„Jeśli stworzę coś, z czego jestem zadowolony, wieki później kosmici mogą przyjść i powiedzieć: to jest niesamowite”. Hideo Kojima ma niezwykle ambitne plany

Hideo Kojima, twórca takich produkcji, jak Metal Gear i Death Stranding, zdradził, że projektując gry, stara się, aby budziły one zachwyt wiele lat po premierze – i to nie tylko na ludziach.

Kamil Kleszyk

„Jeśli stworzę coś, z czego jestem zadowolony, wieki później kosmici mogą przyjść i powiedzieć: to jest niesamowite”. Hideo Kojima ma niezwykle ambitne plany, źródło grafiki: 505 Games..
„Jeśli stworzę coś, z czego jestem zadowolony, wieki później kosmici mogą przyjść i powiedzieć: to jest niesamowite”. Hideo Kojima ma niezwykle ambitne plany Źródło: 505 Games..

Projektując grę, każdy deweloper marzy o tym, aby jego dzieło cieszyło się dużą popularnością nawet po upływie wielu lat. Mało kto jednak potrafi tworzyć produkcje tak odporne na upływ czasu, jak Hideo Kojima. Doświadczony Japończyk znany jest bowiem z tytułów, które zachwycają całe pokolenia graczy.

W niedawnym wywiadzie dla serwisu Anan News (via Automaton) autor takich hitów, jak Metal Gear i Death Stranding zdradził, że zawsze stara się wydawać gry, z których sam jest zadowolony. Jego zdaniem niezwykle ważne jest także, by dzieło wytrzymało próbę czasu.

Po pierwsze, sposób oceny sztuki zmienia się wraz z upływem czasu. Tak jak obrazy są oceniane 100 lub 200 lat po śmierci artysty, gry i filmy również pozostają dobrami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie, po śmierci ich twórców – tłumaczył.

Następnie Kojima dodał, że pragnie pozostawić po sobie gry, które w odległej przyszłości wciąż będą zachwycać nie tylko ludzi, ale też… obce cywilizacje.

Jeśli stworzę coś, z czego jestem zadowolony, wieki później kosmici mogą przyjść i powiedzieć: „to jest niesamowite” – dodał japoński deweloper.

Być może produkcją, na widok której obcy przetrą oczy ze zdumienia, będzie OD. Przypomnijmy, że zapowiedziana podczas zeszłorocznej gali The Game Awards gra ma być jednym z najbardziej niekonwencjonalnych projektów stworzonych przez Kojimę.

Death Stranding 2: On The Beach

Death Stranding 2: On The Beach

PlayStation
po premierze

Data wydania: 26 czerwca 2025

Informacje o Grze
9.1

GRYOnline

8.0

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Gracze popularnego średniowiecznego survivalu wreszcie przestaną smalić cholewki nadaremno. Polskie Medieval Dynasty otrzyma bardzo pożądaną funkcję

Następny
Gracze popularnego średniowiecznego survivalu wreszcie przestaną smalić cholewki nadaremno. Polskie Medieval Dynasty otrzyma bardzo pożądaną funkcję

Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki

Poprzedni
Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl