Jak prezentuje się Gears of War na pierwszych publicznych pokazach?

Cztery dni temu informowaliśmy o możliwości sprawdzenia Gears of War w „akcji”. Każdy, kto wczoraj udał się na specjalny, przedpremierowy pokaz filmu (niestety, tylko w Stanach Zjednoczonych) Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, po zakończeniu projekcji miał okazję przyjrzeć się i zagrać (choć przez chwilkę) w nadchodzący hit Epic Games. Większość opinii jest bardzo pozytywna, ale trafiają się także niezbyt przychylne uwagi.

Maciej Bajorek

Cztery dni temu informowaliśmy o możliwości sprawdzenia Gears of War w „akcji”. Każdy, kto wczoraj udał się na specjalny, przedpremierowy pokaz filmu (niestety, tylko w Stanach Zjednoczonych) Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, po zakończeniu projekcji miał okazję przyjrzeć się i zagrać (choć przez chwilkę) w nadchodzący hit Epic Games. Większość opinii jest bardzo pozytywna, ale trafiają się także niezbyt przychylne uwagi.

Właściwie - nie licząc targów – był to pierwszy, publiczny pokaz multiplayer Gears of War. Na chętnych czekały stanowiska, na których można było zagrać w trybie 4 vs. 4. Każdy z drużyny wygrywającej pojedynek, otrzymał gadżety z logiem Gears of War: koszulki, naklejki, kubki długopisy itd.

Jak prezentuje się Gears of War na pierwszych publicznych pokazach? - ilustracja #1

Gra według widzów prezentuje się oszałamiająco, szczególnie oprawa graficzna i dźwiękowa. Rozgrywka zorientowana jest na bardziej taktyczną formę, ale dynamiki nie można jej odmówić. Na przykład, gdy gracz zostanie trafiony, pada na ziemię i nieustannie wciskając „A” powstrzymuje krwawienie. W tym czasie (o ile nie zostanie wcześniej zabity przez przeciwnika) kompan z drużyny może przybiec do rannego i pomóc mu w zregenerowaniu sił, a tym samym umożliwić powrót do gry.

Niestety, gracze powtarzają, że wystepuje pewien problem ze sterowaniem. Przycisk „A” służy zarazem do sprintu, jak i kucania. Więc, jeśli przykładowo biegniesz obok auta, sterowana postać momentalnie zatrzyma się i przykucnie za pojazdem. Jak podkreślają obserwatorzy, nie jest to błąd i wygląda to raczej w ten sposób, iż gra nie wie, co w danym momencie chcesz zrobić. Drugą uciążliwością jest fakt konieczności włączenia celowania (zoom), by móc strzelić. Jeden z graczy, zapytany czy Gears of War będzie murowanym hitem, odpowiedział: „Nie w tym stanie, nie w obecnej formie”.

Jak prezentuje się Gears of War na pierwszych publicznych pokazach? - ilustracja #2

Przy okazji warto podać informację o koszcie produkcji Gears of War. Mark Rein, wiceprezes Epic Megagames, rozmawiając z redaktorami GamesIndustry.biz, przyznał, że praca nad grą pochłonęła około 10 milionów dolarów. Według Reina, małe studia deweloperskie, nie dysponujące konkretną gotówką, też mają szansę na produkcję na next-gen’owe konsole.

Fragmenty rozgrywki z przedstawionego pokazu znajdziecie w tym miejscu.

Gears of War

Gears of War

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 7 listopada 2006

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

MotorStorm na Game Developers Conference

Następny
MotorStorm na Game Developers Conference

Interesujący quiz firmy Electronic Arts

Poprzedni
Interesujący quiz firmy Electronic Arts

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl