Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2025, 13:22

autor: Adrian Werner

Microsoft testuje „najlepszego pomocnika” dla graczy. Sztuczna inteligencja Copilot for Gaming pomoże w rozgrywce

W kilkudziesięciu krajach ruszyły testy Copilot for Gaming, czyli napędzanej AI usługi mającej pomagać graczom podczas zabawy.

Źródło fot. Microsoft
i

Firma Microsoft stara się gdzie tylko może zawrzeć własne rozwiązania AI. Najnowszym tego przykładem jest udostępnienie wersji beta aplikacji Copilot for Gaming.

  1. Copilot for Gaming reklamowane jest jako usługa, która za pomocą sztucznej inteligencji ma pomagać graczom.
  2. To AI wie, w jaką grę akurat się bawimy na konsoli Xbox i co właśnie w danej produkcji robimy. Dzięki temu może odpowiadać na pytania dotyczące gier, jak również informować o różnych rzeczach związanych z kontem gracza, w tym Osiągnięciami.
  3. Przykładowo: możemy spytać sztuczną inteligencję, jakie materiały są potrzebne do wytworzenia miecza w grze Minecraft lub o wskazówki, jak pokonać bossa w South of Midnight. Możemy także poprosić, aby SI zarekomendowało nam gry w klimacie horroru.
  4. Pytania można zadawać zarówno tekstowo, jak i głosowo. Całość opracowano tak, aby była najlepszym pomocnikiem dla graczy oraz możliwie jak najmniej przeszkadzała w grze i nie odwracała uwagi od rozgrywki.

Na razie wersję beta udostępniono w kilkudziesięciu krajach, wśród których nie ma niestety Polski, więc na razie nie możemy sprawdzić, jak Copilot for Gaming sprawdza się w akcji.

Beta ma być jednak sukcesywnie rozszerzana na kolejne terytoria, więc pozostaje mieć nadzieję, że nie będziemy musieli czekać długo.

Przypomnijmy, że ostatnio to nie jedyny projekt AI Microsoftu związany z grami. W lutym firma zaprezentowała model Muse, który potrafi w czasie rzeczywistym generować grafikę gry, reagując równocześnie na interakcje gracza z jej elementami.

  1. Microsoft – strona oficjalna

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej