Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2025, 17:47

GTA 6 będzie działać w 30 klatkach na sekundę na premierę, twierdzi deweloper GTA 5 i Red Dead Redemption 2

Były pracownik firmy Rockstar Games wypowiedział się na temat potencjalnej optymalizacji GTA 6. Według niego nadchodząca gra nie będzie działała w 60 klatkach na sekundę na PS5 oraz Xboxach Series X.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Grand Theft Auto 6 ma ukazać się w tym roku i z pewnością zaoferuje oprawę graficzną na najwyższym poziomie – chociaż pewnie tytuł nie będzie prezentował się aż tak dobrze jak na pierwszym zwiastunie z grudnia 2023 roku. Z atrakcyjnością wizualną gier powiązana jest kwestia ich optymalizacji, a o tym, jak może działać GTA 6 na premierę, wypowiedział się były pracownik Rockstara.

Mike York to animator poprzednich odsłon popularnej gangsterskiej serii „gwiazd rocka”. Wziął on niedawno udział w wywiadzie przeprowadzonym na kanale Kiwi Talkz w serwisie YouTube (materiał został zdjęty na prośbę Yorka, lecz w Internecie pozostał po nim ślad). Deweloper, który pracował przy takich produkcjach, jak GTA 5 czy Red Dead Redemption 2, sądzi, że GTA 6 na premierę nie będzie osiągało 60 klatek na sekundę na PS5 i Xboxach Series X (na XSS oczywiście tym bardziej).

Nie wiem, czy [Rockstar – dop. red.] będzie w stanie osiągnąć 60 fps [w przypadku GTA 6]. Nie sądzę. Myślę, że będą celowali w 30 fps – i to zablokowane 30 fps, co oznacza, że płynność nie spadnie poniżej tej wartości. Będą starali się tak zoptymalizować grę, aby nigdy nie spadła poniżej 30 fps.

Przypomnijmy, że GTA 6 wyjdzie najpierw wyłącznie na PS5 i XSX/S, a dopiero w późniejszym czasie na PC. Mike York twierdzi, iż gra zapewni 60 klatek na sekundę dopiero na komputerach osobistych. Przypomnijmy, że tak samo było z wydanym na PS4 i Xboxa One Red Dead Redemption 2, które w 60 fps oglądaliśmy dopiero na PC. Ba, Rockstar nie raczył nawet wydać odpowiedniej aktualizacji po premierze PS5 i XSX.

Często deweloperzy decydują się dać graczom wybór w kwestii trybu działania danego tytułu na konsolach, aby mogli oni grać według swoich preferencji (to znaczy: zdecydować pomiędzy lepszą wydajnością a jakością obrazu). Dla przykładu: GTA 5 w wersji „Next–Gen” oferuje aż 3 tryby, z których 2 celują w 60 fps. Według Yorka w dniu premiery GTA 6 nie będzie w stanie uzyskać takiej płynności:

Nie sądzę, aby na podstawowych wersjach konsol, np. na PS5, udało się uzyskać 60 klatek. Może ewentualnie na PS5 Pro, ale nie wydaje mi się. [...] Bazując na moim doświadczeniu, [Rockstar] zamierza wycisnąć z GTA 6 wszystko, co się da [pod kątem graficznym – dop. red.] i dopiero potem zoptymalizować grę pod kątem 60 fps, ponieważ nie jest to aż tak ważne, jak dostarczenie niesamowitej produkcji, która będzie działać w 30 klatkach na sekundę.

Zaznaczmy, że są to wyłącznie przypuszczenia Mike’a Yorka, który od wielu lat nie pracuje w Rockstar Games i w rzeczywistości nie wie, jak przebiega produkcja GTA 6. Często jednak wypowiada się on na temat tego wyczekiwanego tytułu i od momentu wypuszczenia trailera gry utrzymuje, iż „szóstka” będzie wyglądała tak dobrze, jak na zwiastunie.

Zuzanna Domeradzka

Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

więcej