Wygląda na to, że poszukiwanie diamentów w Minecraft jest teraz o wiele trudniejszym zadaniem. Wszystko przez błąd, który pojawił się w jednej z ostatnich aktualizacji.
Diamenty to jeden z najbardziej wartościowych materiałów, jakie znaleźć możemy w Minecraft. Aby je wykopać, gracze muszą zapuszczać się głęboko pod ziemię i spędzać dużo czasu na poszukiwaniach. Jedna z ostatnich aktualizacji sprawiła, że są one teraz jeszcze rzadsze. Wywołało to narzekania graczy, którzy wyznali na Reddicie, że nie są w stanie znaleźć diamentów nawet po wielogodzinnych poszukiwaniach.
Grając na wersji 1.17 znalazłem jedynie osiem diamentów używając Xraya.
- Mick486
Grałem na komputerze przyjaciela z najnowszą aktualizacją, przez którą nie był w stanie niczego znaleźć. Sam znalazłem pół tuzina i byłem jedynym z siedmiu graczy, którzy wykopali jakiekolwiek diamenty.
- The-Tea-Lord
Parę dni temu stworzyłem nowy świat i musiałem kopać cztery godziny, zanim znalazłem pierwszą żyłę diamentów. Wcześniej to tak nie wyglądało, ponieważ na moim starym świecie znalazłbym przez ten czas ich całe tony.
- OblongShrimp

Sytuacja ta związana jest z bugiem, jaki wprowadziła aktualizacja 1.17. Niezamierzenie znacznie utrudniła ona poszukiwanie diamentów, które nagle stały się bardzo rzadkie. Kolejne update’y miały naprawić ten uciążliwy błąd, lecz gracze mają co do nich wątpliwości. Według wielu użytkowników Reddita diamenty rzeczywiście pojawiają się teraz częściej, lecz w o wiele mniejszych żyłach. Znalezienie trzech lub czterech naraz jest teraz ponoć praktycznie niemożliwe.
Czekając na naprawę problemu, w sieci pojawiły się porady dotyczące szukania diamentów w obecnych warunkach. Przede wszystkim gracze swoje poszukiwania powinni zacząć poniżej 16. poziomu, przy czym najbardziej optymalnym jest 10. Dobrym pomysłem jest również zwiedzanie głębokich jaskiń. Nadal ważne jest także odpowiednie zaklinanie kilofa szczęściem. Podsumowując, warto jest stosować wszelkie dotychczasowe techniki wykopywania diamentów i uzbroić się w cierpliwość.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
76

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.