Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2
Twórcy Half-Life: Alyx odpowiedzieli na pytania użytkowników Reddita. Dowiedzieliśmy się między innymi, że nad grą pracuje największy zespół w historii Valve, a jej fabuła pod względem długości będzie przypominać Half-Life 2.
Konrad Serafiński


Valve urządziło sesję AMA (Ask Me Anything) na forum Reddit. Użytkownicy mogli spytać o wszystko - oczywiście głównie w kontekście Half-Life: Alyx. W efekcie poznaliśmy kilka interesujących informacji z pierwszej ręki. Twórcy zaznaczyli na wstępie, że wszelkie pytania dotyczące fabuły będą trafiać do Erika Walpowa (scenarzysty), który... będzie zmuszony kłamać w odpowiedzi.
Gracze często pytali o to, czy Alyx rzeczywiście ukaże się w marcu bieżącego roku. Jak wiemy, przesuwanie premier to dla naszej branży chleb powszedni (Cyberpunk 2077 i Dying Light 2 to tylko dwa najświeższe przykłady). Na szczęście twórcy dali jasno do zrozumienia, że w tym przypadku tak nie będzie, bo gra jest skończona (nie licząc finałowej sceny), a oni sami zdążyli już przejść ją kilkukrotnie.
Dużym zaskoczeniem jest natomiast wielkość zespołu deweloperskiego. Ekipa, która bezpośrednio zajmuje się Half-Life: Alyx liczy 80 osób, co czyni z niej największy pojedynczy team (to tyci nie po polsku, ale wiecie o co chodzi) w historii Valve. Nawet nad Half-Life 2 pracował zdecydowanie mniejszy zespół.
A skoro jesteśmy już przy drugiej odsłonie przygód Gordona Freemana, to twórcy zapewniają, że Alyx będzie objętościowo podobne jeśli chodzi o zawartość. Czas, który jest potrzebny do przejścia nowej produkcji VR jest porównywalny z tym, który spędziliśmy przy „dwójce”. A przypomnijmy, że było to około 15 godzin - serwis howlongtobeat.com podaje, że główna historia wyrywa z życia 13 godzin, opcje poboczne to 2 dodatkowe godziny, a żeby zobaczyć wszystko potrzeba prawie 20 godzin.
Najwidoczniej deweloperzy nie kłamali mówiąc o Alyx jako o pełnoprawnym tytule marki Half-Life. Ogromny zespół i kilkanaście godzin fabuły na pewno pozytywnie nastrajają graczy. Przypomnijmy, że od przyjęcia gry będzie zależał rozwój serii (czyli w domyśle Half-Life 3). Dlatego nikogo chyba nie dziwi, że gogle Valve Index sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Oby ten „eksperyment” się udał. Przekonamy się o tym już w marcu, wyłącznie na PC.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Mr. JaQb Legend

Niemy bohater to najgorszy element najnowszej części Metra. Nawet sami twórcy nie wiedzieli jak do tego podejść, gdy czasami faktycznie można było coś odpowiedzieć samemu, między poziomami Artem normalnie opowiadał streszczenie podróży, a gdy ktoś chciał się skontaktować przez krótkofalówkę - rozmówcy zawsze zachowywali się tak, jakby nie otrzymali żadnej odpowiedzi.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Dlatego ta gra jest idealna pod VR - to przygoda fpp a nie szybka strzelanka gdzie w VR takie rzeczy sie srednio udaja, bo to nie pad/klawiatura. Z reszta gdy gralem w niego na DK2 to wlasnie tak okreslalem gre, to gra przygodowa a nie strzelanka, "run and gun" a do tego dodac wstepne kontrolery pod VR jako Razer Hydra to juz wtedy to bylo cos...
https://www.youtube.com/watch?v=9zJISM7hDzs
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Jestem prawie pewny ze wiekszosc ocenia VR po poczatkach jakim bylo DK1/DK2, cardboard i HTC Vive ktory wyszedl pierwszy z kontrolerami ruchowymi jako sklepowe VR. Quest i Link to "mobilny zestaw PC", bo mozna pogrywac w gierki Questowe, a na swoim/kogos po podlaczeniu kablem usb posiadac bibloteke gier PC.
Zestaw to kabel usb, Quest, 2 kontrolery i tyle - zadnych baz, sensorow, masy kabli jak PSVR, moze nowsze modele maja tego mniej ale malo kto widzial cos w VR w ostatnich latach na nowych sprzetach a z roku na rok VR rosnie, rozwija sie i ciezko Kowalskiemu pogodzic sie ze trzeba bedzie co jakis czas robic update sprzetu, lepsze to niz telefon za kilka k.
zanonimizowany146624 Legend
Niemi bohaterowie w grach są wtedy, by zostawić w tym miejscu dialog graczowi. Zauważcie, że to, co Wy byście chcieli odpowiedzieć mówiącemu do Was NPC-owi, zawsze się sprawdza (zróbcie sobie taki eksperyment i zdziwicie się rezultatowi, a przy okazji zobaczycie, jak pogłębicie w ten sposób imersję). Już to tłumaczyłem kiedyś przy okazji Metro i nawet redaktor pewnego artykułu mnie w pełni poparł :P
zanonimizowany146624 Legend
I to są wypowiedzi, które aż miło przeczytać :)