Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2021, 11:31

Minecraft 1.18 zachwyca graczy niezwykłymi lokacjami

Minecraft 1.18 na razie jest dostępny tylko w ramach eksperymentalnego snapshota. Mimo to zdążył już zachwycić graczy krajobrazami, jakich próżno szukać w podstawowej wersji gry przed debiutem wszystkich nowości z Caves & Cliffs Update.

Od dwóch dni w Minecrafcie można testować nowości z drugiej części wielkiej aktualizacji Caves & Cliffs. Na razie tylko w ramach eksperymentalnej migawki (snapshota), która nie uwzględnia m.in. poprawek optymalizacji, notabene będących jednym z powodów rozbicia update’u na dwa mniejsze. Niemniej te i inne niedogodności typowe dla wersji testowych nie przeszkadzają graczom. Przeciwnie, wystarczy zajrzeć na Reddita, by przekonać się, że snapshot wersji 1.18 zrobił spore wrażenie na fanach Minecrafta.

Jedną z głównych atrakcji Caves & Cliffs Update miały być liczne zmiany w procesie generowania światów Minecrafta, dzięki którym w grze pojawią się góry, jaskinie oraz biomy, jakich dotychczas próżno było szukać w grze. To ta nowinka została opóźniona, m.in. przez problemy z optymalizacją. Relacje graczy pokazują, że jest na co czekać. Osoby testujące snapshot aktualizacji 1.18 zachwycają się licznymi pięknymi lub dziwnymi lokacjami. Inni potraktowali je jako wyzwania, znajdując bezpieczne lub widowiskowe sposoby na przemierzanie ogromnych jaskiń.

Wersja 1.18. to nie tylko „nowy” świat pełen „geograficznych” cudów. Snapshot zmienia też dystrybucję metali i kamieni szlachetnych oraz moby. Te ostatnie mogą pojawić się tylko w całkowitej ciemności, co znacznie ułatwia przemierzanie jaskiń. Jako że to wersja eksperymentalna, wiele rzeczy nadal brakuje lub może zostać zmienionych po premierze. Poza tym – pomijając nawet optymalizację – gracze mają nadzieję, że studio Mojang wprowadzi różnorakie poprawki (na przykład wygląd mgły w podziemiach, które teraz mogą rozciągać się daleko poza pole widzenia awatara). Twórcy mają na to jeszcze dużo czasu. Caves & Cliff: Part II ukaże się dopiero pod koniec roku. Jeśli chcecie zawczasu przetestować nowości z tej aktualizacji, instrukcję dostępu do tego i innych eksperymentalnych snapshotów znajdziecie w naszej poprzedniej wiadomości.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej