Nadciąga rewolucja w wyglądzie postaci w grach; MetaHuman Creator trafił do wczesnego dostępu
Epic Games dotrzymało słowa i udostępniło wczesną wersję MetaHuman Creator. Imponujące narzędzie do tworzenia niewiarygodnie realistycznych modeli postaci mogą sprawdzić wszyscy zainteresowani.

W lutym Epic Games zaprezentowało nowe, rewolucyjne narzędzie dla twórców gier. MetaHuman Creator – bo o nim mowa – został właśnie udostępniony, aczkolwiek tylko we wczesnej wersji. Dotychczas deweloperzy mogli sprawdzić tylko dwa modele przygotowane przez firmę Epic Games. Teraz spółka nie tylko zwiększyła ich liczbę do ponad 50 gotowych metaludzi, ale też pozwala na tworzenie własnych wirtualnych aktorów. Zaznaczono jednak, że z uwagi na oparcie MetaHuman Creator na chmurze (aplikacja jest uruchamiana z poziomu przeglądarki internetowej), dostęp do niego będzie udostępniany stopniowo. Epic Games opublikowało też kolejny filmik prezentujący możliwości narzędzia. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Dla przypomnienia: MetaHuman Creator to nowa funkcja technologii Unreal Engine, która pozwala na łatwe tworzenie niesamowicie szczegółowych i realistycznych modeli postaci, włącznie z ubraniem, włosami, a nawet mimiką twarzy. Według zapewnień Epic Games, narzędzie umożliwia wykreowanie w kilka godzin wirtualnych aktorów niczym nieustępujących tym z wysokobudżetowych produkcji. Tak stworzonych bohaterów (albo też dane na ich temat) można przenieść do gry lub do kolejnego projektu. Chętni do sprawdzenia potencjału MetaHuman Creator mogą zarejestrować się na oficjalnej stronie technologii Unreal Engine.
Nawet ta wczesna wersja MetaHuman Creator wywarła spore wrażenie na osobach, które miały już okazję zapoznać się z jego możliwościami. Jednakże kreator to nie pełnoprawne narzędzie do tworzenia trójwymiarowych modeli i nie daje pełnej swobody – do dyspozycji twórców oddano ograniczoną liczbę fryzur, tekstur twarzy etc. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by deweloperzy wyeksportowali metaludzi do innych aplikacji i w nich jeszcze bardziej spersonalizowali modele. Epic Games zastrzega też, że dzieła stworzone w MetaHuman Creator mogą być wykorzystane tylko w projektach opartych na silniku Unreal Engine (konkretniej: wersji 4.26.1 lub nowszej). Nie jest to jednak problem dla niezależnych twórców, i tak masowo korzystających z technologii Epic Games. Zwłaszcza po ostatnich zmianach warunków licencji, umożliwiających bezpłatne użycie UE4 w celach komercyjnych do czasu uzyskania ze stworzonej na nim gry miliona dolarów przychodu brutto.

Komentarze czytelników
prd Pretorianin
Co by nie pisać o sklepie to patrząc z pozycji laika - rozwijają silnik bardzo ładnie. Cała platforma ma OGROMNY potencjał w przyszłości. Społeczność tworzą młodzi gracze, którzy na launcherze epic (Fortnite) właśnie dorastają. A uwierzcie, że prawie każdy dzieciak w podstawówce w to gra. Silnik rozprowadzany obecnie za darmo do celów edukacyjno-zarobkowych (do pewnego momentu) + zaciskająca się współpraca z Sony. Niektórym cztery litery pękną gdy za kilka lat okażę się, że Sony tworzy "exy" na wespół z epic na dopieszczonym pod możliwości plejki silniku unreal i wydaje je na obu platformach (ps store + epic). Scenariusz imo jak najbardziej realny.
tynwar Senator
no i co teraz narzekacie na to, ze skupiaja sie bardziej na ulepszaniu grafy? pretensje to miejcie wylacznie do siebie, chwaliliscie na okraglo nie wiadomo jakie gowno ulepszenie graficzne typu rt, to oni sie w koncu natargetowali na grafike. no i teraz grafika juz od dawna jest na podium nr 1, 2 i 3, a reszta elementow spadla bardzo nisko. AI, fizyka, niszczalnosc sa na ktoryms tam miejscu ( takim, ze jest jeszcze akceptowalnym dla was). hejtowaliscie kazdy downgrade graficzny, hejtowaliscie gry, ktore mialy slabsza grafike od reszty, no i takie sa efekty. chyba rozumiecie to, ze robia to bo to sie sprzedaje, a, ze sie sprzedaje to oznacza, ze wiele, wiele ludzi to kupuje i to im sie podoba. takie sa prawa wolnego rynku. rzeczywistosc nie jest taka jaka wam sie wydaje.
Bieniu05 Generał

Znowu po co oni sie staraja urealniac postacie caly czas jaki to ma sens
zanonimizowany1355467 Konsul
Fajna , nowatorska technologia. Tyle, że nie będzie kart graficznych które to udźwigną ;)
Domin922 Generał

Gdyby Valve zrobiło takie coś to artykuł by miał z 300 likeów i może 5 dislikeów i same pozytywne komentarze jacy oni są przyjaźni graczom i jak bardzo się starają i popychają technologię do przodu, no ale że Epic to robi no to meh, kogo to obchodzi, ważniejsze jest realistyczne AI i zniszczenia xD Niech w takim razie Valve stworzy coś co będzie dawało możliwość realistycznego AI i zniszczeń. Epic robi wygląd postaci, no to niech Valve zajmie się ważniejszymi sprawami. No nie zrobią tego bo po co, ważne że mają koszyk i achievmenty, fanboye i tak będą wznosić peany na cześć pana Newella i jego kumpli.
Żeby nie było - nie faworyzuje nikogo. I Stema i Epic to bezduszne korpo nastawione pod zysk i nic więcej. Bawi mnie jednak hipokryzja ludzi którzy wychwalają jedno korpo a hejtują drugie.
Jak Valve zataiło problemy z bezpieczeństwem w CS:GO (na szczęście nie gram w ten crap) gdzie hakerzy mogli kraść dane z kompów graczy to w takim temacie było ledwie kilka komentarzy i to nawet niezbyt negatywnych, ale gdyby Epic zrobił coś takiego i miał poważną lukę bezpieczeństwa w swoim Fortnite (w ten crap też nie gram) to w ciągu doby komentarzy byłoby 100+ jak bardzo Epic jest zły, oszukuje ludzi i nie dba o graczy i wgl cały zarząd Epica na szubienice xD No ale Valve to może takie rzeczy robić, oszukiwać graczy i mieć gdzieś bezpieczeństwo swoich klientów. Gaben Wam pluje w twarz a Wy mówicie że deszcz pada.
Ludzie, naprawdę wypadałoby być obiektywnym a nie hipokrytą.
Ja nie mówię że to co robi Epic jest genialne. Bo nie jest. Grafika w grach nie jest najważniejsza. Ale co w tym czasie robi Valve? A, jakiś czas temu wydali HL: Alyx, głównie po to by sprzedać swój sprzęt VR. No tak, łaskawcy, bardzo dbają o fanów HL wydając VRową gierkę po 16 latach od wydania HL2 :D To się nazywa postęp, bo przecież każdy potrzebuje HL na VR :D