Metal Gear Solid V: The Phantom Pain bez dodatków fabularnych
Robert Allen Peeler, odpowiedzialny za kontakty ze społecznością skupioną wokół marki Metal Gear, wyjawił na Twitterze, że Konami nie planuje dodatków fabularnych do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Ponadto ujawnił, że Camp Omega (lokacja z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes) będzie jedną ze stref misji w sieciowym trybie Metal Gear Online.
Kamil Zwijacz

Od premiery Metal Gear Solid V: The Phantom Pain minęło już kilka tygodni, więc gracze powoli zaczynają się zastanawiać, co z dodatkami do rzeczonej produkcji. Wiemy, że tytuł na pewno doczeka się DLC ze skórkami postaci, „zbrojami” dla konia i innymi tego typu rzeczami. Co jednak z fabularnym rozszerzeniem? Wydaje się, że - przynajmniej na razie - Konami nie ma w planach stworzenia takiego dodatku, o czym poinformował Robert Allen Peeler, odpowiedzialny za kontakty ze społecznością skupioną wokół marki Metal Gear. Dodatkowo zdradził on, że Camp Omega (lokacja z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes) będzie jedną ze stref misji w sieciowym trybie Metal Gear Online, który ma zadebiutować 6 października na konsolach (w styczniu 2016 roku na komputerach PC).

- Gatunek: gra akcji / skradanka
- Deweloper: Kojima Productions
- Platformy sprzętowe: PS4, XOne, PS3, X360, PC
- Data premiery: 1 września 2015 roku
- Inne: 6 października na konsolach (na PC w styczniu 2016 roku) zadebiutuje tryb Metal Gear Online
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zadebiutowało na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 i komputerach PC 1 września. Tytuł okazał się jedną z najlepszych produkcji ostatnich lat i doskonałym pożegnaniem Hideo Kojimy ze swoją serią. Dodatkowo cieszy się sporym zainteresowaniem samych graczy i w ciągu kilku dni został wysłany do sklepów w 3 milionach egzemplarzy.
Nadchodzące Metal Gear Online będzie modułem rozgrywki sieciowej. W zabawie przez Internet uczestniczyć ma 16 graczy (12 w przypadku wersji na past-genowe konsole), którzy będą toczyli bitwy zarówno jako szeregowi żołnierze, jak i gwiazdy serii.
- Oficjalna strona gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- Recenzja gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Metal zasypany w piaskownicy

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Data wydania: 1 września 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Dead Men Senator

@PortalGta
Fabuła w tej grze jest kretyńska głupia i debilna. Tylko misja 1 i 2 sa fajne MGSowskie reszta to kupa
Parker Pretorianin

Niestety, ale to najgorszy MGS. Części tak dobrej jak pierwsza i trzecia już zakochany w sobie Kojima nie byłby w stanie zrobić.
zanonimizowany1080091 Legend
Zgadzam się. Fabularnie jest to najgorsza część serii, za to gra nadrabia gameplayem, który jest z kolei najlepszy :)
zanonimizowany879063 Konsul
Setki gier miały wyciętą zawartość - to, czego nie ma w finalnej grze, tego po prostu nie ma. Tyle, "deleted scenes", jak w filmach. Niestety, sława trollingowa Kojimy, internetowy debilizm i współczesne praktyki DLC strasznie namieszały ludziom w głowach.
@Dead Men
kretyńska głupia i debilna to bywała już w zasadzie momentami fabuła w poprzednich MGSach (których jestem fanem, ale trzeba mieć trochę świadomości tego, co się ogląda), przynajmniej jeżeli ktoś zatrzymuje się w jej odbiorze na najbardziej powierzchownej warstwie. Jeżeli stwierdzasz takie coś o TPP, zgaduję, że nawet ci się o uszy nie obił termin "kognitywistyka" i tak naprawdę nie zrozumiałeś o czym ta fabuła opowiada. Pierwsza połowa to absolutny majstersztyk pod względem żonglowania różnymi teoriami (przecież grę nawet otwiera cytat z Ciorana, czego większość nawet nie raczy zauważyć i spróbować zinterpretować), podobnie jak MGS2, ale żeby to zrozumieć, trzeba jednak co nieco z tych teorii liznąć. Rozumiem, że nie twoje pole zainteresowań, ale żeby stwierdzić, że coś co się odnosi to pola nauki, na którym ktoś się nie zna, jest "kretyńskie głupie i debilne" (a takie jest co najwyżej cytowane zestawienie słów), trzeba być totalnym ignorantem.