Jak donosi magazyn The New York Times, gra Minecraft - pomimo kilku lat na karku - nadal sprzedaje się w liczbie 10 tysięcy egzemplarzy dziennie. Ujawniono też garść ciekawych statystyk.

Minecrafta można kochać, nienawidzić lub mieć w głębokim poważaniu, nie da się jednak ukryć, że jest to fenomen kulturowy naszych czasów. Dzieło Markusa Perssona doczekało się już wydań mobilnych i konsolowych, własnej przygodówki, dziesiątek tysięcy kanałów na YouTube, a w niedalekiej przyszłości otrzyma także własny film. Nic więc dziwnego, że oprócz prasy związanej z elektroniczną rozrywką tytułem tym interesuje się także każdy inny rodzaj mediów – przy okazji ujawniając ciekawe statystyki.

Ostatnio Minecrafta wziął na warsztat The New York Times, jeden z czołowych amerykańskich dzienników. Na swojej stronie internetowej zamieścił obszerny artykuł, przybliżający przeciętnemu czytelnikowi produkcję, która bez szalejącego marketingu i nowych technologii zdołała podbić świat. Autor Clive Thompson dotarł przy tym do interesujących danych: według jego informacji przeciętny gracz w Minecrafcie to osoba pomiędzy 28 a 29 rokiem życia – zaskakujące, biorąc pod uwagę to, jak dużą popularnością tytuł cieszy się obecnie wśród najmłodszych. Niemal 40% „Steve'ów” w świecie gry to kobiety. Równie ciekawe są statystyki sprzedaży: według The New York Times, choć pierwsza wersja produkcji trafiła na komputery prawie siedem lat temu, Minecraft nadal sprzedaje się w liczbie 10 tysięcy egzemplarzy dziennie! Jeśli podobne dane będą się jeszcze trochę utrzymywać, kolosalna suma 2,5 miliarda dolarów, jakie zapłaciła za prawa do tytułu firma Microsoft, może być dla giganta z Redmond losem na loterii. Na razie nic nie wskazuje na to, by ten fenomen miał się gdziekolwiek wybierać.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
31

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.