Jedną z największych zalet aplikacji Steam jest to, że śledzi ona i zapisuję olbrzymie ilości danych z przebiegu rozgrywek. Kilka dni temu Valve postanowiło podzielić się z szeroką publicznością statystykami dotyczącymi poszczególnych trybów mutacyjnych w Left 4 Dead 2.
Jedną z największych zalet aplikacji Steam jest to, że śledzi ona i zapisuję olbrzymie ilości danych z przebiegu rozgrywek. Kilka dni temu Valve postanowiło podzielić się z szeroką publicznością statystykami dotyczącymi poszczególnych trybów mutacyjnych w Left 4 Dead 2.

Valve stwierdziło, że pomysł z mutacjami (w ramach których co tydzień dostępny był jeden nowy tryb zmieniający reguły gry) okazał się strzałem w dziesiątkę, podobnie zresztą jak regularne ankiety przeprowadzane wśród fanów. Dzięki temu możliwe było poeksperymentowanie z formułą gry i wybadanie preferencji graczy. Zanim wprowadzono mutacje najbardziej popularnymi trybami były oczywiście Versus oraz Kampania Kooperacyjna. Posiadacze gry spędzali w nich łącznie ponad 80% ogólnego czasu poświęcanego na ten tytuł, a pozostałe 15-20% należało do Survival, Realism oraz Scavenge.
Uczynienie z mutacji Realism Versus stałego trybu gry było decyzją oczywistą. W tygodniu, w którym zadebiutowała wypróbowało ją 41% graczy i łącznie stanowiła ponad 20% wszystkich gier (licząc według kryterium minut w niej spędzonych). Warto zestawić to ze znacznie mniej popularnym Survival Versus, którego w pierwszym tygodniu spróbowało 25% osób. Mutacja ta najwidoczniej nie przypadła do gustu graczom, gdyż stanowiła łącznie tylko 4% rozgrywek. Chainsaw Massacre wypróbowało natomiast aż 52% graczy i wynik czasowy ustanowił się na poziomie 14% wszystkich rozgrywek.

Trzy mutacje, których spróbowało najwięcej osób w pierwszym tygodniu to:
Natomiast licząc według odsetka łącznego czasu, jaki ludzie spędzili w danym tygodniu z Left 4 Dead 2, pierwsza trójka prezentowała się następująco:
Warto tu zauważyć, że niektórzy gracze odpuszczali sobie sprawdzenie nowej mutacji tylko na podstawie jej opisu. Taki los spotkał Hard Eight. Wypróbowało ją tylko 26% osób, ale widać musiała się im spodobać, gdyż jednocześnie rozgrywki w tym trybie stanowiły 12% całego czasu, który ludzie poświęcili na tę Left 4 Dead 2 w ciągu tamtego tygodnia.
Jednocześnie Valve potwierdziło, że ma w planach zarówno nowe mutacje, jak i przywrócenie (w zmodyfikowanej formie) starych.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.