GTA 6 będzie działać w 30 klatkach na sekundę na premierę, twierdzi deweloper GTA 5 i Red Dead Redemption 2

Były pracownik firmy Rockstar Games wypowiedział się na temat potencjalnej optymalizacji GTA 6. Według niego nadchodząca gra nie będzie działała w 60 klatkach na sekundę na PS5 oraz Xboxach Series X.

Zuzanna Domeradzka

GTA 6 będzie działać w 30 klatkach na sekundę na premierę, twierdzi deweloper GTA 5 i Red Dead Redemption 2, źródło grafiki: Rockstar Games.
GTA 6 będzie działać w 30 klatkach na sekundę na premierę, twierdzi deweloper GTA 5 i Red Dead Redemption 2 Źródło: Rockstar Games.

Grand Theft Auto 6 ma ukazać się w tym roku i z pewnością zaoferuje oprawę graficzną na najwyższym poziomie – chociaż pewnie tytuł nie będzie prezentował się aż tak dobrze jak na pierwszym zwiastunie z grudnia 2023 roku. Z atrakcyjnością wizualną gier powiązana jest kwestia ich optymalizacji, a o tym, jak może działać GTA 6 na premierę, wypowiedział się były pracownik Rockstara.

Mike York to animator poprzednich odsłon popularnej gangsterskiej serii „gwiazd rocka”. Wziął on niedawno udział w wywiadzie przeprowadzonym na kanale Kiwi Talkz w serwisie YouTube (materiał został zdjęty na prośbę Yorka, lecz w Internecie pozostał po nim ślad). Deweloper, który pracował przy takich produkcjach, jak GTA 5 czy Red Dead Redemption 2, sądzi, że GTA 6 na premierę nie będzie osiągało 60 klatek na sekundę na PS5 i Xboxach Series X (na XSS oczywiście tym bardziej).

Nie wiem, czy [Rockstar – dop. red.] będzie w stanie osiągnąć 60 fps [w przypadku GTA 6]. Nie sądzę. Myślę, że będą celowali w 30 fps – i to zablokowane 30 fps, co oznacza, że płynność nie spadnie poniżej tej wartości. Będą starali się tak zoptymalizować grę, aby nigdy nie spadła poniżej 30 fps.

Przypomnijmy, że GTA 6 wyjdzie najpierw wyłącznie na PS5 i XSX/S, a dopiero w późniejszym czasie na PC. Mike York twierdzi, iż gra zapewni 60 klatek na sekundę dopiero na komputerach osobistych. Przypomnijmy, że tak samo było z wydanym na PS4 i Xboxa One Red Dead Redemption 2, które w 60 fps oglądaliśmy dopiero na PC. Ba, Rockstar nie raczył nawet wydać odpowiedniej aktualizacji po premierze PS5 i XSX.

Często deweloperzy decydują się dać graczom wybór w kwestii trybu działania danego tytułu na konsolach, aby mogli oni grać według swoich preferencji (to znaczy: zdecydować pomiędzy lepszą wydajnością a jakością obrazu). Dla przykładu: GTA 5 w wersji „Next–Gen” oferuje aż 3 tryby, z których 2 celują w 60 fps. Według Yorka w dniu premiery GTA 6 nie będzie w stanie uzyskać takiej płynności:

Nie sądzę, aby na podstawowych wersjach konsol, np. na PS5, udało się uzyskać 60 klatek. Może ewentualnie na PS5 Pro, ale nie wydaje mi się. [...] Bazując na moim doświadczeniu, [Rockstar] zamierza wycisnąć z GTA 6 wszystko, co się da [pod kątem graficznym – dop. red.] i dopiero potem zoptymalizować grę pod kątem 60 fps, ponieważ nie jest to aż tak ważne, jak dostarczenie niesamowitej produkcji, która będzie działać w 30 klatkach na sekundę.

Zaznaczmy, że są to wyłącznie przypuszczenia Mike’a Yorka, który od wielu lat nie pracuje w Rockstar Games i w rzeczywistości nie wie, jak przebiega produkcja GTA 6. Często jednak wypowiada się on na temat tego wyczekiwanego tytułu i od momentu wypuszczenia trailera gry utrzymuje, iż „szóstka” będzie wyglądała tak dobrze, jak na zwiastunie.

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 26 maja 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2675
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-01-31
14:57

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu Generał

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂

Hahahaha gietełaaa

Komentarz: Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
2025-01-31
17:53

Mqaansla Generał

Mqaansla
😂

xD

Komentarz: Mqaansla
2025-02-03
12:32

ProfesorXxx Konsul

ProfesorXxx

Nawet nie ma mowy abym grał w grę typowo strzelankową w mniej niż 60fps, nawet jeśli miał bym ją dostać za darmo.

Komentarz: ProfesorXxx
2025-02-03
18:36

zanonimizowany1408672 Chorąży

😡

Konsola jest lepsza bo jeśli się kupuje originały to są płyty i zawsze można kupić wersje pudełkową i w środku jest płyta a nie jakiś kod aktywacyjny co potem trzeba pobierać ze steama dużą ilość. A teraz na peceta to nawet wersji pudełkowej się nie kupi tylko wersje cyfrowe. A Ja wolę zapłacić gotówką za wersje pudełkową bo Blika nie mam i jest ryzykowne płacić blikiem. Co to się porobiło pecet to jest dziadostwo już.

Komentarz: zanonimizowany1408672
2025-08-11
10:25

Rutra1979 Junior

Od momentu gdy zacząłem grać w 60 fpsach granie na 30 klatkach stało sie nie do udźwignięcia. To jest trochę tak jakby jeździło sie Polonezem przesiadło sie do nowego Mercedesa a następnie spowrotem wróciło do Poloneza. Myślę, że chyba w warto poczekać, aż pojawi na nowej generacji konsol. Szkoda psuć sobie przyjemność z gry bo przecież pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a granie dla samego grania "bo to przecież GTA !!!" akurat do mnie, nie przemawia.

Komentarz: Rutra1979

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl