Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2

Twórcy Half-Life: Alyx odpowiedzieli na pytania użytkowników Reddita. Dowiedzieliśmy się między innymi, że nad grą pracuje największy zespół w historii Valve, a jej fabuła pod względem długości będzie przypominać Half-Life 2.

Konrad Serafiński

Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2.
Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2.
Dwa miesiące do premiery Alyx. Gogle zakupione? - Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2 - wiadomość - 2020-01-23
Dwa miesiące do premiery Alyx. Gogle zakupione?

Valve urządziło sesję AMA (Ask Me Anything) na forum Reddit. Użytkownicy mogli spytać o wszystko - oczywiście głównie w kontekście Half-Life: Alyx. W efekcie poznaliśmy kilka interesujących informacji z pierwszej ręki. Twórcy zaznaczyli na wstępie, że wszelkie pytania dotyczące fabuły będą trafiać do Erika Walpowa (scenarzysty), który... będzie zmuszony kłamać w odpowiedzi.

Gracze często pytali o to, czy Alyx rzeczywiście ukaże się w marcu bieżącego roku. Jak wiemy, przesuwanie premier to dla naszej branży chleb powszedni (Cyberpunk 2077 i Dying Light 2 to tylko dwa najświeższe przykłady). Na szczęście twórcy dali jasno do zrozumienia, że w tym przypadku tak nie będzie, bo gra jest skończona (nie licząc finałowej sceny), a oni sami zdążyli już przejść ją kilkukrotnie.

Dużym zaskoczeniem jest natomiast wielkość zespołu deweloperskiego. Ekipa, która bezpośrednio zajmuje się Half-Life: Alyx liczy 80 osób, co czyni z niej największy pojedynczy team (to tyci nie po polsku, ale wiecie o co chodzi) w historii Valve. Nawet nad Half-Life 2 pracował zdecydowanie mniejszy zespół.

A skoro jesteśmy już przy drugiej odsłonie przygód Gordona Freemana, to twórcy zapewniają, że Alyx będzie objętościowo podobne jeśli chodzi o zawartość. Czas, który jest potrzebny do przejścia nowej produkcji VR jest porównywalny z tym, który spędziliśmy przy „dwójce”. A przypomnijmy, że było to około 15 godzin - serwis howlongtobeat.com podaje, że główna historia wyrywa z życia 13 godzin, opcje poboczne to 2 dodatkowe godziny, a żeby zobaczyć wszystko potrzeba prawie 20 godzin.

Najwidoczniej deweloperzy nie kłamali mówiąc o Alyx jako o pełnoprawnym tytule marki Half-Life. Ogromny zespół i kilkanaście godzin fabuły na pewno pozytywnie nastrajają graczy. Przypomnijmy, że od przyjęcia gry będzie zależał rozwój serii (czyli w domyśle Half-Life 3). Dlatego nikogo chyba nie dziwi, że gogle Valve Index sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Oby ten „eksperyment” się udał. Przekonamy się o tym już w marcu, wyłącznie na PC.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Half-Life: Alyx
Half-Life: Alyx

Half-Life: Alyx

PC
po premierze

Data wydania: 23 marca 2020

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.7

Gracze

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

41

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-01-27
10:03

Mr. JaQb Legend

Mr. JaQb

Niemy bohater to najgorszy element najnowszej części Metra. Nawet sami twórcy nie wiedzieli jak do tego podejść, gdy czasami faktycznie można było coś odpowiedzieć samemu, między poziomami Artem normalnie opowiadał streszczenie podróży, a gdy ktoś chciał się skontaktować przez krótkofalówkę - rozmówcy zawsze zachowywali się tak, jakby nie otrzymali żadnej odpowiedzi.

Komentarz: Mr. JaQb
2020-01-27
09:58

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Dlatego ta gra jest idealna pod VR - to przygoda fpp a nie szybka strzelanka gdzie w VR takie rzeczy sie srednio udaja, bo to nie pad/klawiatura. Z reszta gdy gralem w niego na DK2 to wlasnie tak okreslalem gre, to gra przygodowa a nie strzelanka, "run and gun" a do tego dodac wstepne kontrolery pod VR jako Razer Hydra to juz wtedy to bylo cos...
https://www.youtube.com/watch?v=9zJISM7hDzs

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2020-01-27
09:54

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Jestem prawie pewny ze wiekszosc ocenia VR po poczatkach jakim bylo DK1/DK2, cardboard i HTC Vive ktory wyszedl pierwszy z kontrolerami ruchowymi jako sklepowe VR. Quest i Link to "mobilny zestaw PC", bo mozna pogrywac w gierki Questowe, a na swoim/kogos po podlaczeniu kablem usb posiadac bibloteke gier PC.
Zestaw to kabel usb, Quest, 2 kontrolery i tyle - zadnych baz, sensorow, masy kabli jak PSVR, moze nowsze modele maja tego mniej ale malo kto widzial cos w VR w ostatnich latach na nowych sprzetach a z roku na rok VR rosnie, rozwija sie i ciezko Kowalskiemu pogodzic sie ze trzeba bedzie co jakis czas robic update sprzetu, lepsze to niz telefon za kilka k.

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2020-01-26
21:51

zanonimizowany146624 Legend

Niemi bohaterowie w grach są wtedy, by zostawić w tym miejscu dialog graczowi. Zauważcie, że to, co Wy byście chcieli odpowiedzieć mówiącemu do Was NPC-owi, zawsze się sprawdza (zróbcie sobie taki eksperyment i zdziwicie się rezultatowi, a przy okazji zobaczycie, jak pogłębicie w ten sposób imersję). Już to tłumaczyłem kiedyś przy okazji Metro i nawet redaktor pewnego artykułu mnie w pełni poparł :P

Komentarz: zanonimizowany146624
2020-01-26
21:48

zanonimizowany146624 Legend

I to są wypowiedzi, które aż miło przeczytać :)

Komentarz: zanonimizowany146624

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl