Jade Raymond opuszcza Haven Studios. Odejście producentki może mieć źródło w problemach z grą-usługą Fairgames
Potencjalne problemy z grą-usługą Fairgames, obecnie jednym z ostatnich takich projektów Sony, mogły doprowadzić do odejścia producentki Jade Raymond z założonego przez nią studia Haven.

Jade Raymond, producentka i założycielka Haven Studios, opuściła studio, które od kilku lat działa pod skrzydłami Sony. Decyzja zapadła niedługo po zewnętrznych testach debiutanckiego projektu zespołu – sieciowej strzelanki Fairgames, o której po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2021 roku (oficjalna zapowiedź nastąpiła dwa lata później).
Informację o odejściu Raymond jako pierwsza podała agencja Bloomberg, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą. Co ciekawe, kierownictwo PlayStation nie przedstawiło pracownikom Haven oficjalnego powodu tej decyzji. Doniesienia wskazują jednak, że rozstanie nastąpiło kilka tygodni po zewnętrznych testach Fairgames. Niektórzy deweloperzy w studiu mieli podobno wyrażać zaniepokojenie zarówno odbiorem gry, jak i postępami w jej produkcji.
Rzecznik PlayStation w oficjalnym oświadczeniu podziękował Jade Raymond, nazywając ją „niesamowitą partnerką biznesową i wizjonerską siłą napędową przy zakładaniu Haven Studios”. Firma wyraziła wdzięczność za jej wkład i życzy jej powodzenia w dalszej karierze. Jednocześnie zapewniono o pełnym wsparciu dla Haven Studios, które teraz będzie prowadzone przez duet Marie-Eve Danis i Pierre-François Sapinski.
Fairgames to jedna z produkcji typu live-service, które ostały się w planie wydawniczym PlayStation po zmianach w podejściu firmy Sony do tworzenia gier. Japoński gigant kilka lat temu zapowiadał ofensywę gier-usług, planując wydanie kilkunastu tytułów generujących stały przychód. Wiele z nich zostało jednak anulowanych lub, jak pokazał przykład zeszłorocznego Concord, okazało się spektakularną porażką. Według nieoficjalnych informacji premiera Fairgames, pierwotnie planowana na jesień 2025 roku, została przesunięta na wiosnę 2026 roku.
Jade Raymond to weteranka branży. Przed założeniem Haven w 2021 roku, pracowała dla takich gigantów jak Ubisoft (m.in. przy pierwszym Assassin’s Creed), Electronic Arts czy przy projekcie Google Stadia. Sama zainteresowana na razie nie skomentowała swojego odejścia.