Morrowind PL - premiera już w środę!
CDP.pl Press Release
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
Jak poinformował CD Projekt, premiera ostatniej gry z wielkiej trójcy RPG odbędzie się zgodnie z planem, a mianowicie w najbliższą środę 4 grudnia. Mowa tu oczywiście o rewelacyjnym „The Elder Scrolls III Morrowind”. Produkcja gry dobiegła już końca i w chwili obecnej jest ona rozwożona do sklepów w całej Polsce. Wszystkich zainteresowanych tym znakomitym „erpegiem” zapraszamy do obejrzenia zdjęcia polskiego pakietu:
(link)
Przypomnijmy, że Morrowind PL to największa polonizacja w historii gier komputerowych wydanych w Polsce - przetłumaczone zostało ponad pięć tysięcy stron maszynopisu. Gra na 2 płytach CD kosztuje 99,90 złotych i została wydana w polskiej „kinowej” wersji językowej (oryginalne sample, polskie teksty).
Więcej:Anno 117 otrzyma największą wyspę w całej serii, ale trzeba będzie na to trochę poczekać

GRYOnline
Gracze
Steam
- Ubisoft
- Bethesda
- premiera (gry)
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany9108 Konsul
Kaeddar => nie wiem jak Ty, ale ja błogosławię tych wszystkich jełopów, którzy tłumaczą z obcych języków np. książki. Inaczej nigdy nie poznałbym twórczości wielu Argentyńczyków, Hiszpanów, Włochów, Japończyków, o anglojęzycznych twórcach nie wspominając.
Kiedyś poddani w koloniach uczyli się języka okupantów. Dziś te czasy się skończyły, języki wypada znać. Ale niezbyt elegancko jest się tą wiedzą chwalić i potępiać z założenia wszelkie adaptacje gier do języka autochtonów. Znajdź w sobie choć odrobinę lokalnego patriotyzmu.
A oryginalny Morrowind już powinien wędrować do mnie przez posłańca. W wersji PL oczywiście i cieszę się bardzo z tego powodu.
zanonimizowany413 Legend
picuś [ 4D ] napisał
"A co do MODów to szkoda , że CD-PROJEKT nie zdecydował się na podobny sposób wydania gry co Play-It z Arcanum czyli w wersji angielskiej z płytką polonizacyjną. Wtedy nie było by takich problemów. "
Problem kompatybilnosci modow nie jest wina wersji polskiej gry ale WSZYSTKICH lokalizacji Morrowinda. Wydanie 'latki' polonizacyjnej tak jak w przypadku Arcanum nie wchodzilo raczej w gre, gdyz Morrowind ma inna strukture plikow i jego kod jest po prostu inaczej napisany niz Arcanum.
Co do kompatybilnosci sejwow i modow to nie bylo by zadnych problemow gdyby silnik Morrowinda odwolywal sie do wszystkich przedmiotow, rzeczy, lokacji itp. poprzez tylko i wylacznie przypisane im konkretne identyfikatory (ID). Niestety tak nie jest, oprocz tych ID w sejwach i modach przechowywane sa rowniez nazwy lokacji, npc i przedmiotow i w wielu przypadkach silnik gry poprzez te nazwy odwoluje sie do glownego pliku z danymi.
Przyklad: stworzylismy w wersji angielskiej moda z domkiem, ktory znajduje sie na wybrzezu Bitter Coast, po odpaleniu tego plugina w wersji polskiej, niemieckiej, francuskiej itp. nie bedzie on dzialal. Mimo tego samego identyfikatora rejonu Bitter Coast w roznych wersjach jezykowych, nazwa jego jest dla kazdej z wersji inna, i to przez nia nastepuje odwolanie sejwa czy pluginu do glownego pliku z danymi gry. Angielski sejw badz plugin bedzie poszukiwal rejonu Bitter Coast, ale go nie znajdzie, gdyz w wersji polskiej jest zamiast tego Gorzkie Wybrzeze (analogicznie w innych wersjach jezykowych) ...
To silnik Morrowinda jest tak napisany, ze sprawe lokalizacji innych wersji jezykowych traktuje po macoszemu. Niestety...
zanonimizowany21202 Generał
pytanie z innej beczki: czy jest dostepne jakies grywalne demo Morrowinda (eng albo pol) , żeby nie kupować kota w worku?
zanonimizowany9108 Konsul
Zajkos => to bardzo apetyczny kot. Ja bym go schrupał nawet z workiem...
Dema nigdy nie znalazłem, są tylko filmy z gry (na witrynie CDP).
_Szakal_ Senator

To samo pytanie co Zajkos - chcialbym sprawdzic czy wogole ta gierka pojdzie na moim sprzecie