Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2021, 19:20

Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach

Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.

Przy ciągłych ogłoszeniach promocji na Epic Games Store łatwo zapomnieć, że owa platforma jest tylko jednym z przedsięwzięć Epic Games. Firma Tima Sweeneya to przecież także stale rozwijany i niezwykle popularny Unreal Engine. Próbkę możliwości piątej edycji tej technologii mogliśmy zobaczyć jeszcze w zeszłym roku, ale najwyraźniej był to tylko przedsmak tego, co przyniesie ze sobą nowa generacja UE. Epic Games zaprezentowało MetaHuman Creator – narzędzie w chmurze pozwalające na tworzenie i edytowanie niewiarygodnie realistycznych cyfrowych aktorów. Próbkę możliwości oprogramowania zaprezentowano na dwóch filmikach zamieszczonych w serwisie YouTube.

Realizm „MetaCzłowieka” nie ogranicza się tylko do niezwykle szczegółowego wyglądu twarzy. Edytor pozwoli na stworzenie całego modelu bohatera, włącznie z włosami i ubraniem, gotowego do animacji Efekt ma być porównywalny z tym, co oferują wysokobudżetowe produkcje. Co najważniejsze, wszystko to będzie bardzo proste: cały proces kreacji wirtualnego aktora ma zająć mniej niż godzinę zamiast całych dni czy nawet tygodni. Ponadto po ukończeniu projektu deweloperzy będą mogli z łatwością wyeksportować postać do gry lub przenieść jej dane (na przykład dotyczące animacji lub szkieletu modelu) do kolejnego projektu.

MetaHuman Creator wciąż jest na dość wczesnym etapie rozwoju. Na razie twórcy mogą sprawdzić tylko dwa modele przygotowane przez Epic Games, które można wykorzystać w tytułach opartych na Unreal Engine w wersji 4.26.1. Wczesna wersja narzędzia ma być gotowa do testów w przeciągu najbliższych miesięcy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej