Druga część ogromnej aktualizacji Caves & Cliffs wkrótce zawita do Minecrafta, a wraz z nią wysokie góry i ciekawsze jaskinie.
Na nowy, wyższy i głębszy świat Minecrafta przyszło nam czekać dłużej, niż zakładano. Jednakże wkrótce cierpliwość graczy zostanie nagrodzona. Studio Mojang ujawniło datę premiery Caves & Cliffs Update: Part 2. Druga część ogromnej aktualizacji ukaże się 30 listopada, tak w Java Edition na komputerach osobistych, jak i Bedrock Edition dostępnej na PC, konsolach oraz urządzeniach mobilnych.
Może Cię zainteresować:
O tym, że kolejne nowości otrzymamy w okresie świątecznym, wiedzieliśmy już od czasu ogłoszenia informującego o rozbiciu aktualizacji Caves & Cliffs na dwie części. Co prawda od tego czasu twórcy praktycznie nie wspominali o dacie premiery, ale o rychłym debiucie świadczyły ostatnie wersje testowe Minecrafta.
W zeszłym tygodniu udostępniono nowy snapshot dla wersji Java oraz wersję beta Bedrock Edition. W obu przypadkach ograniczono się do wprowadzenia poprawek, a studio Mojang otwarcie przyznało, że skończyło z dodawaniem zawartości. Teraz deweloperzy jedynie szlifują nowości, które ujrzymy wraz z debiutem Caves & Cliffs Update: Part II.
Dla przypomnienia: druga część aktualizacji wprowadzi zmiany, którym Caves & Cliffs Update zawdzięcza swoją nazwę. Chodzi o nowy system generowania świata, dzięki któremu w grze ujrzymy prawdziwie wielkie góry oraz rozbudowane systemy jaskiń. Poza tym pojawią się świeczki, wbrew pozorom wyczekiwane przez wielu fanów.
Niestety, nawet 30 listopada nie otrzymamy wszystkiego, co zespół Mojang pierwotnie szykował z myślą o Caves & Cliffs Update. Na dodanie wciąż będzie czekać archeologia, mająca być zupełnie nowym i skomplikowanym systemem. Na jego debiut poczekamy do 2022 roku.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
71

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).