Minecraft w wersji 1.18 (znanej również jako Caves & Cliffs Update: Part II) został entuzjastycznie przyjęty przez graczy. Fani zachwycają się nie tylko niesamowitymi widokami, ale też urozmaiceniem rozgrywki.
Choć druga część wielkiej aktualizacji Minecrafta jest dostępna zaledwie od kilku dni, gracze mogli testować nowości wersji 1.18 od lipca w ramach snapshotów oraz wersji beta. Jednakże nawet po długich miesiącach pełnych screenów i nagrań gracze nadal zachwycają się Caves & Cliffs Update: Part II.
Dla przypomnienia: druga część aktualizacji zawierała najważniejsze nowości wyczekiwane przez graczy. Owszem, nikt nie pogardził nowymi mobami pokroju aksolotlów i świecących kalmarów oraz innymi dodatkami, które otrzymaliśmy w czerwcu. Jednak to w Caves & Cliffs Update: Part II wprowadzono ogromne zmiany w generowaniu światów Minecrafta, w których pojawiły się wysokie góry oraz jaskinie. Wersja 1.18 umożliwia też budowanie wyższych konstrukcji, a poza tym zmieniono sposób dystrybucji rud metali i minerałów, mechanikę sprintu etc.
Może Cię zainteresować:
Zaraz po debiucie aktualizacji gracze przystąpili do sprawdzania możliwości, jakie się przed nimi otworzyły. Oczywiście na zmianach skorzystały osoby lubujące się w tworzeniu mniej lub bardziej ambitnych konstrukcji, z których słynie Minecraft. Jednak również szeregowi gracze docenili nowości, które – jak piszą niektórzy internauci – całkowicie zmieniły ich doświadczenia z gry. Niebezpieczne jaskinie i nowy system rozmieszczenia rud znacząco urozmaicają rozgrywkę, a do eksploracji zachęcają wyjątkowe krajobrazy, jakich próżno było szukać przed debiutem wersji 1.18.
Nie znaczy to, że w tym morzu zachwytów nie da się znaleźć bardziej krytycznych głosów. Niektórzy uważają, że część jaskiń – choć bezsprzecznie piękna i interesująca – jest nieco za mało zróżnicowana, na przykład pod względem żyjących w nich stworzeń. Są też tacy, według których Minecraft nieco zbyt hojnie szafuje wielkimi pieczarami, m.in. na sawannie, w dżungli oraz lasach. To samo tyczy się rzek oraz miniaturowych biomów. Dochodzą do tego raporty o błędach, na przykład zabójczym dla lisów, królików etc. puchu śnieżnym (sic!).
Są też bardziej dyskusyjne zarzuty, na przykład odnośnie do wiosek pojawiających się w nietypowych miejscach (dla wielu fanów to raczej zabawna zaleta). Niemniej część druga Caves & Cliffs Update została entuzjastycznie przyjęta przez niemal wszystkich graczy i wielu nazywa tę aktualizację jedną z najlepszych lub wręcz najlepszą w historii Minecrafta.
Przypomnijmy, że studio Mojang szykuje już kolejne atrakcje. Na dodanie do gry wciąż czeka archeologia, która również miała być częścią aktualizacji Caves & Cliffs. Do gry zmierza też The Wild Update, który wprowadzi większe zróżnicowanie biomów oraz (kolejną) nowość pierwotnie przygotowywaną z myślą o tegorocznym uaktualnieniu (Deep Dark).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
31

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).