Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2016, 12:58

Monument Valley zarobiło ponad 14 milionów dolarów - mimo że 80% pobranych kopii gry było darmowych

Studio ustwo poinformowało, że w dwa lata po premierze mobilna gra Monument Valley może pochwalić się zarobkiem 14,4 miliona dolarów - i to pomimo tego, że około 80% z pobranych 26 milionów kopii było darmowych.

Jedna z najlepszych gier mobilnych 2014 roku nadal radzi sobie wyśmienicie. - Monument Valley zarobiło ponad 14 milionów dolarów - mimo że 80% pobranych kopii gry było darmowych - wiadomość - 2016-05-21
Jedna z najlepszych gier mobilnych 2014 roku nadal radzi sobie wyśmienicie.

3 kwietnia minęły dokładnie dwa lata, odkąd po raz pierwszy mogliśmy zagrać w Monument Valley, mobilną grę logiczną o surrealistycznej stylistyce, autorstwa studia ustwo. W związku z tym twórcy tego tytułu zaprezentowali szereg statystyk, prezentujących ogromną skalę swojego sukcesu. Deweloperzy od kwietnia 2014 roku zarobili aż 14,4 miliona dolarów, czyli ponad 10 razy więcej, niż przeznaczyli na produkcję – i to pomimo tego, że ponad 80% pobrań gry było darmowych.

Statystyki po drugim roku Monument Valley na rynku mogą budzić podziw. - Monument Valley zarobiło ponad 14 milionów dolarów - mimo że 80% pobranych kopii gry było darmowych - wiadomość - 2016-05-21
Statystyki po drugim roku Monument Valley na rynku mogą budzić podziw.

Dzieło ustwo było ściągane aż 26,1 miliona razy, z czego aż 21 milionów razy bez opłat. Nie oznacza to oczywiście, że darmowe kopie były pirackimi wersjami (choć na początku ubiegłego roku twórcy zwrócili uwagę na skalę tego problemu) – mowa tu o wszelkiego rodzaju promocjach i wydarzeniach, podczas których Monument Valley można było zdobyć bezpłatnie. Niemal 12 milionów razy gra została pobrana, gdy w czerwcu zadebiutowała – bez opłat – w Chinach za sprawą wydawcy iDreamSky. Popularność produkcja zawdzięcza także „występowi” w serialu House of Cards, gdzie zagrywał się w nią Frank Underwood – krótko po debiucie sezonu, w którym pojawiło się Monument Valley, twórcy zarobili prawie 70 tysięcy dolarów w przeciągu jednej doby. Aż 73% całego przychodu pochodzi od użytkowników systemu iOS, za co winą można obarczyć wspomnianą już plagę piractwa na Androidach.

Ale oprócz sukcesu komercyjnego, Monument Valley może się też poszczycić uznaniem wśród recenzentów, czego dowodem jest 20 zdobytych nagród (w tym dla najlepszej gry mobilnej w czasie konferencji GDC 2015) oraz 43 nominacje. Nic zresztą dziwnego: produkcja ta zachwyca zarówno surrealistyczną grafiką, jak i rozgrywką, w której na każdym poziomie musimy manipulować otoczeniem, by przeprowadzić księżniczkę Idę przez tytułową dolinę. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji wypróbować dzieła ustwo, jest ono dostępne za pośrednictwem App Store, Google Play i Windows Store w cenie 3.99 dolarów (około 15 złotych).

  1. Oficjalna strona internetowa gry Monument Valley
  2. Mobilna perełka tygodnia – Monument Valley

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej