Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria

Firma Blizzard ujawniła wiele nowych informacji o nowym dodatku do World of Warcraft. Zmianom ulegnie wiele elementów rozgrywki. Data premiery rozszerzenia pozostaje nieznana. Start bety już wkrótce.

Grzegorz Ferenc

Kilka dni temu studio Blizzard zorganizowało w swojej kalifornijskiej siedzibie w Irvine prezentację dotyczącą postępu prac nad nowym dodatkiem do gry World of Warcraft, która obchodziła niedawno 7. urodziny. Dzisiaj informacje podane podczas zamkniętego spotkania z prasą zalały Internet. Można stwierdzić jedno: World of Warcraft: Mists of Pandaria to próba powrotu do korzeni serii i odwrócenia negatywnego trendu spadku aktywnych subskrypcji w grze. Poniżej prezentujemy pokrótce listę zmian i nowości szykowanych w dodatku. Jednocześnie Tom Chilton z firmy Blizzard zapowiedział, że start bety dodatku nastąpi już niedługo („very soon”).

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #1

Fabuła i świat Pandarenów

Zaczynamy od fabuły, choć akurat niektórzy mogą stwierdzić, że w WoW-ie coś takiego jak „fabuła” nie istnieje. W dodatku ma ona zyskać na znaczeniu.

Po pierwsze, według ludzi z Blizzarda fabuła w Mists of Pandaria ma być dwutorowa. Z jednej strony skupi się na poznawaniu ponad 10 tysięcy lat historii kontynentu Pandarenów i jego aktualnej sytuacji. Twórcy chcą, aby umożliwiała ona powrót do tradycyjnej rozgrywki w WoW-a, opartej bardziej na eksploracji świata, poznawaniu nowych kultur i frakcji.

Z drugiej strony, rozwinie koncepcję konfliku między Sojuszem i Hordą. Po wyłonieniu się kontynentu Pandarenów z magicznych mgieł, przedstawiciele obu frakcji wyruszają na jego podbój i wojna między nimi wybucha z nową siłą. Świat Pandarii staje się wielkim polem bitwy.

Rozwój zawartej w dodatku fabuły nastąpi za pomocą kolejnych patchy wydawanych po premierze. Finałem historii Mists of Pandaria będzie wielkie oblężenie Orgrimmaru przez Sojusz i Hordę, którego celem będzie zakończenie panowania Garrosha Hellscreama.

Ponadto Blizzard dodał, że rozszerzenie nie będzie „puchate” ani „misiowate”. Ma stanowić powrót do klasycznego WoW-a. Studio odpowiedziało także na krytykę wyboru Pandarenów na nową rasę. Ludzie z Zamieci stwierdzili, że rozważali ten pomysł już podczas prac nad dodatkiem World of Warcraft: The Burning Crusade, a primaaprilisowa informacja o wprowadzeniu nowej rasy sprzed paru lat nie znaczy, że dodatek będzie żartem ze społeczności graczy.

Pandaria wzbogaci grę o osiem stref i nowe rasy przeciwników o azjatycko brzmiących nazwach. Podczas konferencji ujawniono także żeńską wersję rasy Pandarenów.

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #2

Serwis MMO Champion udostępnił niektóre z filmików prezentujących poszczególne lokacje spowitego we mgłach kontynentu.

Klasa Monk i system talentów

Nowa klasa dostępna będzie dla wszystkich ras oprócz goblinów i worgenów. Oferować będzie trzy specjalizacje (DPS, tank lub healer) oraz że będzie pozbawiona funkcji automatycznego ataku. Mnich będzie korzystać z dwóch źródeł energii: paska energii oraz mocy Chi, która ma się zwiększać wraz z kolejnymi uderzeniami i umożliwi wykonanie mocnych kombo (coś na wzór klasy Rogue lub umiejętności Zabójczyni z Diablo II). Blizzard zapewnił osoby, które w mnichu widzą jedynie przeróbkę innych dostępnych już klas, że będzie on posiadał charakterystyczne zdolności, które wyraźnie odróżnią go chociażby od wojownika czy kapłana. Każda z nich będzie mieć własną wyjątkową animację. Kompletny spis umiejętności został zamieszczony na forum serwisu MMO Champion.

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #3

System talentów ulegnie zmianom nastawionym na możliwość stworzenia bardziej dowolnych i unikalnych kombinacji. Talenty zostaną podzielone na grupy po trzy. W każdej z nich umiejętności będą odpowiednio zbalansowane, tak aby żadna nie oferowała przewagi nad innymi z tego samego poziomu. Ponadto nie będą się one przekładać na łatwe do obliczenia matematyczne zmiany statystyk. Jednocześnie Blizzard zapowiedział wprowadzenie Księgi Jasnego Umysłu (Tome of Clear Mind), która umożliwi ponowne rozdysponowanie talentów i glifów. Zmiany mają umożliwić ciekawszą rozgrywkę.

PvP, scenariusze, rajdy i lochy

Dodatek wprowadzi jedną nową arenę oraz dwa pola bitewne – jedno na kontynencie Pandarenów i jedno w Stranglethorn Valley. W pierwszym rozgrywka ma polegać na zdobyciu określonej liczby punktów, które zapewni posiadanie specjalnego artefaktu. Im dłużej dana postać będzie go trzymać, tym więcej punktów zyska dla swojej drużyny. Przedmiot spowoduje zarazem stopniową utratę zdrowia, zmuszając graczy do przekazania go innym. Drugie będzie miało na celu zdobycie minerałów znajdujących się w opływającej lawą goblińskiej kopalni. Rozgrywką przypominać będzie tryb Payload z Team Fortress 2, w którym należy zdobyć kontrolę nad wózkiem górniczym i doprowadzić go do kontrolowanej przez drużynę strefy.

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #4

Jak wiadomo, Mists of Pandaria wprowadzi scenariusze, czyli zadania przeznaczone dla większej liczby graczy. Jest to odpowiedź Blizzarda na trudności, jakie sprawiało znalezienie graczy na wykonywania questów grupowych w świecie World of Warcraft. Scenariusze mają być bardziej zbliżone do tradycyjnych zadań i często będą się rozgrywać w strefach przypominających niektóre lokacje z normalnego trybu rozgrywki. Za ich wykonanie przewidziano określoną liczbę „Valor points”. Wyszukiwanie będzie przypominać system przyłączania się do grup w lochach i podczas rajdów. Na starcie dodatek wprowadzi pięć scenariuszy.

Dodatek zmodyfikuje dotychczas znane lochy (zwłaszcza Scarlet Monastery i Scholomance) oraz wprowadzi nowe (Stormstout Brewery) na kontynencie Pandaria. Ponadto zapowiedziano dziewięć heroicznych lochów dla postaci na 90. poziomie, a także trzy rajdy (o trzech poziomach trudności) z 14 nowymi bossami.

Zmianom ulegnie system uzyskiwania łupów. Zyska on charakter strefowy – otwarcie okna z przedmiotami wyrzuconymi przez jednego wroga natychmiast wyświetli te, które można podnieść od pobliskich zabitych przeciwników. Ponadto, ulegnie modyfikacjom zdobywanie przedmiotów w drużynie – inni gracze nie będą wiedzieli, jaką opcję wybrano przy danym losowaniu. Do wiadomości zostaną podane jedynie wyniki rzutów. Jeżeli gracz je przegra, zyska w każdym przypadku pewną ilość złota.

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #5

Pet Battle System i Wyzwania

Nowe rozszerzenie pozwoli na rozegranie drobnych, casualowych potyczek między posiadanymi petami. Zyskają one nowy ekran statystyk i 6 zdolności, podzielonych na trzy grupy po dwie (i działających jak system talentów). Będą one dostępne dla wszystkich postaci. Także w tym przypadku możliwe będzie poszukiwanie losowych potyczek. Pety mogą zyskiwać nowe poziomy doświadczenia podczas walki z ponad 100 critterami, które żyją w świecie Azeroth. W tym trybie walka będzie odbywać się bez możliwości komunikowania się z przeciwnikiem.

Z kolei wyzwania to umożliwiający zdobycie punktów prestiżu tryb rywalizacji, który pozwoli graczom na najwyższych poziomach na udanie się do lochów i na rajdy w celu jak najszybszego ich przejścia. Uzyskany czas trafi do łączonej klasyfikacji na serwerze, na którym znajduje się postać. Za dobre wyniki gracze zostaną nagrodzeni punktami prestiżu, medalami, osiągnięciami oraz tytułami. Rezultat ma być liczony z dokładnością do milisekund. W chwili wydania dodatku tryb będzie dostępny dla 6 lochów.

Kung Fu Warcraft, czyli masa nowych informacji o Mists of Pandaria - ilustracja #6

Inne zmiany

Mists of Pandaria wprowadzi także inne ciekawe zmiany. Oto niektóre z nich:

  • Modele postaci dla wszystkich ras ulegną zmianom, jednak w chwili wydania dodatku będzie to dotyczyć jedynie krasnoludów.
  • Wprowadzone zostaną wyższej jakości tekstury.
  • Gracze uzyskają możliwość stworzenia 11 postaci na jednym serwerze.
  • Gildie zyskają nowe zdolności.
  • Skala właściwości przedmiotów zostanie zmniejszona.
  • Gracz będzie mógł prowadzić własną farmę i uprawiać na niej niektóre ze składników przydatnych dla niektórych profesji.

Wszystkich spragnionych jeszcze większej ilości informacji zachęcamy do odwiedzenia strony serwisu MMO Champion.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-03-20
18:39

zanonimizowany602264 Legend

Nowy wygląd starych ras?! yea! BTW. Oblężenie Orgrimmar? :O Nie mogę się tego doczekać, mimo mojej milości do hordy xd

Komentarz: zanonimizowany602264
2012-03-21
08:57

zanonimizowany805126 Konsul

Traba;) zreszta za 2miechy diablo...

Komentarz: zanonimizowany805126
2012-03-21
10:49

zanonimizowany794081 Generał

Możecie sobie pisać co chcecie a i tak WoW zostanie największym i najlepszym MMO. GW2 ? Tak tak - kolejny "pogromca WoWa" jak Conan, Rift i ostatnio SW:Tor (który to już pada biorąc pod uwagę ilość kont do kupienia wszędzie oraz malejącą liczę ludzi na serwerach - np. na Basilisk Droid wczoraj na Tatooine byłem jednym graczem !!! - ale tak to jest jak się wprowadza w 2011 grę z rozwiązaniami z 2005 roku). Czy tematyka nowego dodatku jest trafiona ? Można się spierać - ja wolałbym co innego, ale zarzuty, że jest tak ze względu na "rynek azjatycki" to brednie gimnazjalisty nie potrafiącego wskazać Japonii na mapie, który przez przypadek oglądnął dziennik ekonomiczny w TV i mu się frazes spodobał. Król żyje i nie ma póki co siły, która mogła by mu przynajmniej rzemyk u sandał rozwiązać :P

Komentarz: zanonimizowany794081
2012-03-21
23:15

tybet2 Generał

GW2 nie zostanie pogromcą wowa. Nie ma ku temu fizycznych możliwości. Może to kupi kilka mln graczy, ale aktywnie nie będzie w to grało. Zresztą takiego wowa kupiła masa ludzi (sam miałem 3 konta, a to wcale nie jest dużo w porównaniu do moich qmpli) - Blizz podaje zawsze liczbę opłaconych kont. Różnica moim zdaniem masakryczna.

BTW Rift NIGDY nie miał zostać pogromcą WoW-a. To że jakiś nowy MMORPG wyszedł nie oznacza, że od razu ma być pogromcą wowa, ogarnij..

Komentarz: tybet2
2012-03-22
22:14

zanonimizowany227597 Generał

BTW Rift NIGDY nie miał zostać pogromcą WoW-a. To że jakiś nowy MMORPG wyszedł nie oznacza, że od razu ma być pogromcą wowa, ogarnij..

No akurat w przypadku Rifta bym się kłócił - teksty w stylu "You're not in Azeroth anymore" w trailerach, ciągle nawiązywanie do WoWa przez developerów i co tu dużo mówić - ogromne podobieństwa w samym gameplay'u - wszystko to dosyć jasno sugeruje, że Rift z WoWem miał konkurować. A, że oficjalnie nie miał? Zwykły chwyt marketingowy na zasadzie"nie udało się? jak to się nie udało jak nigdy nie próbowaliśmy?"...

Komentarz: zanonimizowany227597

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl