Jakiś czas temu Microsoft opublikował wskazówki, które mają pomóc deweloperom w produkcji gier. W jednym z punktów gigant z Redmond zniechęca twórców do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”.
Microsoft jakiś czas temu na swojej stronie internetowej udostępnił listę wskazówek dla twórców gier, które mają sprawić, aby w produkcjach częściej były uwzględniane historie i motywy dotyczące marginalizowanych społeczności.
Opowiedzenie swojej historii jest uniwersalną ludzką potrzebą, ale wiele osób z marginalizowanych społeczności lub rynków innych niż Stany Zjednoczone rzadko ma reprezentację w mediach, nie mówiąc już o grach, w wyniku czego niektóre z nich mogą czuć się drugorzędnymi odbiorcami naszych treści – czytamy we fragmencie komunikatu korporacji.
W dalszej części artykułu (via NicheGamer) znalazło się kilka porad, mających stanowić dla deweloperów swego rodzaju drogowskaz przy opracowywaniu przyszłych gier. W jednym z punktów Microsoft sugeruje, że twórcy powinni zaniechać projektowania bohaterek o zbyt atrakcyjnym wyglądzie. Poniżej możecie zapoznać się z owym fragmentem.
Czy wzmacniasz jakieś negatywne stereotypy dotyczące płci?
Microsoft przywołuje w swoim raporcie wyniki badań, wskazujące, że gracze preferują postacie wyglądające podobnie do nich i chętniej kupują produkcje z bohaterami, z którymi mogą się utożsamiać.
Zgoła inaczej na sprawę patrzy szef studia Shift Up, który w niedawnym wywiadzie podkreślił, że woli grać postaciami, które są atrakcyjniejsze od niego. W myśl tej zasady zaprojektowano Eve, bohaterkę Stellar Blade, której ciało zostało oparte na skanie 3D południowokoreańskiej modelki.
30

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.