Do tej pory wiedzieliśmy jedynie, że Half-Life: Alyx zadebiutuje w marcu tego roku. Teraz studio Valve Software ujawniło dokładną datę premiery gry.

Studio Valve ogłosiło, że Half-Life: Alyx ukaże się 23 marca tego roku. Do tej pory znaliśmy jedynie miesiąc premiery. Produkcja zmierza tylko na PC i do zabawy wymagane będzie posiadanie gogli VR. Wspierane będą urządzenia Valve Index, HTC Vive oraz Oculus Rift. Gra nie zaoferuje polskiej wersji językowej.
Niestety, wciąż nie wiemy, jakie będą rekomendowane wymagania sprzętowe. Minimalne są bardzo wysokie:
Strach więc pomyśleć, jaka konfiguracja będzie potrzebna, aby wycisnąć z gry wszystko, co ma do zaoferowania.
Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx zapowiedziano w listopadzie ubiegłego roku. W przeszłości na gry studia Valve musieliśmy często czekać lata i przyzwyczailiśmy się do licznych opóźnień. Dlatego miłym zaskoczeniem jest, że tym razem autorom uda się dotrzymać terminu premiery i produkcja zadebiutuje na rynku raptem cztery miesiące po jej ujawnieniu.
Entuzjaści VR liczą, że Half-Life: Alyx będzie prawdziwie przełomowym tytułem, który spopularyzuje tę technologię. W przeciwieństwie do wielu wcześniejszych produkcji tego typu, najnowszy projekt studia Valve będzie obszerną pozycją o długości kampanii porównywalnej z Half-Life 2. Na tytuł wydaje się czekać wielu graczy, co dobrze obrazuje, że wyprzedano już całkowicie gogle Valve Index.
Warto na koniec wspomnieć, że niedawno udostępniono za darmo na Steamie wszystkie wcześniejsze gry z tej serii, czyli Half-Life, Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One oraz Half-Life 2: Episode Two. Można je ściągnąć bezpłatnie aż do premiery Half-Life: Alyx.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
46

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.