Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2020, 13:59

Minecraft - Snapshot 20w51a dodał aksolotle

Studio Mojang udostępniło nową migawkę aktualizacji Cliffs & Caves dla gry Minecraft. Snapshot 20w51a dodaje do gry kolejne zwierzaki w postaci aksolotli.

Choć na premierę nowej ogromnej aktualizacji Minecrafta musimy jeszcze długo poczekać, fani kanciastego uniwersum nie mają powodów do narzekania. Wszystko dzięki regularnemu udostępnianiu tzw. migawek (Snapshots), które pozwalają przetestować niektóre nowości z Caves & Cliffs Update. Kolejna tego typu aktualizacja – Snapshot 20w51atrafiła już na serwery gry. Chętni do przetestowania migawki mogą aktywować ją poprzez klienta gry w sekcji „Instalacje” (Installations), w której należy włączyć snapshoty. UWAGA: przed aktywacją tej funkcji lepiej wykonajcie kopię zapasową swojego świata lub uruchamiajcie sesje z migawką z osobnego folderu – wersje testowe mogą bowiem permanentnie zepsuć Wasze dzieła.

Snapshot 20w51a nie dodaje tylu nowości co ostatnie migawki. Największą atrakcją jest pojawienie się aksolotlów w pięciu wariantach (w tym jednym rzadkim), z jakiegoś powodu szczególnie uwielbiających tropikalne ryby. Taki przysmak skłoni uroczego płaza do podążania za graczem, aczkolwiek możemy też nosić go w wiadrze z wodą. Bez niej aksolotl nie może przebywać na lądzie (po pięciu minutach bez nawodnienia zwierzak zaczyna wysychać, co przekłada się na otrzymywanie przez niego obrażeń). Warto jednak zainteresować się płazem nie tylko w charakterze nowinki. Jeśli zabijemy atakującego go lub atakowanego przez niego wroga, aksolotl odwdzięczy się usunięciem efektów zmęczenia oraz obdarzy nas tymczasową regeneracją zdrowia.

Minecraft - Snapshot 20w51a dodał aksolotle - ilustracja #1
Były już zombie, smoki i kozy – teraz przyszła pora na aksolotle.

Prócz tego studio Mojang skupiło się na rozmaitych poprawkach technicznych, głównie powiązanych z zawartością wprowadzoną w poprzednich migawkach. Na przykład tzw. Sculk Sensors – bloki generujące sygnał w odpowiedzi na wibracje – nie będą już reagowały, gdy gracz lub mob stanie na wełnie lub rzuci ją na ziemię. Zmieniono też częstotliwość wibracji powodowanych przez określone akcje (pływanie, chodzenie, wystrzał i lądowanie pocisków etc.). Listę zmian w języku angielskim znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Pełna wersja aktualizacji Caves & Cliffs trafi do gry w przyszłym roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej