Pod skrzydłami Microsoftu powstawała produkcja, która miała stanowić odpowiedź na serię Uncharted. Ostatecznie jednak musiała ona ustąpić miejsca Gears of War 4.
Uncharted to bez wątpienia jedna z najważniejszych marek w portfolio Sony Interactive Entertainment. Seria, która zadebiutowała w epoce PlayStation 3, zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii nie tylko konsol japońskiego producenta, lecz również całej branży gier wideo. Nic zatem dziwnego, że konkurencja w postaci Microsoftu uważnie jej się przyglądała, a w pewnym momencie chciała nawet przygotować swoją odpowiedź na ten cykl.
Na kanale DidYouKnowGaming w serwisie YouTube pojawił się materiał wideo poświęcony rywalowi Uncharted, który swego czasu powstawał pod skrzydłami giganta z Redmond. Mowa o Project Ranger, opracowywanym przez Black Tusk Studios, jeszcze zanim zostało ono przemianowane na The Coalition i oddelegowane do rozwoju cyklu Gears of War.
Jak wynika z rozmów przeprowadzonych przez Liama Robertsona z byłymi pracownikami Microsoftu, Project Ranger miał łączyć rozwiązania zaczerpnięte z Uncharted z elementami charakterystycznymi dla filmowej serii Mission Impossible. Otrzymalibyśmy zatem przygodową grę akcji, w której nie brakowałoby zarówno widowiskowych akcji, jak i scen rodem z kina szpiegowskiego (z wykorzystaniem oryginalnych gadżetów). Co ciekawe, głosu głównemu bohaterowi miał użyczyć Liam McIntyre, który „wcieli się” w Logana w grze Marvel’s Wolverine.
Choć na potrzeby Project Ranger przygotowano materiały koncepcyjne, a nawet zwiastun, to jednak różnice pomiędzy kierownictwem a deweloperami doprowadziły do tego, że omawiane przedsięwzięcie najpierw utknęło w martwym punkcie, zaś następnie ustąpiło miejsca innym. Niemniej ostało się po nim trochę materiałów, a trailer, o którym wspomniałem powyżej, można było nawet zobaczyć podczas konferencji Microsoftu na targach E3 2013 (na poniższym wideo zaczyna się on od 1:16:04).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.