Miasta w SimCity może będą większe. Polskie młodzieżówki już sprawdziły grę
Miasta z SimCity być może staną się większe w przyszłości – przekazał przedstawiciel studia Maxis, w odpowiedzi na pytanie o stosunkowo niewielkie rozmiary podstawowych map z gry. Tymczasem w Polsce odbyło się nietypowe wydarzenie promocyjne: młodzieżówki partii politycznych sprawdziły swoje kompetencje właśnie w SimCity.
Szymon Liebert
Przedstawiciel studia Maxis wytłumaczył kwestię niewielkich rozmiarów miast z SimCity, strategii, która jutro trafi do amerykańskich sklepów (Polscy gracze dostaną ją w czwartek). „Ta decyzja wiąże się z dbałością o wydajność” – powiedział Ocean Quigley, jeden z projektantów tytułu w rozmowie z serwisem IncGamers. „Musimy pamiętać, że SimCity to mainstreamowa gra, a nie produkt skierowany tylko na sprzęt wysokiej klasy” – broni decyzji studia Quigley. Deweloper nie wyklucza jednak, że w przyszłości może udać się powiększyć rozmiary miast.
W nowym SimCity miasta będziemy budować na terenach o powierzchni 2 kilometrów kwadratowych. To równowartość zaledwie średniej mapy z SimCity 4. Quigley tłumaczy, że ograniczenie wiąże się z chęcią dostosowania gry do jak największej liczby pecetów na rynku. W perspektywie czasu jest nadzieja na powiększenie obszarów rozgrywki. „W pewnym momencie, gdy komputery większości graczy staną się mocniejsze, być może powiększymy rozmiary miast” – powiedział pracownik studia Maxis. Quigley nie chciał jednak składać żadnych obietnic w tej sprawie.
Jak pisaliśmy, SimCity zadebiutuje jutro na rynku amerykańskim i pod koniec tygodnia w Polsce. Z tego powodu machina promocyjna rozkręciła się na dobre. Rodzimy oddział Electronic Arts miał ciekawy pomysł na zareklamowanie produkcji. W Warszawie odbyły się zawody partyjnych organizacji młodzieżowych właśnie w SimCity. Zadanie było proste: zbudować i rozwinąć wirtualną metropolię. Z tym wyzwaniem najlepiej poradziła sobie podobno drużyna Młodych Demokratów, czyli młodzieżówka Platformy Obywatelskiej. Po szczegóły odsyłamy do poniższego filmu.
SimCity to powrót doskonale znanej serii strategicznej, którą przed laty stworzył Will Wright. W produkcji wcielamy się w burmistrza budującego i zarządzającego miastem. Studio Maxis starało się podejść do tematu w sposób świeży, zmniejszając skalę działań i upraszczając interfejs, przy jednoczesnym pogłębieniu złożoności rozgrywki. Efekty ocenimy już niedługo, bo 7 marca. Produkcja będzie dostępna na pecetach w polskiej lub angielskiej wersji do wyboru.

GRYOnline
Gracze
- gry strategiczne
- EA / Electronic Arts
- Maxis
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
19Darecki89 Pretorianin
szyszka_PC Zacytuje to co napisałeś "Masz lepszego kompa = możesz mieć większe miasto = masz przewagę na rynku globalnym" i teraz niby masz rację ale tylko teoretycznie ponieważ są rankingi prawda więc mogli zrobić większy teren powiedzmy 4x4km i to by nie konkurowało w rankingu z miastem o powierzchni 2x2km tylko z miastami o tej samej powierzchni i byłoby ciekawiej bo ten kto ma słabszy sprzęt mógłby konkurować uczciwie z gostkiem co ma lepszy sprzęt i to jest jakieś rozwiązanie
Jeremy Clarkson Legend

Masz lepszego kompa = możesz mieć większe miasto = masz przewagę na rynku globalnym.
No i mnie to guzik obchodzi, tak samo jest w życiu, masz kasę = masz przewagę
Ghostik Junior
OK, teraz można ocenić grę na spokojnie. Po problemach z serwerami z oceny 0 p. podnoszę na 1,5 p. Na pewno nie jest to gra na długie wieczory tak jak to było z jej poprzednikami SC, SC 2000 .... Podstawowe wady to praca na serwerach (brak możliwości zapisu miasta lokalnie, problem z łącznością, zapisem itd.), bardzo mała powierzchnia miast (czyt. zabawy) i wiele wiele innych o których mi się nawet nie chce pisać. Oczywiści gra ma również swoje dobre strony. Ale jednym słowem dla mnie to ROZCZAROWANIE, spodziewałem się naprawdę czegoś więcej.
Martius_GW Generał

Zróbmy takie zabezpiecznie które bardziej przeszkadza graczom którzy kupiłi naszę grę niż piratom! Cudna logika EA!
szyszka_PC Generał

[20]
"Poza tym gra o ile mi wiadomo ma możliwość gry bez innych graczy, więc jaki widzisz w tym problem ciekaw jestem."
Nawet jak grasz sam, to i tak wpływasz na rynek globalny.
Twórcy mogli zrobić singlową grę, ale jednak wybrali inaczej. Też chciałbym możliwość gry w singla, bez konieczności łączenia się z serwerami, ale piraci sami się o to prosili (i to przez nich muszą cierpieć też uczciwi gracze). Maxis stworzył grę typowo pod multiplayer i PRZY TAKIM KSZTAŁCIE GRY nie można dać rozmiaru miast do wyboru. Poza tym w jednym regionie może być wiele miast, więc problem nie jest taki straszny, jak piszą o tym internetowi fermenciarze. Mały obszar zmusza do budowania z głową, a to przecież zaleta. Im gra trudniejsza, tym według internautów lepsza ;)