Microsoft zniechęca twórców gier do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”

Jakiś czas temu Microsoft opublikował wskazówki, które mają pomóc deweloperom w produkcji gier. W jednym z punktów gigant z Redmond zniechęca twórców do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”.

Kamil Kleszyk

118
Microsoft zniechęca twórców gier do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”, źródło grafiki: Xbox Game Studios / Sony Interactive Entertainment.
Microsoft zniechęca twórców gier do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała” Źródło: Xbox Game Studios / Sony Interactive Entertainment.

Microsoft jakiś czas temu na swojej stronie internetowej udostępnił listę wskazówek dla twórców gier, które mają sprawić, aby w produkcjach częściej były uwzględniane historie i motywy dotyczące marginalizowanych społeczności.

Opowiedzenie swojej historii jest uniwersalną ludzką potrzebą, ale wiele osób z marginalizowanych społeczności lub rynków innych niż Stany Zjednoczone rzadko ma reprezentację w mediach, nie mówiąc już o grach, w wyniku czego niektóre z nich mogą czuć się drugorzędnymi odbiorcami naszych treści – czytamy we fragmencie komunikatu korporacji.

W dalszej części artykułu (via NicheGamer) znalazło się kilka porad, mających stanowić dla deweloperów swego rodzaju drogowskaz przy opracowywaniu przyszłych gier. W jednym z punktów Microsoft sugeruje, że twórcy powinni zaniechać projektowania bohaterek o zbyt atrakcyjnym wyglądzie. Poniżej możecie zapoznać się z owym fragmentem.

Czy wzmacniasz jakieś negatywne stereotypy dotyczące płci?

  1. Czy niepotrzebnie wprowadzasz bariery związane z płcią do swojego kodu lub projektu?
  2. Czy tworzysz grywalne postacie kobiece, które pod względem umiejętności i zdolności dorównują swoim męskim rówieśnikom? Czy twoje postacie kobiece są wyposażone w ubrania i zbroje odpowiednie do ich zadań? Czy mają przesadne proporcje ciała?
  3. Jeśli historia na to pozwala, czy pokazujesz postacie męskie, które okazują pełen zakres emocji, w tym radość, smutek i wrażliwość?

Microsoft przywołuje w swoim raporcie wyniki badań, wskazujące, że gracze preferują postacie wyglądające podobnie do nich i chętniej kupują produkcje z bohaterami, z którymi mogą się utożsamiać.

Zgoła inaczej na sprawę patrzy szef studia Shift Up, który w niedawnym wywiadzie podkreślił, że woli grać postaciami, które są atrakcyjniejsze od niego. W myśl tej zasady zaprojektowano Eve, bohaterkę Stellar Blade, której ciało zostało oparte na skanie 3D południowokoreańskiej modelki.

30

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Gracze ustanawiają szalone rekordy w Tetrisie. Poprzedni najlepszy wynik został zmiażdżony

Następny
Gracze ustanawiają szalone rekordy w Tetrisie. Poprzedni najlepszy wynik został zmiażdżony

No Man’s Sky otrzymało dużą aktualizację Orbital. Ulepsza ona stacje kosmiczne i wprowadza z dawna wyczekiwaną funkcję

Poprzedni
No Man’s Sky otrzymało dużą aktualizację Orbital. Ulepsza ona stacje kosmiczne i wprowadza z dawna wyczekiwaną funkcję

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl