Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2016, 11:20

autor: Adrian Werner

League of Legends ma przynieść w tym roku prawie 1,8 mld dolarów

Według analityków przychody z najpopularniejszej gry MOBA, czyli League of Legends, wyniosą w tym roku prawie 1,8 miliarda dolarów, czyli o ponad 125 milionów więcej niż w ubiegłym roku. Podzielono się też ciekawymi danymi na temat e-sportu.

Organizacja SuperData opublikowała raport z prognozami dla League of Legends. Według nich w tym roku gra wygeneruje 1,792 mld dolarów przychodu. Dla porównania w 2015 roku było to 1,67 mld, więc produkcja cały czas wzmacnia swoją pozycję rynkową.

Pomimo siedmiu lat na karku League of Legends radzi sobie coraz lepiej. - League of Legends ma przynieść w tym roku prawie 1,8 mld dolarów - wiadomość - 2016-10-20
Pomimo siedmiu lat na karku League of Legends radzi sobie coraz lepiej.

Raport potwierdza również udostępnione niedawno przez studio Riot Games informacje, według których League of Legends może się pochwalić ponad 100 milionami użytkowników logujących się do gry przynajmniej raz w miesiącu. Ta kategoria również pozostaje na etapie wzrostowym, gdyż w zeszłym roku wynosiła 94,3 mln graczy.

Warto tutaj przypomnieć, że w zeszłym miesiącu odpowiedzialne za League of Legends studio Riot Games świętowało swoje dziesiąte urodziny. Sama gra ukazała się w 2009 roku i od tego czasu jest regularnie rozwijana. Pomimo tak wielu lat na karku właśnie teraz przeżywa swój najlepszy okres. Dwa lata temu mogła się bowiem pochwalić „jedynie” 67 mln użytkowników miesięcznie.

Analitycy z SuperData mieli też do powiedzenia kilka ciekawych rzeczy odnośnie e-sportu. Według nich przychody z tej branży mają cały czas rosnąć i w 2020 r. osiągną poziom 1,4 mld dolarów rocznie. Z tej kwoty lwia część (1,16 mld dolarów) przypadnie na sumy od sponsorów i z reklam. Bilety przyniosą niecałe 72 mln, pule nagród 140 mln, zakłady 54 mln, a turnieje amatorskie prawie 78 mln dolarów.

Szybki rozwój e-sportu nie jest oczywiście żadnym zaskoczeniem dla osób, które śledzą ten temat. Ostatnio pojawiają się nawet raporty sugerujące, że rosnąca popularność tej kategorii zaczyna się negatywnie odbijać na wynikach oglądalności innych dyscyplin. Ponadto już obecnie e-sport może się pochwalić widownią porównywalną do tej, jaką cieszy się hokej.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej