Microsoft wypowiada się na temat wadliwego patcha dla gry Fez

Microsoft skomentował decyzję twórców gry Fez, którzy postanowili ponownie opublikować wadliwy patch dla tytuł. Powodem tej sytuacji miała być ponoć zbyt wysoka cena, której żądał amerykański koncern za umieszczenie nowej poprawki na serwerach Xbox Live.

Michał Kułakowski

Kilka dni temu informowaliśmy o decyzji studia Polytron, twórców Fez. Postanowiło ono ponownie opublikować wycofany wcześniej wadliwy patch dla tytułu, który w niewielkiej liczbie przypadków może uszkadzać zachowane stany gry. Według dewelopera, koszty wprowadzenia nowej łatki były zbyt wysokie, by mógł sobie na to pozwolić. Microsoft miał żądać nawet dziesięć tysięcy dolarów za ponowne certyfikowanie tytułu i umieszczenie poprawki na serwerach Xbox Live. Jak można było się spodziewać, amerykański koncern wystosował już oficjalny komentarz w tej sprawie:

Studio Polytron i jego inwestor Trapdoor zdecydowali, że nie będą pracować nad kolejnymi aktualizacjami gry Fez. Microsoft Studios nie ma żadnych zastrzeżeń co do tej decyzji. Wierzymy, że producenci są w najlepszej pozycji, by określić akceptowalny poziom jakości ich produktu. Chociaż nie mamy zamiaru dzielić się informacjami co do ceny związanej z publikacją patchy i aktualizacji gier możemy zapewnić, że zaoferowaliśmy pomoc Trapdoor, tak aby tego typu koszty nie stanowiły dla firmy przeszkody. Bez względu na wszystko nadal jesteśmy fanami Fez.

Tak więc, według Microsoftu, firma była skłonna negocjować z Polytronem, który jednak najprawdopodobniej nie zdecydował się na takie rozmowy. Zapewne nigdy nie dowiemy się kto w tym sporze ma rację. Obie firmy wydają się winne, przynajmniej w części. Z jednej strony, producent Xboksa żąda ogromnych sum pieniędzy za wprowadzanie nawet małych aktualizacji. Z drugiej, studio zawarło specjalną umowę na wyłączność z koncernem. Mimo pozycji w jakiej się znajdowało i tego, że zdawało sobie sprawę z kłopotów z grą, nie potrafiło dobrze zabezpieczyć interesów, gwarantując sobie prawo do większej ilości nieodpłatnych patchy.

  1. Fantastyczna Eksplozja Zmysłów na Xbox LIVE Arcade – recenzja gry Fez
Fez

Fez

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 kwietnia 2012

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.5

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl