna przy zwiększaniu prestiżu gracza. Pomijając nawet oczywistą kwestię dodatkowych oddziałów, pozyskani lordowie dostarczą m.in. zapasy oraz wierzchowce, które automatycznie trafią do wspólnej puli zasobów. Sama armia będzie posiadała interfejs na podobieństwo wioski, pozwalający na sprawdzenie morale oddziałów, relacji poszczególnych lordów z postacią gracza, zapasów jedzenia oraz prędkość marszu i czynniki na nią wpływające. Ponadto dowódca armii będzie mógł wysyłać podległych mu lordów z zadaniami lub do obrony ich dziedzin, co nie tylko zmniejszy koszt utrzymania, ale też pozwoli na zdobycie dodatkowych zapasów oraz sprawniejsze przeprowadzenie działań wojennych, niż byłoby to możliwe jedynie z własnymi wojskami. Wypada zaznaczyć, że „dowódca armii” niekoniecznie oznacza postać gracza – inni wpływowi możnowładcy będą mogli tworzyć własne armie i zlecać misje pomniejszym dowódcom, w tym kierowanemu przez nas bohaterowi. Dzięki temu twórcy chcą sprawić, by gracze poczuli się częścią rzeczywistego państwa opartego na systemie feudalnym, budując swoje wpływy w królestwie w ramach kampanii militarnych.