Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2002, 09:59

autor: Janusz Burda

Halo na PC, prace w toku

W sieci pojawiło się nieco nowych informacji na temat postępów w pracach nad przeniesieniem gry Halo: Combat Evolved na platformę PC. Ujawnił je serwisowi GameSpot jeden z przedstawicieli zajmującego się konwersją zespołu Gearbox – Randy Pitchford.

W sieci pojawiło się nieco nowych informacji na temat postępów w pracach nad przeniesieniem gry Halo: Combat Evolved na platformę PC. Ujawnił je serwisowi GameSpot jeden z przedstawicieli zajmującego się konwersją zespołu Gearbox – Randy Pitchford.

Wydawać by się mogło, że z racji tego, iż Xbox to taki „zmodyfikowany” PC, przeniesienie gry z jednej platformy na drugą nie powinno nastręczać wielu kłopotów. Tak jednak nie jest i ludzie pracujący nad konwersją borykają się z wieloma problemami. Obecnie ukończonych zostało około 40% wszystkich planowanych prac, z czego większość stanowi przystosowanie enginu graficznego gry do nowych warunków.

Aby Halo mogło być uruchomione na wielu, bardzo różnych, konfiguracjach sprzętowych, engine graficzny gry wykorzystywać będzie biblioteki DirectX (w wersji 9.0), całkowicie przepisana została też jego część odpowiedzialna za obsługę tzw. pixel shadera. Dla posiadaczy najnowszych kart graficznych zaowocuje to jeszcze lepszym wyglądem gry niż w oryginale a posiadacze słabszych maszyn nie będą zmuszeni do zakupu nowego sprzętu, pozbawieni zostaną jedynie niektórych wizualnych bajerów.

Drugim z głównych zadań związanych z konwersją jest przystosowanie trybu multiplayer dostępnego w grze na potrzeby równoczesnej zabawy wielu osób poprzez Internet. Wiąże się to z kolejnymi dość poważnymi zmianami gdyż wersja gry na konsolę Xbox umożliwia co prawda wspólną zabawę szesnastu graczy jednak zoptymalizowana jest pod kątem sieci lokalnej. Internet rządzi się niestety swoimi prawami (lagi, różna prędkość transmisji danych, itp.) tak więc kod odpowiedzialny za komunikację pomiędzy graczami napisany musi zostać od podstaw.

W wersji PC może będzie mogło grać jednocześnie do 32 graczy, co spowoduje konieczność powstania nowych map zdolnych pomieścić większość graczy. Prawdopodobnie pojawią się również nowe pojazdy i bronie. Nie wykluczone jest też powstanie tzw. „Mod Packa” pozwalającego na tworzenie własnych map przez graczy, jednak jak stwierdził Pitchford, jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić czy coś takiego rzeczywiście powstanie.

Jeżeli chodzi o kampanię przeznaczoną dla trybu jednego gracza to nie ulegnie ona żadnym znacznym zmianom, jedynie z racji tego, iż sterowanie przy pomocy klawiatury i myszki będzie łatwiejsze niż na Xboxie, musi ona zostać odpowiednio zbalansowana pod względem poziomu trudności.

Źródło informacji: GameSpot: Halo PC update