Mount & Blade II: Bannerlord – znamy szczegóły dotyczące systemu Wpływu

Studio TaleWorlds ujawniło kolejne informacje na temat Mount & Blade II: Bannerlord. Tym razem otrzymaliśmy informacje na temat jednego z nowych systemów, pozwalającego na rekrutację innych lordów do naszej armii.

Jakub Błażewicz

Kiedy pod koniec wakacji studio TaleWorlds ostatecznie pogrzebało nadzieje fanów na rychłą premierę Mount & Blade II: Bannerlord, wydawało się, że w najbliższym czasie nie będziemy zbyt często słyszeć o kontynuacji nietypowej produkcji tureckiego studia. Jednak w ostatnich miesiącach twórcy nieustannie dostarczali nam kolejnych materiałów lub ogłoszeń poświęconych grze. Dziś, po niedawnym FAQ na temat modów, TaleWorlds podzieliło się szczegółami dotyczącymi Wpływu – nowej mechaniki, o której po raz pierwszy usłyszeliśmy w marcu 2016 roku.

  - Mount & Blade II: Bannerlord – znamy szczegóły na temat systemu Wpływu - wiadomość - 2017-10-05
 

Wcześniejsze doniesienia opisywały Wpływ jako walutę służącą do rekrutacji postaci niezależnych do naszych armii. Dzisiejsze ogłoszenie na Steamie precyzuje, że chodzi o pozyskiwanie wsparcia innych lordów, co pozwoli na wzmocnienie armii o dowodzone przez nich oddziały. Koszt zrekrutowania każdego możnowładcy będzie zależny od siły jego oddziałów, przy czym nie będzie to jednorazowa opłata, co wymusi zapewnienie stałego dopływu waluty. Wpływ będzie zdobywany za „służbę królestwu”, na przykład pokonywanie wrogów (bandytów i obcych wojsk) oraz najeżdżanie i zdobywanie wiosek. Ponadto cena utrzymania oddziałów ma zależeć od takich czynników, jak morale wojsk, odległość od posiadłości poszczególnych lordów oraz czas jaki minął od ich zrekrutowania. Oczywiście istotną rolę odegra też stosunek poszczególnych możnowładców do postaci gracza i można się domyślić, że pozyskanie sympatii wszystkich nie będzie łatwym zadaniem.

Pomimo tych problemów rekrutacja przy pomocy Wpływu będzie bardzo przydatna przy zwiększaniu prestiżu gracza. Pomijając nawet oczywistą kwestię dodatkowych oddziałów, pozyskani lordowie dostarczą m.in. zapasy oraz wierzchowce, które automatycznie trafią do wspólnej puli zasobów. Sama armia będzie posiadała interfejs na podobieństwo wioski, pozwalający na sprawdzenie morale oddziałów, relacji poszczególnych lordów z postacią gracza, zapasów jedzenia oraz prędkość marszu i czynniki na nią wpływające. Ponadto dowódca armii będzie mógł wysyłać podległych mu lordów z zadaniami lub do obrony ich dziedzin, co nie tylko zmniejszy koszt utrzymania, ale też pozwoli na zdobycie dodatkowych zapasów oraz sprawniejsze przeprowadzenie działań wojennych, niż byłoby to możliwe jedynie z własnymi wojskami. Wypada zaznaczyć, że „dowódca armii” niekoniecznie oznacza postać gracza – inni wpływowi możnowładcy będą mogli tworzyć własne armie i zlecać misje pomniejszym dowódcom, w tym kierowanemu przez nas bohaterowi. Dzięki temu twórcy chcą sprawić, by gracze poczuli się częścią rzeczywistego państwa opartego na systemie feudalnym, budując swoje wpływy w królestwie w ramach kampanii militarnych.

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2022

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

8.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-10-05
19:28

jasam18 Centurion

😈

Jak nie będzie sie dało zistac królem tak jak w warbandzie bez modów to będzie lipa.

Komentarz: jasam18
2017-10-05
19:51

Jedlikk Centurion

@jasam18 Przecież w Warbandzie bez modów można było zostać królem. Jak założyłeś własne państwo.

Komentarz: Jedlikk
2017-10-05
20:26

MikoLMJ Legionista

MikoLMJ

Będzie to kiedyś na konsolach?

Komentarz: MikoLMJ

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl