Gracze narzekają na grafikę w Warcraft 3: Reforged 2.0 i zarzucają Blizzardowi kłamstwo

Warcraft 3: Reforged otrzymał sporo dobra w aktualizacji 2.0, ale gracze mają spory powód do narzekań na nową wersję tego remastera.

Jakub Błażewicz

Gracze narzekają na grafikę w Warcraft 3: Reforged 2.0 i zarzucają Blizzardowi kłamstwo.
Gracze narzekają na grafikę w Warcraft 3: Reforged 2.0 i zarzucają Blizzardowi kłamstwo.

Gracze Warcraft 3 Reforged nie są zadowoleni z aktualizacji 2.0 i czują się oszukani przez Blizzarda (znowu). I to nie dlatego, że nie wprowadziła ona wielu ciepło przyjętych zmian.

Gracze w końcu otrzymali sporo funkcji, których domagali się od premiery tego remastera w 2020 roku. Nie były to rewolucyjne zmiany, ale poprawki interfejsu i trybu rankingowego usunęły garść co bardziej irytujących usterek. Od tego czasu Reforged otrzymało jeszcze 3 hotfixy. Ostatni, z wczoraj, wprowadził m.in. opcjonalne klasyczne efekty dźwiękowe w trybie „przekutym” (tj. odświeżonym) oraz opcję natychmiastowego przełączenia kamery na bezczynnych robotników.

Graficzne nieścisłości

Niestety, nie obyło się bez problemów, a te sprowadzają się głównie do dwóch kwestii. Raz, że Blizzard nadal nie przywrócił poprawek kampanii fabularnej. Te zostały wprowadzone na długo przed debiutem „wersji 2.0”, ale Blizzard był zmuszony wycofać je po wykryciu błędów. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że już 2 lata temu ukazał się o wiele bardziej imponujący fanowski mod.

Co jednak szczególnie poirytowało graczy, to różnice między promocyjnymi grafikami pokazującymi „klasyczne tekstury HD” (Classic HD) z aktualizacji 2.0, a tym, co faktycznie wprowadziła ta wersja. Internauci twierdzą, że Blizzard zastosował proste podbijanie rozdzielczości w oparciu o AI i nijak nie wygląda to jak screeny udostępnione przez Blizzarda.

Niektórzy fani twierdzą też, grafika po uaktualnieniu jest „niejednolita”, co ma pokazywać materiał udostępniony przez twórców modyfikacji Chronicles of the Second War: Tides of Darkness. W największym skrócie: Blizzard przerobił część assetów i miejscami kontrast między nimi a starymi obiektami skutkuje dość kuriozalnym wyglądem lokacji. Ten problem jest szczególnie frustrujący dla fanów tworzących własne scenariusze i mody.

Aktualizacja 2.0 miała być odkupieniem dla odświeżonego Warcrafta 3 po premierze, która – delikatnie rzecz ujmującnie zachwyciła graczy. Nie dziwi więc, że po wyjściu na jaw tych problemów fani nie kryją swojego zawodu, nawet jeśli doceniają inne poprawki wprowadzone przez Blizzarda.

Niektórzy internauci zarzucają wręcz twórcom „okłamanie” graczy i fałszywą reklamę, przytaczając porównania grafik promocyjnych z faktycznym wyglądem Reforged w wersji 2.0.

  1. Wacraft 3 Reforged – poradnik do gry.
Warcraft III: Reforged

Warcraft III: Reforged

PC
po premierze

Data wydania: 29 stycznia 2020

Informacje o Grze
2.8

Gracze

6.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Yennefer z netfliksowego Wiedźmina nie pomogła twórcom Unknown 9: Awakening. Zwolnienia w Reflector Entertainment

Następny
Yennefer z netfliksowego Wiedźmina nie pomogła twórcom Unknown 9: Awakening. Zwolnienia w Reflector Entertainment

Apple TV Plus wydało 20 miliardów dolarów na oryginalne produkcje, ale „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Firma wdroży nową strategię?

Poprzedni
Apple TV Plus wydało 20 miliardów dolarów na oryginalne produkcje, ale „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Firma wdroży nową strategię?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl