„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami

Firma Epic Games zmieniła warunki licencji Unreal Engine. Od teraz twórcy mogą wykorzystywać ten silnik w celach komercyjnych bezpłatnie do czasu uzyskania miliona dolarów przychodu brutto z gier stworzonych na bazie tej technologii.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami - ilustracja #1
Epic Games chce ułatwić życie twórcom nie tylko nową technologią.

Wczorajsza prezentacja Unreal Engine 5 odbiła się szerokim echem w branży gier. To jednak nie jedyne istotne doniesienie na temat tego popularnego silnika. Megan Fox ze studia Glass Bottom Games (SkateBIRD) zauważyła intrygującą zmianę w warunkach korzystania z Unreal Engine. Otóż na stronie technologii podano, że korzystanie z niej w celach komercyjnych jest bezpłatne do czasu przekroczenia przez stworzoną na niej grę kwoty miliona dolarów przychodu brutto. Dotychczas Epic Games żądał tantiemy 5% już przy przychodzie 3 tysięcy dolarów. Wszelkie wątpliwości rozwiała Dana Cowley na Twitterze w odpowiedzi do wpisu Fox.

Można być cynikiem i wiązać tę zmianę z ogłoszeniem Unreal Engine 5, bo dotyczy to wyłącznie czwartej generacji silnika. Jednak przeczy temu informacja zawarta na stronie z najczęściej zadawanymi pytaniami. Epic Games wyraźnie podkreśliło, że nie zamierza zmieniać warunków licencji po debiucie UE 5. Co więcej, firma potwierdziła, że aplikują się one także do wcześniejszych umów, o ile zawarto je nie wcześniej niż 1 stycznia 2020 roku. Oczywiście to wciąż zachęta dla twórców do udostępnienia gier w Epic Games Store, jeżeli przewidują osiągnięcie wspomnianego wyżej przychodu brutto (produkcje wydane w EGS są zwolnione z pięcioprocentowej tantiemy za korzystanie z UE). Niemniej na zmianie skorzystają wszyscy pomniejsi twórcy, niezależnie od platform docelowych swoich dzieł.

Podobało się?

72

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2020-05-14
21:22

zanonimizowany705511 Konsul

TheCerbis No ktoś ewidentnie ma problem czytania ze zrozumieniem, ale tym kimś nie jestem ja XD. „Nie płać do pierwszego miliona” to są właśnie praktyki epica. To jest ich polityka dotycząca licencji na silnik. To, że nie koszą takiego hajsu od sprzedania gry u nich w sklepie to też ich polityka. To, że jak wydajesz grę u nich w sklepie i jak jest na UE to za silnik też nic nie biorą.

Komentarz: zanonimizowany705511
2020-05-14
21:10

TheCerbis Senator

TheCerbis

I znów ktoś kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem... Przecież kęsik wyraził się jasno, że uważa silnik za świetny produkt. Inna kwestia to polityka prywatności Epika oraz ich praktyki i powiązania.

Komentarz: TheCerbis
2020-05-14
19:50

zanonimizowany705511 Konsul

😂

kęsik Epic to unreal. W jaki sposób „Nie płać do pierwszego miliona” psuje rynek? XD Co takiego złego robi epic? Nikogo do niczego nie zmusza. Dostajesz ofertę przyjmujesz albo nie.

Komentarz: zanonimizowany705511
2020-05-14
17:25

jakisnick Konsul

Z dużo ciekawszych rzeczy których albo gol jeszcze nie opisał albo zapomniał to nowe, darmowe usługi Epica. Każdy developer dostaje za darmo systemy z fortnita (matchmaking, achievementy, servery etc.) W przyszłości także voice chat itp.

To w zasadzie oznacza, że EGS posiada podobną ilość funkcji co Steam, a przynajmniej są już bardzo blisko bycia na tym samym poziomie.

Komentarz: jakisnick
2020-05-14
17:21

jakisnick Konsul

płacisz % po przekroczeniu 1 mln przychodu z tytułu. Pierwszego miliona Epic nie tyka.

Także dosyć ważna sprawa - pierwszy milion za darmo jest liczony dla każdego tytułu oddzielnie.

Komentarz: jakisnick

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl