Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 marca 2016, 09:55

Microsoft zamyka i konsoliduje kolejne studia

Serwis Videogamer poinformował o usunięciu przez firmę Microsoft informacji o kolejnych studiach ze swojej strony internetowej. Nieco później przedstawiciel korporacji potwierdził rozwiązanie tych studiów w ramach konsolidacji i odesłanie pracowników do innych projektów.

Microsoft rozwiązał kolejne studia, a ich pracownicy zostali odesłani do innych projektów. - Microsoft zamyka i konsoliduje kolejne studia - wiadomość - 2016-03-09
Microsoft rozwiązał kolejne studia, a ich pracownicy zostali odesłani do innych projektów.

Na początku tygodnia firma Microsoft ogłosiła zamknięcie studiów Lionhead oraz Press Play i anulowała tworzone przez nie produkcje, jak choćby Fable: Legends. Jak się okazuje, że nie są to jedyne zespoły rozwiązane przez giganta z Redmond. Źródłem informacji jest oficjalna strona amerykańskiej korporacji, na której – jak doniósł serwis Videogamer – zaktualizowano listę wewnętrznych studiów. Oprócz wspomnianych Lionhead Studios oraz Press Play Studios zniknęły informacje o kolejnych pięciu deweloperach Microsoftu: BigPark, Function Studios, Good Science, LXP (znane także jako Leap Experience Pioneers), SotA (State of the Art). Podobny los spotkał też logo wydanej już produkcji Project Spark, co dziwnym trafem zbiegło się z niedostępnością serwerów tej gry od 4 marca. Serwis Game Informer wystosował do Microsoftu maila z zapytaniem o przyczynę usunięcia tych zespołów z serwisu. W odpowiedzi przedstawiciel firmy oznajmił, że w związku z rozwiązaniem Lionhead oraz Press Play postanowiono „odświeżyć stronę i usunąć logo starszych studiów i projektów, które uległy konsolidacji do innych zespołów Microsoft Studios w ciągu ostatnich kilku lat”. Co się zaś tyczy Project Spark, poinformowano jedynie, że twórcy pracują nad możliwie szybkim rozwiązaniem problemów z serwerami gry, a zbiegnięcie się tego ze zmianami na oficjalnej stronie to czysty przypadek.

Nie da się nie zauważyć, że wiele z tych studiów było powiązanych z pracami nad technologią rzeczywistości rozszerzonej HoloLens, inne zaś (m.in. BigPark i Good Science) miały na swoim koncie produkcje wykorzystujące sensor ruchu Kinect. Być może część ich byłych pracowników zostanie lub została już ściślej powiązana z pracami nad wspomnianym HoloLens (o czym może świadczyć przekierowywanie na stronę tego urządzenia przy próbie wejścia na byłe strony tych zespołów) lub z którąś z większych marek Microsoftu. Niewykluczone, że właśnie na tych ostatnich skupią się wysiłki Microsoftu, jako że 4 z 10 ciągle działających studiów są odpowiedzialne za najważniejsze serie firmy: Gears of War, Halo, Forza Motorsport oraz Minecraft. Poniżej możecie zobaczyć porównanie wcześniejszej oraz obecnej listy studiów Microsoftu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej