League of Legends ma przynieść w tym roku prawie 1,8 mld dolarów

Według analityków przychody z najpopularniejszej gry MOBA, czyli League of Legends, wyniosą w tym roku prawie 1,8 miliarda dolarów, czyli o ponad 125 milionów więcej niż w ubiegłym roku. Podzielono się też ciekawymi danymi na temat e-sportu.

Adrian Werner

Organizacja SuperData opublikowała raport z prognozami dla League of Legends. Według nich w tym roku gra wygeneruje 1,792 mld dolarów przychodu. Dla porównania w 2015 roku było to 1,67 mld, więc produkcja cały czas wzmacnia swoją pozycję rynkową.

Pomimo siedmiu lat na karku League of Legends radzi sobie coraz lepiej. - League of Legends ma przynieść w tym roku prawie 1,8 mld dolarów - wiadomość - 2016-10-20
Pomimo siedmiu lat na karku League of Legends radzi sobie coraz lepiej.

Raport potwierdza również udostępnione niedawno przez studio Riot Games informacje, według których League of Legends może się pochwalić ponad 100 milionami użytkowników logujących się do gry przynajmniej raz w miesiącu. Ta kategoria również pozostaje na etapie wzrostowym, gdyż w zeszłym roku wynosiła 94,3 mln graczy.

Warto tutaj przypomnieć, że w zeszłym miesiącu odpowiedzialne za League of Legends studio Riot Games świętowało swoje dziesiąte urodziny. Sama gra ukazała się w 2009 roku i od tego czasu jest regularnie rozwijana. Pomimo tak wielu lat na karku właśnie teraz przeżywa swój najlepszy okres. Dwa lata temu mogła się bowiem pochwalić „jedynie” 67 mln użytkowników miesięcznie.

Analitycy z SuperData mieli też do powiedzenia kilka ciekawych rzeczy odnośnie e-sportu. Według nich przychody z tej branży mają cały czas rosnąć i w 2020 r. osiągną poziom 1,4 mld dolarów rocznie. Z tej kwoty lwia część (1,16 mld dolarów) przypadnie na sumy od sponsorów i z reklam. Bilety przyniosą niecałe 72 mln, pule nagród 140 mln, zakłady 54 mln, a turnieje amatorskie prawie 78 mln dolarów.

Szybki rozwój e-sportu nie jest oczywiście żadnym zaskoczeniem dla osób, które śledzą ten temat. Ostatnio pojawiają się nawet raporty sugerujące, że rosnąca popularność tej kategorii zaczyna się negatywnie odbijać na wynikach oglądalności innych dyscyplin. Ponadto już obecnie e-sport może się pochwalić widownią porównywalną do tej, jaką cieszy się hokej.

  1. Oficjalna strona gry
League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2016-10-20
11:54

bogi1 Legend

bogi1

Najbardziej mnie zaskoczyła wiadomość, że Riot za sprzedaż jednego skina i skina do warda podwoił pule pieniędzy przeznaczoną na mistrzostwa świata a to jeszcze nie koniec tego eventu.

Strach pomyśleć ile zarabiają na tych skinach jak tyle ich wydają co patch ;)

Komentarz: bogi1
2016-10-20
14:58

rlistek Konsul

@bogi1
Jak strach pomyśleć? Przecież wyraźnie jest napisane ile: "1,792 mld dolarów" ;)

Komentarz: rlistek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl