Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2023, 14:51

autor: Kamil Kleszyk

Zwiastun GTA 6 pokazuje, jak bardzo Rockstar „przesuwa granice” obecnego sprzętu, mówi były animator GTA 5

Były pracownik studia Rockstar New England, Mike York, twierdzi, że twórcy GTA 6 nie tylko wykorzystają całą moc aktualnie dostępnego sprzętu, ale wręcz przesuną granice jego możliwości.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Zwiastun GTA VI wygląda wspaniale, ale czy gra na premierę będzie równie imponująca? W końcu niejednokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, w których filmowe zajawki w niczym nie przypominały tego, co potem odpalaliśmy na swoim sprzęcie. Z Grand Theft Auto VI ma być inaczej.

Tak twierdzi były pracownik studia Rockstar Games, Mike York, który przez blisko 6 lat pracował w oddziale Rockstar New England, gdzie brał udział w pracach nad GTA V oraz RDR2. Była „Gwiazda Rocka” prowadzi aktualnie w serwisie YouTube kanał zatytułowany York Reacts. Ostatnio opublikował tam materiał ze swoją reakcją na trailer GTA VI.

Twórca nie ukrywa swojego zachwytu na widok bijącego rekordy popularności materiału. Były pracownik Rockstara pokusił się też o analizę filmiku pod kątem jego warstwy wizualnej. York skupia się m.in. na fragmencie ukazującym plażę Vice City i dużą liczbę NPC-ów, którzy wykonują zróżnicowane czynności. Jego zdaniem jest to możliwe dzięki tysiącom (a właściwie setkom tysięcy) animacji przygotowanych z myślą o grze.

Mike York twierdzi, że Rockstar Games, wykorzystując do granic możliwości moc aktualnego sprzętu, sprawi, że GTA VI faktycznie będzie wyglądało tak, jak na trailerze.

Jestem pod wrażeniem tego, jak daleko posunęli się z grafiką w grze. W wielu przypadkach [gdy deweloperzy prezentują swoje produkcje – przyp. red.] widzisz filmy, ale to nie jest to. Gdy zagrasz w tę grę, ona naprawdę będzie tak wyglądać. Dokładnie tak samo. To będzie niesamowite. Nie mogę się tego doczekać, ponieważ artyści z Rockstar Games naprawdę wiedzą, jak przesunąć granice możliwości obecnych konsol i innego sprzętu z tym poziomem szczegółowości [ang. LOD – level of detail] – tłumaczył.

Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko trzymać się narracji Yorka i liczyć, że faktycznie Rockstar Games zaserwuje nam równie wspaniałą oprawę graficzną we właściwej grze.

Grand Theft Auto VI ma zadebiutować w 2025 roku. Póki co tytuł zmierza wyłącznie na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej