Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach
Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.

Przy ciągłych ogłoszeniach promocji na Epic Games Store łatwo zapomnieć, że owa platforma jest tylko jednym z przedsięwzięć Epic Games. Firma Tima Sweeneya to przecież także stale rozwijany i niezwykle popularny Unreal Engine. Próbkę możliwości piątej edycji tej technologii mogliśmy zobaczyć jeszcze w zeszłym roku, ale najwyraźniej był to tylko przedsmak tego, co przyniesie ze sobą nowa generacja UE. Epic Games zaprezentowało MetaHuman Creator – narzędzie w chmurze pozwalające na tworzenie i edytowanie niewiarygodnie realistycznych cyfrowych aktorów. Próbkę możliwości oprogramowania zaprezentowano na dwóch filmikach zamieszczonych w serwisie YouTube.
Realizm „MetaCzłowieka” nie ogranicza się tylko do niezwykle szczegółowego wyglądu twarzy. Edytor pozwoli na stworzenie całego modelu bohatera, włącznie z włosami i ubraniem, gotowego do animacji Efekt ma być porównywalny z tym, co oferują wysokobudżetowe produkcje. Co najważniejsze, wszystko to będzie bardzo proste: cały proces kreacji wirtualnego aktora ma zająć mniej niż godzinę zamiast całych dni czy nawet tygodni. Ponadto po ukończeniu projektu deweloperzy będą mogli z łatwością wyeksportować postać do gry lub przenieść jej dane (na przykład dotyczące animacji lub szkieletu modelu) do kolejnego projektu.
MetaHuman Creator wciąż jest na dość wczesnym etapie rozwoju. Na razie twórcy mogą sprawdzić tylko dwa modele przygotowane przez Epic Games, które można wykorzystać w tytułach opartych na Unreal Engine w wersji 4.26.1. Wczesna wersja narzędzia ma być gotowa do testów w przeciągu najbliższych miesięcy.
Więcej:Gracz WoW pokazuje, dlaczego wkrótce wszyscy będziemy grać tylko Haranirami
Komentarze czytelników
zanonimizowany1296099 Generał
W pełni zgadzam się z wyróżnionym postem. Fajnie, że idą i z tym do przodu ale jest cała masa ważniejszych rzeczy jakie powinny ulec poprawie w grach.
marcin08 Pretorianin
Ye ye szur https://youtu.be/Tw1l_C4kXrg?t=220
menththethuethe Konsul
Nie każda gra tego potrzebuje. Tylko niektóre tytuły.
xandon Generał

Większy realizm, gorsza grywalność.
Dlatego osobiście doceniam sztandarowe produkcje Nintendo, które nie próbują udawać rzeczywistości, ale gdzie widać efekt kilkudziesięciu lat szlifowania fizyki. Zjednoczenie gracza z postacią jest jak jeźdźca z koniem - jeden organizm. Przyzwyczajony do tego standardu, porzucałem w środku większość gier mainstreamowych (PS4), nawet tych Top 10, bo były dla mnie zwyczajnie niegrywalne i na nic te śliczne wirtualne ludzie.
Ale kibicuję, aby osiągnęli w końcu ten pełny realizm postaci, to będzie przynajmniej odhaczone i skupią się na innych ważnych rzeczach z punktu widzenia funu.
ManieonPL Pretorianin
Znając życie możliwość zaimplementowania tego nastąpi dopiero gdzieś w okolicach generacji RTX 4090/PS6, a tymczasem ich sklepowi nadal brakuje podstawowych funkcji społecznościowych, przez które gracze wolą właśnie steama. Ale cóż, są rzeczy ważne i ważniejsze.