Gracze wzywają do bojkotu dodatków do Mafii II, a wydawca ujawnia datę premiery drugiego DLC
Niedoskonałości w grze, która miała być najważniejszym tytułem tego roku, to gorący temat także na łamach serwisu Gry-Online.pl. Nasi czytelnicy zwrócili uwagę na petycję, jaka pojawiła się na oficjalnym forum firmy 2K Games. Gracze domagają się do wypuszczenia „pełnej wersji” Mafii II. Tymczasem wydawca ujawnia datę premiery drugiego DLC.
Aleksander Kaczmarek
Niedoskonałości w grze, która miała być najważniejszym tytułem tego roku, to gorący temat także na łamach serwisu Gry-Online.pl. Nasi czytelnicy zwrócili uwagę na petycję, jaka pojawiła się na oficjalnym forum firmy 2K Games. Gracze domagają się wypuszczenia „pełnej wersji” Mafii II. Tymczasem wydawca ujawnia datę premiery drugiego DLC.
By nie psuć zabawy tym, którzy jeszcze w kontynuację Mafii nie grali, nie będziemy podawać szczegółów zakończenia, odsyłając zainteresowanych do poradnika. Zdaniem wielu graczy finał jest jednak sporym rozczarowaniem. Niektórzy tłumaczą to zaskakującą decyzją dewelopera o rezygnacji z alternatywnych wariantów zakończenia gry. Jeszcze inni wskazują, że w ten sposób pozostawiono miejsce dla kontynuacji fabuły w dodatkach typu DLC.
Nie zmienia to jednak faktu, że część nabywców Mafii II czuje się mocno zawiedziona. Oburzenie wśród graczy potęguje fakt, że wiele niedokończonych pomysłów zawartych jest w plikach z grą. Jak informuje ppaatt1 z naszego forum moderzy odkryli do tej pory m.in. pozostałości po dodatkowych misjach, trybie multiplayer i widoku zza kierownicy, których zabrakło w grze.
Czy według zamysłu wydawcy Mafii II opcja widoku zza kierownicy ma być elementem jednego z DLC do gry?
Z kolei na stronie mafia-illusion.org opublikowany został spis wszystkich rozdziałów, które rzekomo miały znaleźć się w Mafii II. Uwagę zwracają trzy ostatnie zatytułowane jako Epilog: High Time (18 października 1953), Friend for Life (22 czerwca 1955) i A Family Business (18 stycznia 1954). Trudno powiedzieć, czy chodzi o skasowane wcześniej zakończenia, a może kolejne wydarzenia, które można będzie poznać wraz z kolejnymi dodatkami DLC.
Zniesmaczeni gracze przygotowali petycję do 2K Games, pod którą podpisało się już blisko 2000 osób. Nawołują oni do bojkotu dodatków DLC do gry i wzywają wydawcę, by wypuścił „pełną wersję”, zawierającą wycięte misje i opcje. Petycję popiera m.in. Daniel Vavra, autor scenariusza obu części Mafii, który opuścił studio deweloperskie 2K Czech w ubiegłym roku.
Gdy w Internecie huczy od plotek o tym, co z Mafii II usunięto, moderzy pracują nad tym, co do gry dodać. Pierwsza modyfikacja, która umożliwia swobodną jazdę po mieście, jest już dostępna. Jeszcze ciekawiej brzmi jednak zapowiedź moda umożliwiającego grę wieloosobową. Według niepotwierdzonych doniesień znajduje się on obecnie w fazie testów, o czym świadczyć ma krótki filmik w serwisie youtube.
Drugi dodatek typu DLC do gry Mafia II ukaże się już za tydzień.
Nie zważając na szum wokół petycji i wyciętych fragmentów Mafii II firma 2K Games ujawniła właśnie datę premiery drugiego DLC do gry. Jimmy’s Vendetta ukaże się dokładnie za tydzień (7 września) w wersjach na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Dodatek kosztować będzie 9,99 dolara lub 800 Microsoft Points, a w jego skład wejdzie 30 nowych misji.

GRYOnline
Gracze
Steam
- 2K Games
- premiera (gry)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany457879 Legend
dzony600
mówię to w kontekście ostatnich rewelacji, w których okazało się że dostaliśmy wybrakowanego bubla. co z tego, że jest dobra, skoro mogła być dużo lepsza? niesmak pozostaje.
zanonimizowany472683 Pretorianin
Uuuuuuuuuu... Czyli ładny burdel zrobili. Dziękujemy wszystkim moderom, dzięki którym to wyszło na jaw!
Black Spider Centurion

A ja się nabrałem kupując kolekcjonerską edycję na Xboxa. Tyle szmalu, a grę ukończyłem w jeden dzień i odstawiłem na półkę, bo niby co mam z nią robić? Do bólu liniowa historia, zero pobocznych zadań, nie wiem, cokolwiek. Nie wiem na co twórcy tej gry liczyli wydając drugą część. Niby pracowali nad detalami itd, stworzyli ładne i kolorowe miasto, ale co z tego skoro jest ono praktycznie puste i bezużyteczne. Ludzie chodzący po ulicach to kompletni idioci, w ogóle nie reagują kiedy przystawi im się lufę do łba. Każdy z nich idzie swoim skryptem. Pieniądze w tej grze są kompletnie nieprzydatne :P, na każdej misji i tak mamy spluwę, ciuszki, których zasadniczo w ogóle nie trzeba kupować. To samo ulepszenia samochodów. Miasto jest małe więc nie ma gdzie się dobrze rozpędzić na prostej. Jako, że mam wersję na Xboxa mogę zapomnieć o modach : /. Niech twórcy wezmą sobie słowa graczy do serca i następnym razem dadzą nam porządną grę, o której będzie się pamiętać latami niczym pierwsza Mafia.
zanonimizowany688961 Generał
Kiedy tak sobie czytam narzekania graczy na złych wydawców, złe DLC i ogólnie cały zły i okrutny świat czyhający tylko na biednych graczy, aby ich bezczelnie napaść i złupić z ciężko zarobionych pieniędzy, mam coraz większe wrażenie, że producenci mają rację.
Czemu? Ano temu, że gracze są w dużej cżęści sami sobie winni. Jakkolwiek nie chcieliby bowiem tego przyznać, są bowiem strasznie podatni na reklamę. Patrząc wstecz, widzę, że bardzo wiele osób od dłuższego czasu pisało o tym, jaka to "Mafia II" będzie wspaniała i przełomowa, przywoływała "legendarną" jakość części pierwszej i ogólnie wychwalała coś, co jeszcze nie istniało, chociaż w takich sytuacjach jedyne, co podpowiada zdrowy rozsądek to stara rosyjska fraza "pażywiom, uwidim". Innymi słowy, gracze sami nakręcają swoje oczekiwania a następnie używają ich jako podstawy do oceny końcowego produktu. Nonsens.
Moim zdanem, zamiast nakręcać spiralę oczekiwań płonnymi dyskusjami o swoich pobożnych życzeniach, a następnie krzyczeć, jak to straszliwie zostali oszukani przez producentów i wzywać do bojkotu, dużo rozsądniej byłoby po prostu poczekać na pierwsze recenzje i kupować gry dopiero po zapoznaniu się z recenzjami i opiniami. Zawsze bowiem znajdą się fani produkctu czy serii, którzy tak czy inaczej kupią daną grę, choćby z z sentymentu do tytułu.
Gra miała solidne demo przed premierą (ostatnio to wcale nie takie częste), bardzo reprezentacyjne dla całej gry. Można było dostrzec niezłe dialogi, ciekawie poprowadzoną fabułe, niezwykłą liniowość misji, brak misji pobocznych, kiepską AI przechodniów, ładnie wyglądające ale mało interaktywne miasto oraz nonsensowne dodatki (Playboye), a zatem... wszystko, co było w grze.
Swoją drogą, "Mafia II" to nie pierwszy przykład. Pamiętam, że podobnie było w przypadku np.: gry "Lionheart", gdzie gracze rozprawiali o tym, jak wspaniałą grą będzie "Fallout fantasy", chociaż autorzy na oficjalnej stronie obiecywali "wspaniałą grafikę, ponad sto rodzajów wrogów, kilkadziesiąt czarów i dziesiątki typów broni", nie wspominając nic o fabule czy świecie. Po premierze gracze zaczęli zaś krytykować wydawców za to, że nie spełnili ich oczekiwań, chociaż wydawca nigdy nie obiecywał tego, co ubzdurali sobie fani "Fallouta".
zarith Legend

z lionheartem był akurat nieco inny problem - gra wyglądała jakby była zrobiona do połowy, początek swietny a potem tylko bezmózga i nieinteresująca młócka z potworami.
mafię 2 mam, przeszedłem i nie jestem zawiedziony, chociaż poziom pierwszej częsci zdecydowanie to nie jest. a raczej nie byłbym zawiedziony, gdybym się nie dowiedział ile z gry wycięto i zapewnie przeznaczono na zawartosc DLC. taka praktyka bardzo mi się nie podoba i chyba będę musiał zacząc przeczekiwać gry aż wyjdą w wersji complete:)