Dalszy rozwój gry Tekken 8 został zaprezentowany podczas transmisji Tekken Talk. Do bijatyki od Bandai Namco trafi niedługo sklep, w którym kupimy przedmioty kosmetyczne.
Pod koniec stycznia do sprzedaży trafił Tekken 8, czyli jedna z trzech serii najpopularniejszych bijatyk (obok Mortal Kombat i Street Fightera). Po prawie miesiącu obecności tej produkcji na rynku twórcy zaprezentowali nam dzisiaj plan dalszego rozwoju gry, którego założenia mogą nie przypaść do gustu wszystkim graczom. Poniżej znajdziecie zapis prezentacji.
Wśród fanów zdecydowanie największą kontrowersją okazał się wspomniany Tekken Shop. Pierwsze informacje o takim sklepie pojawiły się jeszcze przed dzisiejszym Tekken Talk i już wtedy zaczynało wrzeć. Nie ma się co dziwić, że emocje są silne – w końcu mamy do czynienia z produkcją AAA, wycenioną na 339 zł (w przypadku standardowej konsolowej wersji gry), więc twórcy chcą sięgnąć po raz kolejny do kieszeni fanów.
Internetowi komentatorzy działań firmy dają też sugestie, aby recenzenci ponownie ocenili bijatykę, ponieważ Tekken Shop nie był obecny w grze w momencie premiery, a mikrotransakcje mogłyby już wtedy wpłynąć na ostateczny werdykt. Czy by wpłynęły? Nasz recenzent, Sebastian „Junkie" Kasparek, tak wypowiedział się o całej sprawie:
Nie miałoby to wpływu, to tylko totalnie opcjonalne „kosmetyki”. Premierowa wersja ma tyle zawartości, że nie odczułem żadnych braków. Bijatyki to po prostu gry usługi – jeśli na nowych strojach twórcy mogą sobie dodatkowo zarobić, by wydawać kolejne sezony, to mi to pasuje. Takie czasy, że każdy idzie w tę stronę, co samym usługom pozwala się dodatkowo utrzymać.
Co istotne, cześć graczy ma podobną opinię. Bandai Namco usprawiedliwia się tym, że produkcja gier w ostatnich latach bardzo podrożała. Michael Murray, producent Tekkena 8, tak tłumaczył wprowadzenie sklepu do rozgrywki:
Tworzenie gier jest o wiele droższe, niż kiedy opracowywaliśmy Tekkena 7 [wyszedł on w 2017 r. – dop. red.], koszt bywa nawet kilka razy większy w przypadku obecnych platform.
Zaznaczmy, że sama sprzedaż Tekkena 8 jest na wysokim poziomie. Od 26 stycznia, czyli od dnia debiutu tytułu, rozeszły się ponad 2 miliony kopii.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.