Mortal Kombat - o przyszłym DLC oraz ewentualnej wersji pecetowej
Najnowsza odsłona Mortal Kombat była jedną z najprzyjemniejszych niespodzianek tegorocznego E3 i od czasu zakończenia tej imprezy gra cieszy się olbrzymim zainteresowaniem graczy. Ed Boon (jeden z ojców serii) uchylił właśnie rąbka tajemnicy na temat planowanych dodatków DLC oraz ewentualnej wersji pecetowej.
Najnowsza odsłona Mortal Kombat była jedną z najprzyjemniejszych niespodzianek tegorocznego E3 i od czasu zakończenia tej imprezy gra cieszy się olbrzymim zainteresowaniem graczy. Ed Boon (jeden z ojców serii) uchylił właśnie rąbka tajemnicy na temat planowanych dodatków DLC oraz ewentualnej wersji pecetowej.

Przede wszystkim gra ma być znacznie lepiej zbalansowana niż poprzednie odsłony, choć jednocześnie twórcy zdają sobie sprawę, że nie wszystko da się przewidzieć zawczasu. Dlatego całość zaprojektowano tak, by można było w razie potrzeby łatwo poprawić ten aspekt małymi aktualizacjami. Poprzednia gra tego zespołu (Mortal Kombat vs. DC Universe) miała paskudny błąd, który pozwalał Supermanowi na niekończące się combo, dlatego tym razem zostawiona zostanie furtka, dzięki której problemy ze złym zbalansowaniem będą błyskawicznie usuwane.
Jednocześnie, twórcy mają ambitne plany względem przyszłych dodatków DLC. Podstawowa gra jest w gruncie rzeczy hołdem złożonym pierwszym trzem częściom serii i to głównie z nich pochodzić będą dostępne postacie. Dodatki mają natomiast wprowadzać całkiem nowych wojowników, jak i tych z Mortal Kombat 4 oraz późniejszych odsłon. Ed Boon podkreślił jednak, że wszystkie rozszerzenia będą całkiem nowymi materiałami. Nie ma tu mowy o nagminnej ostatnio praktyce, gdzie DLC w rzeczywistości znajduje się już na dysku z grą, a my płacimy jedynie za odblokowanie dostępu.

Oczywiście, przy dodatkach wprowadzających nowe postaci pojawia się problem, co zrobić z graczami, którzy ich nie kupią. Sytuacja, w której takie osoby nie mogłyby grać przeciwko zawodnikom z DLC prowadziłaby do mocnych podziałów w sieciowej społeczności. Twórcy wciąż pracują nad jakimś sensownym rozwiązaniem i na konkrety w tej sprawie zapewne jeszcze poczekamy. Deweloperzy RTS-ów najczęściej po prostu wypuszczają darmowe aktualizacje, które pozwalają walczyć przeciwko armiom z dodatków, jednocześnie nie dając możliwości dowodzenia nimi. Wydaje się, że to rozwiązanie byłoby najlepsze również w przypadku nowego Mortal Kombat.
Ostatnim tematem była ewentualna wersja komputerowa. Na chwilę obecną gra tworzona jest wyłącznie na konsole, ale rozważana jest również konwersja na PC. Ed Boon stwierdził, że w Europie jest zapotrzebowanie na produkcje tego typu, a jako, że najnowszy Mortal Kombat napędzany jest silnikiem Unreal, to przeniesienie go na pecety było by całkiem proste.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany484600 Legend
A może niech każdy gra na czym chce? Ja tam coś próbowałem w jakiegoś Dragon Balla czy MK grać na klawie i nie ogarniałem, dużo bardziej wolę pada. Ale jak ktoś umie to jego sprawa - dla mnie np. po 2 latach gry w FPSy na padzie strasznie dziwnie się wraca do strzelania za pomocą myszki.
Mnie za to tylko jedno bawi, że zawsze się znajdą osobniki z tekstami o podłączonym kompie do TV, padzie i kanapie, zapewne przy normalnym użytkowaniu komputera też macie taką kombinację? Nigga please.
Ja tylko sobie przypominam ile miałem mordęgi nie żeby podłączyć pada do PC, ale żeby go dobrze skonfigurować z grą. Kiedykolwiek przychodziłem do ziomka z moim padem to zawsze był problem z takim PESem bo nie działało tak jak trzeba a przyciski były pozamieniane. To samo było przy Virtua Tennis albo którymś NHLu na PC, gdzie analogi nie działały analogowo. Niech mi więc nikt nie mówi o łatwości i bezproblemowości kombinacji pad - PC. Bo podłączyć to jedna sprawa, a skonfigurować to inna bajka. Na szczęście zarówno ja jak i kumple się ogarnęli - jedni kupili X'a, drudzy PS2/PS3 i problemów i irytacji ubyło.
BioOrc Pretorianin
Windows 7/Vista, pad od X360 + nowe gry które są do niego bezpośrednio przystosowane. Podłączasz, wybierasz z menu w grze pada od X-a... i koniec konfiguracji.
lordpilot Legend

@MaZZeo,
A może niech każdy gra na czym chce?
Dokładnie. Choć trudno nie pęknąć ze śmiechu jak się czyta takiego np. JJ (cytuję):
Grałem we wszystkie MK na PC na klawiaturze, precyzja bije na głowę pady.
Taa... klawiatura lepsza do bijatyk - tego to chyba jeszcze nigdzie nie grali :) Pamietam stare "mortale" (grałem w dwójkę i trójkę) i granie w to na klawiaturze, to była ułomność nad ułomnościami ;-)
Na szczęście to już przeszłość - ewentualny pecetowy port na pewno będzie obsługiwał pada, który do bijatyk jest wręcz stworzony. Wprawdzie trzeba się będzie wykosztowac na "wirelles controller", ale i tak miałem kupić już dawno (tym bardziej że pecetowy Shift leży na półce, na klawie w to grał nie będę, żeby sobie nie psuć zabawy), żeby podłaczyć pady od klocka. 70 parę złotych to nie tak dużo, a tańszych alternatyw nie ma - albo brak wibracji, albo cyfrowe spusty, albo spusty na jednej osi, albo kombinowanie bo większość deweloperów daje tylko wsparcie do "klockowego" pada... Niby wybór padów na PC ogromny, ale większość to straszne badziewia ;-)
@JJ,
Ich "powrót do korzeni" z odcięciem platformy na której się narodziła marka.
Arcade, Super NES, Mega Drive/Genesis, Sega CD, Amiga, Game Gear, Game Boy, Sega Master System, MS-DOS, mobile phone, TV
^^ Na powyższe platformy wydano pierwszego Mortal Kombat, także z tym, że marka narodziła się na PC to się tak nie rozpędzaj...