Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 listopada 2015, 13:18

autor: Adrian Werner

Mod The Pinnacle of V wspaniale upiększa grafikę Grand Theft Auto V

Moderzy udostępnili nową wersję moda The Pinnacle of V. Ulepsza on oprawę graficzną Grand Theft Auto V, zwiększając realizm efektów wizualnych, wprowadzając nowe tekstury oraz zmieniając dziesiątki małych elementów gry.

Pecetowa wersja Grand Theft Auto V to bez wątpienia bardzo ładna gra, ale nie przeszkadza to fanom w próbach upiększania jej za pomocą modów. Najnowszy projekt tego typu nazwany został The Pinnacle of V i jest jednym z najbardziej imponujących, jakie do tej pory przyszło nam zobaczyć. Jego celem jest jest zwiększenie wizualnego realizmu. Aby to osiągnąć oferuje, odpowiednio przerobione wersje pakietów ReShade i ENB, zapewniające bardziej naturalne kolory. Autorzy usunęli brzydkie efekty, w tym aberrację chromatyczną oraz zmodyfikowali wszystkie efekty pogodowe, jak również ulepszyli wygląd chmur, mgły, deszczu i kałuż.

Twórcy przerobili także system oświetlenia i cieni, usunęli błyskające efekty mające poinformować gracza o lokalizacji możliwych do zebrania przedmiotów. Wzmocniono także siłę efektów symulujących wiatr i pozwolono niszczyć więcej obiektów na mapach. Ponadto zwiększono ilość przechodniów oraz upiększono wygląd dymu, a zmiany w otoczeniu, takie jak np. ślady stóp czy opon, pozostają na dłużej.

The Pinnacle of V zawiera także potężny pakiet ładniejszych tekstur. Poprawiono wygląd prawie wszystkich elementów wirtualnego świata, poczynając od roślin, poprzez samochody, aż po efekty krwi i gwiazdy na niebie.

Co więcej, te nowe tekstury nie są jedynie wyostrzonymi wersjami tych, które przygotowali ludzie ze studia Rockstar. Zamiast tego moderzy wprowadzili sporo własnych o rozdzielczości 4K.

Wszytko to w sumie sprawia, że z modem Grand Theft Auto V prezentuje się znacznie ładniej niż wersja standardowa. Oczywiście, pociąga to za sobą zwiększenie wymagań sprzętowych, więc jest to raczej propozycja dla posiadaczy mocniejszych sprzętów. Obecnie projekt dostępny jest w wersji opatrzonej numerkiem 1.8.1 i autorzy obiecują, że będzie regularnie rozwijany

  1. The Pinnacle of V – oficjalna strona moda

Instalacja moda jest dosyć prosta, choć bardzo czasochłonna:

1. Wpierw musicie pobrać projekt Reshade Framework. Wypakujcie gdzieś jego pliki i skopiujcie je do głównego folderu z Grand Theft Auto V. Pod żadnym pozorem nie uruchamiajcie pliku mediator.exe!

2.Pobierzcie moda ENB w wersji 0.275, wypakujcie go, a potem skopiujcie zawartość folderu „Wrapper version” do głównego folderu z grą.

3.Pobierzcie moda The Pinnacle of V i wypakujcie go w dowolne miejsce. Potem skopiujcie tak uzyskany folder „ReShade” oraz pliki enbseries.ini, enblocal.ini oraz desktop.ini do folderu z grą, wyrażając zgodę na zastąpienie plików.

Jeśli pojawią się potem problemy z uruchamianiem gry, to otwórzcie w notatniku plik enblocal.ini i zamieńcie w nim

ProxyLibrary=ReShade64.dll

  1. na:

ProxyLibrary= dxgi.dll

  • lub

ProxyLibrary=d3d11.dll

A potem w folderze z grą zamieńcie nazwę pliku ReShade64.dll na dxgi.dll lub d3d11.dll (zależnie od tego, jakiej zmiany dokonaliście w Notatniku)

4.Wróćcie do folderu z rozpakowanym modem The Pinnacle of V i skopiujcie plik commandline.txt z folderu „COPY FILES INSIDE THIS FODLER INTO GTA V MAIN DIRECTORY” do głównego folderu z grą.

5.Otwórzcie program OpenIV i wybierzcie Grand Theft Auto V.

6.W OpenIV kliknijcie na „Edit mode” i potwierdźcie to poprzez „Yes” w okienku, które wyskoczy.

7. W OpenIV otwórzcie folder „UPDATE.RPF”

7.Ponownie wrócicie do folderu z rozpakowanym modem The Pinnacle of V i wejdźcie tam do folderu „OpenIV files\update”. Potem przeciągnijcie folder „UPDATE.RPF” do okna z OpenIV (z otwartym folderem „UPDATE.RPF”, musicie widzieć jego zawartość, czyli m.in. folderu „common” „dlc_patch” itp

8. Potem za pomocą OpenIV podmieńcie wszystkie pliki w grze na te znalezione w folderze „OpenIV files”. Zawsze robi się to tak samo. Wchodzicie w kolejne foldery moda, a potem w identyczną strukturę folderów w OpenIV, a na końcu przeciągacie pliki. Jeśli będziecie mieli z tym problemy to polecamy obejrzenie tego filmiku instruktażowego (od 2:40), który pokazuje jak to zrobić.

9. Na koniec kliknijcie w OpenIV na „Edit Mode”, zamknijcie ten program i uruchomcie grę.

Podczas gry możecie korzystać ze skrótów klawiszowych:

  1. shift+f12 - aktywacja efektów ENB
  2. shift+enter - otwiera menu ENB
  3. home – otwiera menu edytowania ENB
  4. F8 – licznik FPS’ów
  5. F9 – aktywacja ReShade

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej