Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2007, 14:48

autor: Rafał Skierski

Microsoft komentuje tworzenie przez Rare gier dla DS-a

Gdy Microsoft w 2002 roku wykupił studio Rare, wiele osób sądziło, że to koniec tworzenia przez tę firmę gier dedykowanych konsolom Nintendo. Nic bardziej mylnego – developer zostawił sobie furtkę na produkowanie pozycji skierowanych do posiadaczy handheldów. Najpierw Rare dostarczyło remake Diddy Kong Racing na DS-a, a teraz kończy przenośne Viva Pinata. Co na to Microsoft?

Gdy Microsoft w 2002 roku wykupił studio Rare, wiele osób sądziło, że to koniec tworzenia przez tę firmę gier dedykowanych konsolom Nintendo. Nic bardziej mylnego – developer zostawił sobie furtkę na produkowanie pozycji skierowanych do posiadaczy handheldów. Najpierw Rare dostarczyło remake Diddy Kong Racing na DS-a, a teraz kończy przenośne Viva Pinata. Co na to Microsoft?

Microsoft komentuje tworzenie przez Rare gier dla DS-a - ilustracja #1

Phil Spencer, menedżer generalny w Microsoft Game Studios wypowiedział się na ten temat w wywiadzie dla serwisu Develop. Stwierdził, że cała branża, w tym gigant z Redmond, może się sporo nauczyć z gier nastawionych na krótkie posiedzenia przed konsolą, które zostały tak spopularyzowane przez Wii oraz DS-a. Zauważył, że tytuł wydany w chwili obecnej na handhelda może w późniejszym okresie zostać udostępniony na przykład na Xbox Live Arcade – według Spencera obie wspomniane gałęzie rozrywki mają wiele podobieństw. Dlatego też doświadczenie zebrane podczas tworzenia produkcji przenośnych, może potem zaowocować lepszymi grami dedykowanymi platformie sieciowej Microsoftu.