Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach

Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.

Jakub Błażewicz

Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach.
Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach.

Przy ciągłych ogłoszeniach promocji na Epic Games Store łatwo zapomnieć, że owa platforma jest tylko jednym z przedsięwzięć Epic Games. Firma Tima Sweeneya to przecież także stale rozwijany i niezwykle popularny Unreal Engine. Próbkę możliwości piątej edycji tej technologii mogliśmy zobaczyć jeszcze w zeszłym roku, ale najwyraźniej był to tylko przedsmak tego, co przyniesie ze sobą nowa generacja UE. Epic Games zaprezentowało MetaHuman Creator – narzędzie w chmurze pozwalające na tworzenie i edytowanie niewiarygodnie realistycznych cyfrowych aktorów. Próbkę możliwości oprogramowania zaprezentowano na dwóch filmikach zamieszczonych w serwisie YouTube.

Realizm „MetaCzłowieka” nie ogranicza się tylko do niezwykle szczegółowego wyglądu twarzy. Edytor pozwoli na stworzenie całego modelu bohatera, włącznie z włosami i ubraniem, gotowego do animacji Efekt ma być porównywalny z tym, co oferują wysokobudżetowe produkcje. Co najważniejsze, wszystko to będzie bardzo proste: cały proces kreacji wirtualnego aktora ma zająć mniej niż godzinę zamiast całych dni czy nawet tygodni. Ponadto po ukończeniu projektu deweloperzy będą mogli z łatwością wyeksportować postać do gry lub przenieść jej dane (na przykład dotyczące animacji lub szkieletu modelu) do kolejnego projektu.

MetaHuman Creator wciąż jest na dość wczesnym etapie rozwoju. Na razie twórcy mogą sprawdzić tylko dwa modele przygotowane przez Epic Games, które można wykorzystać w tytułach opartych na Unreal Engine w wersji 4.26.1. Wczesna wersja narzędzia ma być gotowa do testów w przeciągu najbliższych miesięcy.

Podobało się?

111

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-02-12
16:30

zanonimizowany1296099 Generał

W pełni zgadzam się z wyróżnionym postem. Fajnie, że idą i z tym do przodu ale jest cała masa ważniejszych rzeczy jakie powinny ulec poprawie w grach.

Komentarz: zanonimizowany1296099
2021-02-12
19:05

marcin08 Pretorianin

Komentarz: marcin08
2021-02-12
19:24

menththethuethe Konsul

Nie każda gra tego potrzebuje. Tylko niektóre tytuły.

Komentarz: menththethuethe
2021-02-12
21:05

xandon Generał

xandon

Większy realizm, gorsza grywalność.

Dlatego osobiście doceniam sztandarowe produkcje Nintendo, które nie próbują udawać rzeczywistości, ale gdzie widać efekt kilkudziesięciu lat szlifowania fizyki. Zjednoczenie gracza z postacią jest jak jeźdźca z koniem - jeden organizm. Przyzwyczajony do tego standardu, porzucałem w środku większość gier mainstreamowych (PS4), nawet tych Top 10, bo były dla mnie zwyczajnie niegrywalne i na nic te śliczne wirtualne ludzie.

Ale kibicuję, aby osiągnęli w końcu ten pełny realizm postaci, to będzie przynajmniej odhaczone i skupią się na innych ważnych rzeczach z punktu widzenia funu.

Komentarz: xandon
2021-02-13
08:38

ManieonPL Pretorianin

Znając życie możliwość zaimplementowania tego nastąpi dopiero gdzieś w okolicach generacji RTX 4090/PS6, a tymczasem ich sklepowi nadal brakuje podstawowych funkcji społecznościowych, przez które gracze wolą właśnie steama. Ale cóż, są rzeczy ważne i ważniejsze.

Komentarz: ManieonPL

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl