Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 grudnia 2015, 11:33

autor: Adrian Werner

Magic: The Gathering - Puzzle Quest rozpoczęło podbój rynku mobilnego

W usługach App Store i Google Play zadebiutowało Magic: The Gathering - Puzzle Quest, czyli gra logiczna typu match-3 wzbogacona elementami słynnej karcianki. Produkcja dostępna jest w modelu free-to-play.

Niecałe cztery miesiące minęły od dnia, w którym studio D3 zapowiedziało projekt Magic: The Gathering – Puzzle Quest, będący połączeniem klasycznej karcianki z popularną marką gier logicznych typu match-3. Dzisiaj produkcja zadebiutowała na rynku mobilnym, każdy więc może przekonać się, czy wymieszanie tych dwóch składników dało godną uwagi produkcję.

Gra dostępna jest obecnie wyłącznie na urządzenia mobilne działające w oparciu o systemy iOS i Android. Na obu korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Na razie nie wiemy, czy autorzy mają w planach opracowanie konwersji na inne platformy.

Akcja toczy się w uniwersum fantasy znanym z Magic: The Gathering, choć warto zaznaczyć, że służy ono jedynie jako tło do bitew oraz źródło ciekawych bohaterów – nie uświadczymy tutaj klasycznej kampanii fabularnej. Zamiast tego wcielamy się po prostu w potężnego maga, który toczy potyczki z podobnymi mu adeptami magii.

Te bitwy zrealizowane są w stylu przypominającym klasyczne hybrydy match-3 i RPG, czyli kategorię spopularyzowaną przez pierwsze odsłony serii Puzzle Quest. Rozgrywki toczą się więc na ekranach z 49 polami, na które wrzucane są kamienie z różnorodnymi symbolami. Musimy nimi tak manipulować, aby tworzyć kombinacje przynajmniej trzech tego samego rodzaju. W ten sposób aktywujemy wszystkie umiejętności oraz wyprowadzamy magiczne ataki – zabawa toczy się do momentu, w którym punkty życia jednej strony sięgną zera.

Te tradycyjne rozwiązania wzbogacają elementy karciankowe. Podczas przygód gromadzimy karty postaci, zaklęć i przedmiotów. Zbieramy je potem we własnoręcznie skomponowaną talię, którą zabieramy na bitwy – dzięki temu możemy zagrywać karty wpływając w ten sposób na przebieg potyczek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej