Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2018, 11:16

Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha

Konferencja Microsoftu podczas tegorocznych targów E3 nie tylko po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym pokazem imprezy - jest też najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii platformy Twitch.

Magnetyczny Phil Spencer ponownie porwał tłumy. / źródło: Polygon.com. - Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha - wiadomość - 2018-06-16
Magnetyczny Phil Spencer ponownie porwał tłumy. / źródło: Polygon.com.
Najchętniej oglądane konferencje E3 (na Twitchu):
  1. Microsoft – 1,7 miliona widzów;
  2. Ubisoft – 1,6 miliona widzów;
  3. Sony – 1,5 miliona widzów;
  4. Bethesda Softworks – 964 tysiące widzów;
  5. PC Gaming Show – 893 tysiące widzów;
  6. Nintendo – 679 tysięcy widzów;
  7. Electronic Arts – 528 tysięcy widzów.

Microsoft może i nie ma szans, by w tej generacji konsol dorównać finansowemu sukcesowi PlayStation 4, ale za to ma pełne prawo, by chwalić się, że po raz drugi z rzędu „wygrał” targi E3. Oczywiście mowa tu o popularności, nie jakości (choć na to drugie także nie mogliśmy narzekać, bo firma zaprezentowała kilkadziesiąt ciekawych tytułów) – konferencja giganta z Redmond przyciągnęła przed ekrany najwięcej widzów, stając się przy okazji wydarzeniem o największej oglądalności w historii platformy Twitch.

Jak podaje serwis GITHYP, pokaz Xbox E3 Briefing w szczytowym momencie był śledzony przez 1,7 miliona osób. Przypomnijmy, że podczas ubiegłorocznych targów konferencja Microsoftu przyciągnęła około 600 tysięcy mniej oglądających, co i tak dało jej wówczas tytuł najpopularniejszego pokazu. Co ciekawe, w stosunku do poprzedniego E3 w ogóle nie zmieniła się pierwsza trójka wydarzeń budzących największe zainteresowanie. W tym roku tuż za konferencją Microsoftu uplasował się ponownie Ubisoft (1,6 miliona widzów), a następnie Sony (1,5 miliona). Niewiele do przekroczenia granicy miliona oglądających zabrakło Bethesdzie (964 tysiące), która w ubiegłym roku zdołała przyciągnąć przed ekrany zaledwie 230 tysięcy osób. Dalsze miejsce zajęło PC Gaming Show (893 tysiące) i Nintendo (679 tysięcy). EA Play, czyli impreza Electronic Arts, jako jedyna zaliczyła spadek liczby widzów – z 676 tysięcy w ubiegłym roku na 528 tysięcy w tym.

Podczas konferencji giganta z Redmond zapowiedziano kilka naprawdę wyśmienicie zapowiadających się tytułów – choć niestety dla Microsoftu, większość z nich to produkcje multiplatformowe. - Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha - wiadomość - 2018-06-16
Podczas konferencji giganta z Redmond zapowiedziano kilka naprawdę wyśmienicie zapowiadających się tytułów – choć niestety dla Microsoftu, większość z nich to produkcje multiplatformowe.

Naturalnie nie można odmówić Microsoftowi zaprezentowania co najmniej kilku naprawdę wyśmienicie zapowiadających się produkcji (Sekiro: Shadows Die Twice od legendarnego FromSoftware, Ori and the Will of the Wisps dla miłośników bardziej artystycznych tytułów, wreszcie polskie Dying Light 2 i Cyberpunk 2077). Trudno się jednak pozbyć wrażenia, że gigant z Redmond wyjątkowo dobrze dobrał termin swojej konferencji – zaczęła się ona o 22:00 czasu polskiego, tak więc widzowie w Europie mogli ją obejrzeć bez zarywania nocki. Tymczasem największy konkurent giganta z Redmond, Sony, prezentował się o 3:00 we wtorek. PlayStation 4 z pewnością ma na Starym Kontynencie mnóstwo miłośników, ale nie sądzę, by wielu było na tyle zdeterminowanych, by w oczekiwaniu na zapowiedzi nowych gier siedzieć do świtu przed komputerem w dzień roboczy.

Co ciekawe, serwis GITHYP nie włączył do statystyk konferencji Square Enix. Trudno się jednak dziwić – była ona tak krótka, że wystarczyło skoczyć do kuchni po kanapki i herbatę, by przegapić połowę prezentowanych zwiastunów.

  1. Najważniejsze na E3 2018
  2. Konferencja Microsoftu na E3 2018 – podsumowanie
  3. Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.