Każdy słyszał o anulowanym Van Buren od Black Isle. Nie każdy jednak wie, że studio planowało też własnego Fallout 4

Jak wyglądałaby seria Fallout, gdyby Interplay nigdy nie sprzedał praw Bethesdzie? Mało kto wie, że studio liczyło na stworzenie także „czwórki”.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Każdy słyszał o anulowanym Van Buren od Black Isle. Nie każdy jednak wie, że studio planowało też własnego Fallout 4, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
Każdy słyszał o anulowanym Van Buren od Black Isle. Nie każdy jednak wie, że studio planowało też własnego Fallout 4 Źródło: Bethesda Softworks.

Zanim prawa do uniwersum Fallouta trafiły w ręce Bethesdy, post-apokaliptyczna seria należała do Black Isle Studios, odpowiedzialnego za pierwsze dwie części (w przypadku jedynki jeszcze jako szersze Interplay). Przemysł gier bywa jednak bezlitosny, o czym twórcy przekonali się na własnej skórze – tym sposobem projekt Van Buren, planowany jako trzecia odsłona Fallouta nigdy nie ujrzał światła dziennego. Markę przejęła Bethesda… i tak oto znamy resztę historii.

Mało kto wie jednak, że Van Buren nie było jedynym tytułem na liście planów Black Isle. Studio małymi kroczkami pracowało także nad stworzeniem w dalszej perspektywie Fallouta 4.

Fallout, którego nigdy nie będzie nam dane ujrzeć

Przeglądając fora internetowe oraz fanowską wikię natkniemy się na wspominki o Falloucie 4, bynajmniej jednak nie w takim wydaniu, jakie możemy kojarzyć. Nim Interplay ogłosił bankructwo, a projekt Van Buren został anulowany, studio Black Isle małymi kroczkami pracowało nad dalszą fabułą, sięgającą aż do kolejnego tytułu. „Czwórka” wprawdzie nigdy nie wyszła poza drobne plany scenariusza, wciąż jednak była wspominana w niektórych wywiadach, nawiązując do tego, co będzie po „trójce”.

Źródło: TheKingOfVault14 / No Mutants Allowed - Każdy słyszał o anulowanym Van Buren od Black Isle. Nie każdy jednak wie, że studio planowało też własnego Fallout 4 - wiadomość - 2025-04-29
Źródło: TheKingOfVault14 / No Mutants Allowed

Akcja [Van Burena] dzieje się w południowo-zachodniej Ameryce (Arizona, Nevada, Colorado, Utah). Najbardziej wysunięte na zachód części mapy są wschodnią granicą NCR i problemy z NCR będą miały duże znaczenie dla tego co dzieje się w grze. Mamy nawiązania do środkowego zachodu (przez jakiś czas istniała nawet istotna frakcja stamtąd, jednak dotarło do nas, że fabuła stała się zbyt rozległa, dlatego wycięliśmy tę frakcję i zostawiliśmy kilka nawiązań z myślą o Falloucie 4). W zasadzie, jedno z tych nawiązań dotyczy radioaktywnych trąb powietrznych, które Cassidy wspomina w Falloucie 2.

- Sean K. Reynolds w wywiadzie dla Duck and Cover w sierpniu 2004 roku

Zgodnie z oryginalnym zarysem Van Burena, kluczowym punktem fabularnym niewydanej nigdy „czwórki” miał być konflikt między NCR a Legionem Cezara: organizacją łowców niewolników znaną z wyprodukowanego przez Obsidian New Vegas. W samym Van Burenie starcie to miało dopiero nabierać rozpędu, a sequel dostarczyłby graczom jego dalszą historię. Pracując nad osadzoną w Nevadzie grą, Obsidian czerpał więc inspirację z anulowanego projektu Black Isle, ale także z ich potencjalnej „czwórki”.

Warto z tej okazji przypomnieć, że Legion Cezara będziemy mogli ujrzeć ponownie, tym razem na srebrnym ekranie: frakcja powróci w ramach drugiego sezonu serialowego Fallouta.

Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Twórcy Baldur's Gate 3 otwierają zupełnie nowy dział. Poszukują do niego ludzi z dobrym gustem i smykałką do opowiadania historii

Następny
Twórcy Baldur's Gate 3 otwierają zupełnie nowy dział. Poszukują do niego ludzi z dobrym gustem i smykałką do opowiadania historii

Deweloperzy PoE 2 przepraszają za „nieakceptowalny poziom usług”. Wyczekiwany patch 0.2.0g napotkał niespodziewany problem

Poprzedni
Deweloperzy PoE 2 przepraszają za „nieakceptowalny poziom usług”. Wyczekiwany patch 0.2.0g napotkał niespodziewany problem

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl